خانواده قاتل در حادثه قتل خانوادگی اخیر در اهواز که انتشار فیلم آن بازتاب‌ها مختلفی را داشت از ابعاد تازه‌ای از این ماجرا می‌گویند.

قاتل زن جوان اهوازی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، حادثه قتل خانوادگی اخیر در اهواز و انتشار فیلم آن امنیت روانی جامعه را نشانه گرفت و در گفت‌وگو با خانواده قاتل ابعاد تازه‌ای از ماجرا بیان می‌شود.

به راننده تاکسی که گفتم من را فلکه کسایی پیاده کند سرش را ۱۸۰ درجه سمت عقب ماشین چرخاند و گفت: فلکه کسایی چکار داری؟ گفتم: چطور مگه؟ و راننده با کلماتی شمرده که گویا احتیاط می‌کرد چگونه آن‌ها را به کار ببرد گفت: اگر بابت اتفاق دیروز می‌خواهی آنجا بروی به نظرم اگر نروید خیلی بهتر است، به هر حال حالا خانواده هر دو عصبی هستند و احتمال هر اتفاقی وجود دارد.

سعی کردم با صحبت‌های راننده مخالفتی نکنم و بیشتر شنونده باشم، وی نیز روایت خود را از اتفاقی که روز گذشته افتاد و همه را شوکه کرد بازگو کرد و گفت: به دروغ شایعه کردند دختری که به قتل رسید ترکیه فرار نکرده بود، این را اطرافیان قاتل می‌گویند که قاتل را تبرئه کنند، من  احساس می‌کنم یک هفته پیش آن را در خیابان اصلی خشایار دیدم، اما چقدر شهر ما به حال خود رها شده است که هر کسی هر چه بخواهد توی روز روشن انجام می‌دهد هیچ کسی هم جوابگو نیست! 

به دنبال خانواده‌ قاتل و مقتول

راننده هنوز داشت داستان‌های مرتبط دیگری را تحویل گوش‌های بدهکار من می‌داد که به محل رسیدم؛ هنوز روبان زرد پلیس که محل جسد در فلکه کسایی را با آن احاطه کرده بودند به چشم می‌خورد؛ برای اینکه وقت را تلف نکنم سراغ چند خانم در فضای سبز اطراف فلکه رفتم و آدرس خانواده قاتل و مقتول را گرفتم.

در حال صحبت کردن با آن‌ها بودم که آقایی که به نظر می‌رسید پدر خانواده‌ است از راه رسید و متوجه علت حضورم شد بلافاصله صحبت ما را قطع کرد و خطاب به من گفت: به ما ربطی ندارد خانم! بعید هم می‌دانم مراسم فاتحه‌خوانی گرفته باشند، صحبت وی را قطع کردم و گفتم: برای مراسم نیامدم، خبرنگار هستم و بابت گرفتن گزارشی آمده‌ام.

دلیل حضورم را که متوجه شد دستش را با حالت تاسف در هوا چرخاند و با  لحن ملایم‌تری گفت: چه گزارشی خواهر من؟ روسیاهی نوشتن دارد یا وحشیگری که تن همه ما را لرزاند؟ و گویی که بخواهد سریع از شر من راحت شود با اشاره دست مسیری را که باید طی کنم تا به آدرس برسم را نشان داد،  با این حال برای اینکه زودتر به محل برسم در حین گذر از خیابان اصلی و چند فرعی چند بار سراغ آدرس را رهگذران گرفتم و هر کسی یک طور ترس و وحشت خود را  از اتفاقی روز گذشته ابراز می‌کرد.

هیچ کس در خانه مقتول نیست

هدف من ابتدا مصاحبه با خانواده مقتول (دختر ۱۷ ساله) بود اما به اذعان اطرافیان  مادر خانواده بعد از قتل دخترش خانه را ترک می‌کند و به منزل پدری می‌رود، از طرفی بعد از اتفاقی که افتاد معلوم نیست کجا رفته‌اند و در خانه بسته است.

به همین دلیل مسیرم را تغییر دادم و سراغ آدرس قاتل را گرفتم، زیاد با خانواده مقتول فاصله‌ای نداشت وارد خیابان محل زندگی قاتل که شدم، چند بچه قد و نیم قد با فاصله کوتاهی حرف‌هایی را با هم رد و بدل می‌کردند که صحبت‌ آن‌ها را قطع کردم و سراغ منزل سجاد (قاتل) را گرفتم، بلافاصله بدون اینکه پاسخ سوال من را بدهند به کودک دیگری که کنارشان بود گفتند: با شما کار دارد و آن کودک بدون اینکه علت آمدنم را بپرسد مثل برق وارد خانه شد و من که چیزی از این فعل و انفعالات متوجه نشدم یاد صحبت راننده تاکسی افتادم که من را به احتیاط کردن در این شرایط نصیحت کرد.

به همین دلیل فاصله خودم را با منزل قاتل حفظ کردم اما بعد از چند لحظه کوتاه خانمی جوان به همراه دو دختر جوان‌تر از خودش دم در خانه ظاهر شدند و خطاب به من گفتند: خانم با کی کار دارید؟ و من برای اینکه اعتماد آن‌ها را جلب کنم با لهجه محلی احوالپرسی کردم و بعد از آن با نشان دادن کارت خبرنگاری آن‌ها را دعوت به مصاحبه کردم.

اگر چه با همان رسم و رسوم عربی و محلی بنده را به داخل خانه دعوت کردند اما ترجیح دادم در کنار در منزل، ایستاده صحبت‌های آن‌ها را گوش دهم.

دوستان غزل ترکیه رفتنش را خبر دادند

مادر سجاد اینگونه داستان را شروع می‌کند: حدود چهار ماه گذشته غزل از منزل خارج شد، مثل همیشه که به خانواده پدرش و یا دوستانش سر می‌زد، هیچ کس به رفت و آمدش نه حساس بود و نه شک می‌کرد اما آن روز به خانه بازنگشت، نگران که شدیم سراغش را از خانواده‌اش گرفتیم آنجا هم نرفته بود، به دوستان، آشنایان و هر کسی که احتمال می‌دادیم ممکن است غزل  آنجا رفته باشد گرفتیم اما خبری از غزل نبود، تا اینکه بعد از یک هفته به دوستان خودش اطلاع داد که در ترکیه است.

وی ادامه می‌دهد: نمی‌دانم کی و چطوری پای غزل  به ترکیه رسیده است، تمام اطلاعاتی که از غزل  دریافت می‌کردیم از طریق دوستانش است و هر بار که خبری می‌رسید پسرم می‌مرد و زنده می‌شد، خیلی تلاش کردیم کسی متوجه این قضیه نشود اما هر چه از نبودن غزل  می‌گذشت اطرافیان بیشتر کنجکاو می‌شدند که عروس خانواده کجاست و چرا از آن خبری نیست.

مادر سجاد می‌گوید:غزل در زمان آشنایی با یک مرد سوریه‌ای باردار بود و چند روز قبل از اینکه خانه رو ترک کنه بچه سقط شد، وقتی من و  مادرش گفتم چرا و چطور این بچه سقط شد جواب میداد دبه آب را بلند کردم و سقط شد.

از مادر سجاد سوال می‌کنم غزل با شوهرش مشکلی داشت؟ یا مثلاً به اجبار با هم ازدواج کرده بودند؟ وی پاسخ می‌دهد: اتفاقاً غزل و شوهرش خیلی همدیگر را دوست داشتند، نباید از حق بگذرم ارتباط غزل با ما هم خیلی خوب بود و با هم عروسش مثل خواهر بودند و هیچ اجباری در ازدواجشان وجود نداشت، ما هم برایش کم نگذاشتیم، برای دو پسرم یک شب عروسی گرفتم، با اشاره دست عروس دومش که هرازگاهی صحبت‌های مادرشوهر را تایید می‌کرد را نشانم داد.

غزل با مرد غریبه عقد کرد

مادر سجاد می‌گوید: خانه ما بزرگ است، بالای خانه دو واحد ساختم یکی برای سجاد و دومی برای آن یکی پسرم، مادرسجاد از من میخواهد وارد خانه بشوم و زندگی که برای غزل درست کردند را نشانم بدهد، می‌خواهد بگوید که به لحاظ زندگی همه چی را برای عروس‌ها فراهم کردیم.

جریان ترکیه رفتن غزل را می‌پرسم و وی توضیح می‌دهد: طبق صحبت‌هایی که غزل برای دوستانش کرده و به ما منتقل می‌کنند، با شخصی از طریق اینستاگرام آشنا می‌شود که این شخص اهل سوریه است، این مرد به غزل ابراز علاقه زیادی می‌کند این دختر را وابسته خود می‌کند تا آنجایی که غزل بابت این مرد زندگی خودش را رها کرد، به محض اینکه غزل به ترکیه می‌رود این مرد غزل  را به عقد خودش در می‌آورد و زندگی جدیدی را شروع می‌کنند.

غزل که همه جوره به این مردسوری اعتماد کرده بود کم کم شروع به ارسال عکس‌های خود با آن مرد می‌کند، دوستانش که ما را در جریان تمام جزییات می‌گذاشتند پسرم هر روز بیشتر از دیروز کنترل خود را از دست می‌داد و نمی‌توانست بر اعصاب خود مسلط شود مخصوصاً که بازاری بود و اطرافیان چپ و راست غیرت و مردانگی وی را تحریک می‌کردند.

 طعنه اطرافیان پسرم رو غیرتی کرد

وی ادامه می‌دهد: در محله و خیابان کمترین بحثی که بین بچه‌ها اتفاق می‌افتاد مستقیم و غیر مستقیم با طعنه، آبرو ریزی غزل  را به رخ ما می‌کشیدند و بابت این مسأله بحث و دعوا کرده بودیم این در حالی است که همسایه‌ها کاملاً از شرایطی که اتفاق افتاده اطلاع داشتند اما به جای دلداری احساسات پسرم را تحریک می‌کردند.

خواهر سجاد صحبت‌های مادر را قطع می‌کند و می‌گوید: به نظرم ۱۷ سال سنی نیست که کسی بتواند درست تصمیم بگیرد، غزل گول خورده و تحت تاثیر صحبت‌های مرد سوری قرار گرفته وگرنه چه کسی زندگی خودش را ول کند و سراغ کسی دیگر می‌رود، تازه این مرد همه طلاهای غزل را برده بود.

از مادر سجاد سوال می‌کنم با چه ترفندی غزل را به ایران برگرداندند؟ می‌گوید: ما از طریق پلیس بین الملل اقدام کرده بودیم که فردی دختر ما را دزدیده و... اما خودِ غزل هم ظاهراً پشیمان شده بود و این اواخر خودش به پدرش گفت: بیایید من را به ایران بیاورید که بعد از آن پدر غزل و شوهرم تا ترکیه دنبالش رفتند و روز جمعه ظهر اهواز رسیدند.

پسرم به مرد سوری(همسر جدید غزل) ویس تهدیدآمیز فرستاده بود و او در جواب عکس‌های عروسی رو می‌فرستد و برای اینکه سجاد را عصبی کند گفته بود خودم به غزل گفتم بچه را سقط کند.

 پسرم تهدید کرده  بود  غزل  را می‌کشم برای همین  پدر  غزل و پدر سجاد در صدد مخفی کردن غزل تا تحویل آن به کلانتری بودند چرا که از تهدیدهای سجاد می‌ترسیدند و زمانی که غزل  را تحویل شوهرش ندادند عصبانیت و تهدید سجاد دو چندان شد، برای همین روز یکشنبه غزل  را سوار ماشین کردند تا ببرند و تحویل کلانتری بدهند اما از آنجایی که سجاد حرکات پدر و عمویش را زیر نظر داشت به اتفاق برادرش جلوی ماشین را می‌گیرند و غزل  را از انها می‌گیرد که ظهر همان روز آن اتفاق افتاد و سجاد غزل  را با قمه کشت.

به او گفتم خب سرش را با قمه زد! چرا سرش را محله به محله نشان این و آن داد؟ مادر سجاد پاسخ داد: در هر محله‌ و خیابانی که به سجاد انگ بی‌غیرت زده بودند سر غزل را گَرداند تا مثلاً به همه گوید: من آدم  بی‌غیرتی نیستم.

غزل  یک پسر دارد

از مادر سجاد می‌پرسم غزل یک فرزند پسر دارد؟ و مادر با اشاره دست پسر بچه زیبا و دوست داشتنی را نشان می‌دهد که بلوز قرمز و شلوار یشمی بر تن داشت و می‌گوید: بله این پسرش است و من که با دیدنش قلبم مچاله شد ناخودآگاه وای ممتدی را زمزمه کردم اما زن عموی پسربچه با جمله «این پسرم است و من آن را بزرگ کردم» توجه‌ام را جلب کرد.

وی ادامه داد: من بچه دار نشدم، برای همین پسر غزل که به دنیا آمد همه جوره تروخشکش کردم، غزل  هم کاری به کارم نداشت و بیشتر اوقات پسرش پیشم بود، این چند ماهی هم که مادرش نبود اصلاً دلتنگی نکرد و من از آن نگهداری کردم.

خبرنگار فارس، برای مصاحبه و شنیدن صحبت‌های خانواده‌های مقتول نیز  تلاش کرد اما مادر مقتول به دلایل روحی خانه را ترک کرده و به منزل پدری پناه آورده و به این دلیل تاکنون در دسترس نبوده است.

 قوانینی که عفو و یا تخفیف مجازات برای قتل‌های این‌چنینی را شامل می شوند از عوامل تشدید این معضل اجتماعی  به شمار می‌روند و جرات تکرار را برای افراد بیش از پیش بیشتر کرده است.

کد خبر 655691

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 88
  • نظرات در صف انتشار: 38
  • نظرات غیرقابل انتشار: 17
  • IR ۲۱:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    101 8
    مردم هم بی تقصیر نیستن ها با حرف و حدیث گفتن قتل ناموسی بازم ادامه داره خدا میدونه این بار کجا وکدوم شهر
    • IR ۰۷:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      17 8
      برادران سوری !!!؟؟؟؟
  • IR ۲۲:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    15 29
    تعجب می کنم از روزنامه همشهری برای چاپ این مطلب. در زمانی که یک همچنین اتفاق وحشتناکی افتاده چاپ مطالب اینچنینی خلاف عرف روزنامه نگاری است.
  • IR ۲۳:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    71 19
    طلاقش میدادی خلاص
    • IR ۰۷:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      29 7
      به نظرم باید طلاقش میداد و همزمان از نظر قانونی هم به خاطر کار خلاف عرفش شکایت میکرد تا قانون دربارش اجرا بشه
    • بی شهروند IR ۱۳:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      9 3
      با این داستان قاتل بیمغز بجای قتل باید میزاشت غزل رو ببرن کلانتری و قانونا غزل باید سنگسار میشد و ...
  • IR ۲۳:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    76 16
    حالا غزلی نیست که از خود دفاع کند،که بگوید در زندگی مشکلی ذاشته یا نه،به اجبار ازدواج کرده یانه،هر حرفی را منعکس کنید که بلکه قاتل را تبرئه کنید....
  • IR ۲۳:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    74 18
    لطفا اشد مجازات
  • نرگس IR ۲۳:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    66 20
    حتما حرف ها ی مردم در تحریک این پسر بیچاره وهر کس دیگری دخیل است و بیشتر خانواده ها را بیچاره وبدبخت می کند من دیدم که خیلی از خانواده ها بخاطر حرف مردم از هم پاشیده شد ه
    • م IR ۰۰:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      28 21
      غلط کرده طلاق و وایه چی گذاشتن ته تهش بری این پسر از همه کثافت بوده که سر ناموسش و به هر غریبه ای تو کوچه نشون داده حالا اومده واسه ما دم از غیرت و مردونگی میزنه تو اگه غیرت داشتی به زندگیت اهمیت میدادی زنت ترکت نمیکرد دبه محبت کس دبگه هم احتیاج نداشت احمق تو رو هم باید همین جوری بکشن عوضی
    • IR ۰۰:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      46 2
      خدا لعنت کنه کسایی که با حرفهاشون زندگی مردم را خراب می کنند. این مردمی که هر مزخرفی از دهنشون در میاد هزار جنایت در خفا می کنند.
  • ج IR ۲۳:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    58 22
    فقط اعدام کنید تمام
    • احمد IR ۰۸:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      14 45
      سجاد نباید اعدام بشه چون زنش زنای محصنه کرده و قانونا محدورالدم بوده.
  • IR ۲۳:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    45 81
    یه سوال دارم خداوکیلی یه لحضه بشین سجاد. چه حس وحالی بهتون دست میده..قضاوت الکی نکنید. سجاد بخاطر ناموس این کار روکرده.
    • IR ۰۴:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      36 24
      کانال اینستا اگر برای همیشه قطع بشه ناموس مردم به تاراج نمیره
  • لیلا نبی زاده IR ۲۳:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    98 58
    فقط اعدام کنید هرچی دختره مقصر باشه حق نداشت سرش و ببره مگه تو عصر حجریم
    • مریم DE ۰۰:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      4 17
      انشالله قسمتت بشه
    • IR ۰۶:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      46 22
      وقتی قانون هست هیچ کس حق. نداردبه خاطرحرف مردم یه انسانو به قتل برساندب نظر من شوهرش یاهرکس دیگه حق کشتن غزل رانداشته
    • IR ۰۷:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      30 10
      ناموس چیه مگ زن شی خوب طاق میداد میسپرد دست قانون ....قیافه قاتل دیدی؟؟؟؟؟؟قطعا وقتی پای بساط میشنست سر زنش جای دیگ گرم شد جمع کنید این حرفای خاله زنکی رو باید عفت داشته باش و مرد باید مرددددد باش ناموس و غیرت چیه
    • IR ۰۸:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      19 35
      گیرم که سجاد اعدام کردید . ایا با اعدام سجاد از گناه و عمل زشت دختر کم میشه ؟؟ بعد اینکه با سجادهای دیگه چکار میکنید ؟
  • رضا IR ۰۰:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    17 24
    قاتل اول زجر کش بعد اعدام شود لعنتی
  • نفیسه IR ۰۰:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    5 4
    اریک نظرکه نگاه کنیم به این قتلی که اتفاق افتاده دراهوازغزل نباید این کاررامیکردالبته به گفته خبرنگارکه مصاحبه ای با خانواده مقتول داشته ویااگرمشکلی هم درزندگی با همسرش داشته که راهش فرارازخانه وگزشتن ازحتافرزندش نبودمیتوانست از همسرش جداشودوسجادهمسرش هم خیلی در شرایط روحی خیلی بدی بیشترازبدهم باید گفت به سرمیبردواطرافیان نامردهم به جای دلداری دادن به او بدترتحریکش میکردم خوب مرداست غروردارداعصبانی میشود ولی راهش سربریدن نبود
  • احمد IR ۰۱:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    12 62
    دم سجاد گرم. منم بودم همین کار رو می کردم. ما آذری ها مثل هموطن های عربمون ناموس سرمون میشه
    • آفرین IR ۱۰:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      40 16
      خفه شو خفه شو خفه شو روان پریش وحشی . نسلتون ریشه کن بشه ایشالا
    • IR ۱۱:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      23 21
      غلط کردی مازوخیسمی جلاد
    • علی IR ۱۴:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      20 23
      سردار سلیمانی عزیز، کجایی که ببینی مملکت پر از داعشی و طرفدار داعش شده به اسم ناموس پرستی!!!
    • ناشناس IR ۱۵:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      13 21
      سجاد هم مثل شماست اگه شعور داشت همدم زنش بود و این عاقبتش نبود
  • IR ۰۱:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    40 9
    اعدام کمترین مجازات هست برای این روانی مملکتی که مرگ برای همه میخواهد و شعار هر جمعه اش هست او اعدامها رو در انظار عمومی انجام میدهد این کارا طبیعی هست جامعه ای داریم بیمار مگر یادتان رفته دختری در گیلان توسط پدر بقتل رسید و پسرهنرمندی توسط پدر و مادر ش در اکباتان تهران تکه تکه شد این جامعه بیمار است
    • IR ۰۸:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      21 31
      اصلا نباید سجاد اعدام بشه با گفته های مادرش دختر ...چرا باید این کار بکنه
    • شهروند IR ۱۲:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      22 12
      انشاالله واسه توهم اتفاق بیفته همین شماهادنیاروبه گندکشیدین اونم واسه این که به هیچ اصولی پایبندنیستیدپس قرآن وحاکم شرع نقششون چی هست این وسط روان پریش اون دخترنیست که حرفاش روبشنویم وبعداگرصلاحیتش روداشتیم قضاوت کنیم من خودم عرب زبان هستم واهل اهوازواتفاقاساکن همون محل که این جنایت توش اتفاق افتاده اینوبگم به خداوندی خداتقریباروزی نیست که تواهوازشاهدکشت وکشتاربرسرمسائل پیش پاافتاده نباشیم تیراندازیهای شبانه روزی دیگه عادی شده به خدااین جاازعراق وسوریه ولیبی هم اوضاع بدتره انگارتواین شهریه حکومت دیگه برقراره وکسی کاری به کارشون نداره اینجاپسربچه ۱۵ساله اسلحه دست می گیره وتوخیابون رجزخوانی می کنه دولت ونظام هم انگارتوخواب خرگوشی هستن یعنی اجازه میدن خوب کشت وکشتاربشه تماس هم که می گیری نیروانتظامی نمیادشعارشون هم اینه که خودشون باپای خودشون میان بعدشم یه سودی توجیب این دولت وقوه قضاییه میره به مامورشم صدمه ای نمیرسه این جااهوازه باحال وهوای خاص آدم کشی وسربریدن عادیه چه زیادن اونایی که درخفاسرشون بریده شدوآب ازآب تکون نخوردطرف یه۲سال میره زندان بعدشم بارضایت ولی دم آزادشده چون هماهنگ ب
  • احمد IR ۰۱:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    32 31
    بخاطر زنای محصنه دختره، سجاد نباید اعدام بشه.
  • IR ۰۱:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    25 22
    این اگه اعدام نشه پدر مادرش غیرت ندارند بنظرم باید سرش تو ملاعام بزنند
  • حامد IR ۰۱:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    14 16
    اعدامش کنین وسلام.
  • AU ۰۱:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    52 20
    دختری ۱۷ ساله که دارای یک فرزند هم هست ، دختری ۱۷ ساله که هنوز در سن کودکی و شیطنت های سن خود است ، اگر سن فرزند این دختر ۲ سال باشد ازدواج او‌در سن کمتر از ۱۴ بوده ، حتی برابر با حکم اسلام شرط ازدواج عاقل و بالغ بودن است ، یک دختر هر دو شرط را باید داشته باشد و تنها سن بلوغ کافی نیست ، تهیه این گذارش کاملا هدف دار است ، در اینجا این دختر ۲ بار به قتل رسیده ، نوبت اول ازدواج پیش از زمان مناسب و بار دوم قتل با بی رحمی و سنگ‌دلی تمام ، یک انسان به راحتی نمیتواند سر از بدن یک مرغ جدا کند چه برسد به جدا کردن سر یک انسان ، تا زمانی که به دختر و زن به عنوان ماشینی در جهت رفع نیاز جنسی مرد نگاه شود این داستان ادامه دارد .
    • IR ۱۰:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      20 29
      هرکی جای سجادبوداین کارومیکردلااقل طلاق می گرفت بعدن میرفت دنبال مردقریبه
    • AU ۱۲:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      13 16
      هر فردی جای سجاد بود این کار را می‌کرد ؟ قتل ؟ قتل نفس در هر دین و مذهبی بزرگ‌ترین گناه است ، کشتن یک انسان به ایشکل نشانه سیاه بودن دل است نه مظلومیت و حق داشتن ، هر انسانی یا برابر قوانین مدنی و یا مذهبی زندگی میکند هر دو مورد این قوانین قتل را قبول ندارند .
  • CA ۰۱:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    16 20
    متاسفانه مسئله‌ با اعدام قاتل حل نمیشه ، این باید ریشه ای حل بشه باید دید چه فرهنگی و بینشی باعث این میشه که یک دختر نوجوان ، دست به همچین کاری که زندگی را رها کنه و با داشتن شوهر و بچه به کشوری دیگه بره و با یک مرد دیگه ازدواج کنه ؟ اینکه فکر ازدواج و داشتن رابطه با جنس مخالف از کوچکی همه ذهن آنها را درگیر میکنه مقصر فرهنگ آن جامعه است هم قاتل که مرد جوانی است و هم مقتول هر دو قربانی این بینش و فرهنگ شدند
  • IR ۰۱:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    16 28
    مرد سوری، ترکیه، قمه، سر بریده= داعش. به نظرم کل این خانواده به دلیل ارتباط با داعش باید دستگیر شوند.
  • H.D IR ۰۲:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    6 31
    این درسی باشه برای کسانیکه همه چی تو زندگیرو به مسخره میگیرند و شرایط فرهنگی جامعه اسلامی ایران رو نفی کرده و دنبال فیلم بازی بعنوان ازادی زن هستند که اصلا ربطی به ازادی نداره چون همه ما میدونیم که هیچ جای دنیا به اندازه ایران زنان ازادی ندارند اما یکسری بخاطر منافع شخصی و برنامه های سیاسی و رابطه با خبرگزاریهای خارجی همیشه سعی میکنند ایران عزیز و مردمش را با حرفها و خبرهای منفی زیاد بکوبند. در ایران مسایل ناموسی خیای با کشورهای دیگر فرق دارد والسلام میخواهی قبول کن نمیخواهی ..........
  • اشکان IR ۰۲:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    28 5
    جالبه میگه عاشق شوهرش بوده ولی فرارکرده حتی مراسم هم واسش نگرفتن جلوی پدرش عموش دزدیدنش پدرش هم رفت خونه بی خیال معلومه پدره کاملا اطلاع از قتل داشته حتی حاضر نشده واسش مراسم بگیره خیلی خانواده پستی هستید امیدوارم اوپسر بزرگ شه وانتقام مادرشو بگیره
  • علی US ۰۲:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    25 15
    خدا لعنتش کنه مرتیکه پست فطرت رو
  • علی IR ۰۳:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    7 42
    زنی که شوهر کنه وبچه هم داشته باشه اگه خیانت کنه حقش همینه وپسره کار درستی کرده اسلام هم قبول نداره خیانت زن به شوهر اگه دختره مقصر نبود خانواده اش نمیرفتن
  • طارمی IR ۰۳:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    40 11
    اگر زنده به گور کردن ، سربریدن و سنگسار کردن دختران و زنان اسمش غیرت و مردانگیه . پس این موجود رذل و جنایتکار از هر موجود مشمئز دیگه ای بی غیرت تر ، متوحش تر و پست تره . به اسم تعصب و جهالت جنایت هولناک اتفاق افتاد و نه غیرت و مردانگی .
  • امیر IR ۰۳:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    22 7
    اشد مجازات . مرد نیستن نامردن‌. بعد هم تا چیزی میشه حرف ناموس رو میکشن وسط . از داعش هم برترن . میدادش دست قانون
  • IR ۰۴:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    46 15
    یک بچه ۱۷ ساله خودش یک بچه کوچک داشته؟ بعد زندگی خیلی خوبی داشته؟ از خوشی زیاد فرار کرده؟ ننگ بر شمااااااا چقدر زنان این سرزمین بدبختند
  • مهدی IR ۰۴:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    28 2
    داشتن غیرت به کشتن و سلاخی کردن نی اگر اینطور که همه قمه دستمون بگیریم بکشیم و سلاخی کنیم تا غیرتمون بیش از پیش نمایان بشه که دیگران بهمون بگن وای ببین چ غیرتی!! متاسفم برای همچین انسان نماهایی که زندگیشون بر حرف مردم بنا کردن😞 زن بیچاره هرکاری هم کرد باشه اینطور مردن حقش نبود. طلاق و برای این چیزا گذاشتن. من برادرانه به همه توصیه میکنم اگر متوجه شدین که عشقتون یکطرفه هستش به ادامه دادن اسرار نکید و توافقی طلاق بگیرید و تمام انقد دهن بین نباشید و به حرف مردم توجه نکنید که خدایی نکرده بخاطر حرف مردم به زندگیتون آتیش بزنید😞
  • علی IR ۰۵:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    10 3
    به کجا چنین شتابان
  • مجتبی IR ۰۵:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    14 0
    قضیه ناموسی خیلی پیچیده ست ولی عمل شنیع سر بریدن منو یاد داعش میندازه چرا طلاقش نداد بهترین راه همون طلاق دادن هست وقتی دو نفر با هم تفاهم ندارن یا مشکل دارن و نمیتونن زیر یه سقف با هم باشن بهتره از همدیگه جدا بشن
  • ناشناس IR ۰۶:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    4 14
    به نظر من متهم اصلی گوشی موبایل است که بدست همه افتاده و جوانها را بد بخت کرده
  • IR ۰۶:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    11 5
    واقعا متاسفم از فجايع تلخ و تعصبات که انسان را تا مرز بی رحمی تمام می کشاند بله فضای مجازی اینستاگرام آزاد گذاشتن شوهر چرا توجه نکرد رفتار همسرش پیش از اتفاق
  • محمد IR ۰۶:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    12 1
    سجاد می توانست بجای گردانیدن سر بریده غزل ،طلاق نامه آن را در شهر بچرخاند .
  • عبدالله فداکار IR ۰۷:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    16 20
    آیت الله خلخالی خدا رحمتت کنه کجاییی . کاش در همون کوچه دادگاه تشکیل و اعدام میکردند تا روحیه مردم رو بیشتر از این خراب نکند
  • خانواده دوست IR ۰۷:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    6 6
    مسائل ناموسی آدم رو روانی میکند. خانم زنا مرتکب شده بود و به مردش خیانت کرده بود آقا میبایست بدست قانون میسپردش ولی امان از روح و روان جریحه دار با لکه ننگ...
  • پیام IR ۰۷:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    9 11
    خدا به فریادمان برسد وگرنه حیوانات حتی حین شکار اول گردن شکار میگیرند و شکار که مرد شروع به خوردنش میکنند بعضا ما انسانها خیلی از حیوانات پست تر میشیم
  • ارش IR ۰۷:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    13 13
    سر بریدن مذبوح ترین وحشیگری بشر میتونه باشه ،من درک میکنم سرشکستگی پسر رو ،دیدم یکی که زنش طلاق میگیره ،حتی خیلیا میگن مردانگی نداره ..این تحریک دیگران باعث أین تشنج میشه ،این که زنش هم خیانت کرده رفته بیشتر عصبی اش میکنه..اما با این حال هیچکس حق سلب حیات از کسی نداره ..باید مجازات بشه ..و البته آسیب شناسی که رسانه میتونه مانع از اون بشه ،فصل الخطاب مطلب اینه که تو جامعه بشدت ملتهب و متشنجی زندگی میکنیم ،خیلی از ماها برای اینکه از افسردگی مشکلات اقتصادی رها بشیم با مسخره کردن مشکلات دیگران خودمون رو آروم میکنیم و باعث این اتفاقات میشیم.
  • غمناک IR ۰۷:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    7 41
    سجاد بیگناهه چون غیرتشو هدف گرفتن. زن ومردهر کدامخیانت کنن لایق مرگن.
    • AU ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      17 1
      طرف اگه غیرت داشت با بچه ای که کمتر از ۱۴ سال سن دارد ازدواج نمیکرد ، اگه مرد بود با یک بچه ازدواج نمیکرد اگر شرافت داشت به دنبال هوس خود نبود که با یک بچه ازدواج‌کند
  • IR ۰۸:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    10 11
    سجاد خیلی زجر کشیده و از حق نباید گذشت ولی کارش وحشتناکه اصلا می بایست در همون مدت که غزاله ترکیه هست سجاد یه دختر خوشکلتر و خانواده تر پیدا میکرد و ازدواج میکرد حالا دختره میومد و نمی اومد سجاد اینقدر داغون نبود.
  • IR ۰۸:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    13 6
    رفتارش داعشی بوده
  • IR ۰۸:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    10 20
    کاملا مشخصه که سجاد به مرز جنون رسبده و دست به این کار زده .‌‌ دخترهم حرکت درستی نکرد و. اخه خیانت و رابطه با مرد سوری درحالیکه یک بچه داری !!
  • IR ۰۸:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    20 5
    تو رسانه هازدند منا اسم دختر رو . چرا این جا نوشتته شده غزل ؟؟
  • سعید IR ۰۸:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    3 21
    عاقببت خیانت در ایران چیزی نیست جز مرگ . با اعدام سجاد هم چیزی تغییر نمیکنه . خانمها حواستون خیلی جمع کنید خلاصه 😏
  • ک .خ IR ۰۸:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    17 20
    حقش بود که با وجود شوهر و بچه این ننگ کثیف را بوجود اورده شوهرش بیگناه است و باید ازاد شود
  • IR ۰۸:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    24 5
    دختر زیر ۱۸ سال نباید ازدواج کند چون هنوز به شعور عقلی نرسبده . درگیر هیجانات و احساسات هست و زود فریب هر کسی رو میخپرد . نتیجه اش میشود خیانت و فرار به یک کشور دیگه و ارتباط و خیانت به همسر و بعدش هم مرگ . مقصر اصلی نه سجاد هست که کلی انگ شنید و نه دختر . مقصر اصلی قانون غلط هست که زیر ۱۸ سال دختران رو شوهر میده در اوج بی عقلی
    • آوا IR ۱۱:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      5 1
      دقیقا
  • رضا IR ۰۹:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    21 3
    خیلی جالبه! میگه ۱۷ سالش بوده و نمیتونسته عاقلانه تصمیم بگیره و گول خورده ! ولی در ۱۴ سالگی عقل کافی داشته که شوهرش دادین ؟؟ اونهایی هم که کودک همسری طبلیغ میکنن مقصرن . به همون اندازه قاتل.
  • رضا IR ۰۹:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    3 10
    بیچاره ان پسره بندی خدا هم جون از صبح تا شب جون بیکنه زنه پی خوش گذارانی با دیگران به خون ان زنه ول میخواستی زندگی نکنی پی ول گردی بیری طلاق می گرفتی بد میرفتی چرا ابروی این بندی خدا رو بردی نابودش کردی خدا صبر بیده به مادر این پیسره ان مادری که همچین دوختر شیر داده هم داره توانش میده شیر پاک خیلی موحیم هست خدا خودش کمک کنه این بندی خدا گناهی نداشته این پسره خدیتنو بیزارید جای این
  • IR ۰۹:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    2 12
    همانند قتل فرزند توسط پدر که جرم نیست قتل همسر خیانتکار توسط شوهر هم جرم نیست . فقط شاید گرداندن سر بریده کمی ناشایست باشد که آنهم به دلیل نشان دادن غیرت و پاک کردن لکه ننگ شوهر و هم عبرت سایرین قابل اغماض است.
  • منوچهر IR ۰۹:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    11 3
    *قابل توجه عزیزانی که قتلهای ناموسی رامرتبط با بافت عشایری می دانند* 👇👇👇👇👇👇👇👇 خوزستان درمساله خشونت علیه زنان وقتلهای ناموسی طبق آمار رسمی *دررده یازدهم* قراردارد.. 💠طبق امارهای ارائه شده سازمان پزشکی قانونی کشوردرسال1398امار نزاعها وقتل زنان درکل کشور به ترتیب استانها: 1-استان تهران با35934مورد 2-استان خراسان رضوی با18869مورد 3-استان اصفهان با14480مورد 4- استان اذربایجان شرقی با9909مورد 5-استان البرز با9571مورد 6-استان فارس با9561مورد 7-استان مازندران با7895مورد 8-استان گیلان با7327مورد 9_استان کرمان با7162مورد 10-استان اذربایجان غربی با6838مورد 11-استان خوزستان با6297مورد 💠امار های فوق درواقع باتوجه به بالابودن آمار قتل در شهرهای توسعه یافته نسبت به شهرهای کمتر توسعه یافته، نظریه، سنتی بودن ساختارجامعه وعامل مؤثر در قتلهای ناموسی راکم رنگ می کند. 🔹 اما جدیدا جامعه‌شناسان درایران براین باور هستندکه تغییرات فرهنگی درجامعه ایرانی راعامل محرک ومؤثر درچنین حوادثی می دانند. 💠درواقع قتل دختر ۱۳ساله تالشی به ظن ارتباط با مرد نامحرم انعکاس پولاریزه شدن جامعه یا
  • ویانا IR ۱۰:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    9 5
    در این سرزمین کشتن زن یه افتخار هست من خودم یک زن هستم. اینجا حق نداری انتخاب کنی حق نداری اعتراض کنی ک چرا شوهرت همزمان با چندتا رابطه داره چون اون مرد هست و تو زن و ناموس اون هستی تو باید پاک باشی و پاک بمونی چون تو مادر هستی اما مرد میتونه معتاد باشه میتونه خیانت کنه میتونه هر کاری کنه و تو باید ب نام شرف ب نام حیا ب نام ناموس سکوت کنی زیرا تو یک زن هستی!!!!
    • IR ۱۵:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      3 8
      خیانت مردان بی‌غیرتی وبی ناموسی نیست ولی خیانت زنان بی ناموسیه چه قوانین شرافت مندانه ای داریم!!!!!!! قوانین به نفع خودخواهیها
  • منوچهر IR ۱۰:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    0 1
    💠درواقع قتل دختر ۱۳ساله تالشی به ظن ارتباط با مرد نامحرم انعکاس پولاریزه شدن جامعه یا تضاد بین دو گفتمان سنت و مدرنیته است که این نگاه های متضاد و آشتی ناپذیر درباره یک واقعیت مشخص اجتماعی، باعث کم رنگ شدن وجدان جمعی یا شعور متعارف در جامعه شده است. 💠درنهایت با تمام تفاسیر فوق سئوالی پیش می آیدکه چگونه می توان مانع ازبروز چنین حوادث وحشتناکی شد؟ درپاسخ به این پرسش باید در دو سطح نهادهای مدنی و قانونی توجه داشت. 🔹 در مرحله اول نهادهای رسمی وظیفه دارند بااعمال قانون ومجازات کیفری بازدار نده وهمچنین از طریق آموزش درسطح جامعه با استفاده از تمام امکانات رسانه ایی وآموزشی ازبروز چنین حوادثی باید جلوگیری کرد. 💠 منابع : ١_سازمان پزشکی قانونی کشور https://lmo.ir/web_directory/ ٢_سایت تحلیلی خبری عصر ایران ٣_سایت روزنامه شرق ۴_سایت سلامت نیوز
  • . IR ۱۰:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    3 1
    شما به اسم خبر نگاری ونقل یک طرفه ماجرا در واقع حکم صادر کرده اید منطق ایجاب میکرد وقتی اطلاعاتتان ناقص است هیچ مطلبی منتشر نکنید در این ماجرا هم هرکس گناهی مرتکب شده باید در پیشگاه خداوند متعال جوابگوی گناهانش باشه. والله اعلم
  • پ IR ۱۱:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    5 1
    باید همون طور که سر برید سر خودش رو هم ببرن فقط همین
  • منا IR ۱۱:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    4 14
    زنی که زیر عقد کس دیگه بوده و زنا کرده حقش همینه غیرت داشته که این لکه روازروزمین پاک کرده.
  • انسان IR ۱۱:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    18 5
    به نظرم این مقالمه کاملا یک طرفه و به جهت اقناع افکار عمومی بابت حق دادن و دلیل سازی برای قاتل هست. مخصوصا اونجایی که میگه این اواخر میخواست برن دنبالش. یعنی اشتباه خودش رو قبول کرده. کسی که زندگی خوب داره نمیره دنبال شخص مجازی.
  • کسری IR ۱۱:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    11 5
    کار خوبی کرده سجاد باید مرد سوری رو هم اعدام کنن
  • IR ۱۱:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    13 2
    قضاوت کارماها نیست که همین جمع که نظر میدید این اجازه رو به خودمون ندیم مافقط یه قسمتهایی رو می بینیم و می شنویم رسیدگی کامل با سندکارقضات هست که اونها هم نیاز به تحقیق دارند
  • IR ۱۲:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    5 0
    در حاليكه يك بچه ١٢ ساله براى استفاده از فضاى مجازى به درستى بايد تحت نظارا باشه ايا براى ازدواج اهليت داره؟ او مسؤليت و قوانينى را كه با روح و احساس ، گوشت و پوست و بعضا جان او در ارتباط است درك ميكند؟ اقايان عزيز فقط شما بايد غيرت داشته باشيد زنان بيچاره اى كه خيانتهاى شرعى و غير شرعى شما را ميبينند هم ميتوانند شما را سر ببرند
  • IR ۱۲:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    3 8
    بهترین کار ممکن را این مرد انجام داد تا درس عبرتی باشد برای زنان تنوع طلب
  • علی IR ۱۳:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    19 2
    مردانگی و غیرت این نیست که آدم بکشی مردانگی و غیرت خیلی منش به انسان میده بخشش میده ونهایتا اگر نمیتونی ببخشی طلاق بده خاک بر سر مادر پسره که اینطوری میگه بسیار متاسفم برای جنس زن که نمیدونم فرشتس یا شیطان تف به غیرت سجاد حیف اسم انسان برای این موجود درنده
  • US ۱۳:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    7 8
    چرا اینقدر مردم ما اکثرا بی شعورن، ازدواج تو سن کم. اشتباه سجاد و جوگیر شدن و بی عقلیش چون این قضیه به غیرت اون ربطی نداره،زن نوجوونش فرار کرده ،خب طلاقش بده خاک تو سر مردم ،اگه طعنه میزدند و باید با اونا برخورد میکرد،حداقل تو حرف. از نظر مدیریت خشم و فرهنگ زندگی واقعی، آموزشی به مردم داده نشده مثل مواجهه با تنش بین فردی و شنیدن فوش ناموسی و....
  • ریزبین US ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    3 2
    احتمالا ،سجاد خیانت نکرده؟ زن نوجوان،خودش بچه بوده،بچه ام داشته؟!!!!!!
  • عبدالله US ۱۳:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    3 1
    چرا برگردونن که بدن کلانتری؟!
  • IR ۱۵:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    3 1
    من این چند روز خواب ندارم غذا میخام بخورم حالت تهوع میگیرم. آخه چرا دختر تو سن‌کم شوهر میدین . بزرگ‌نشده سر سفره عقد. این خانم الان باید بفکر دانشگاه میبود. نه اینکه پسر سه ساله.... طعم عشق نچشیده . کو کوانه ازدواج کرده . عاشق شده . از اول اشتباه بود . انگار دختر دار میشن ک سریع شوهرش بدن همین یاد گرفتن اقوام محترم . پسر عمو پسرعمو . این هم پسرعمو . پدر دختر هم رضایت میده . چون بچه برادرش چون پسر. چون دختر براشون نهم‌نیست .
  • ali IR ۱۶:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    2 0
    اگر این دختر هزاران هزار گناه کبیره کرده باشه .همینکه این به اصطلاح مرد ،مرد غیرتی با گرفتن سر زنش شونه اش کج شده و نمی تونه سنگینی سر همسر 17 ساله اش را تحمل کنه و کج شدن شونه اش را در مسیر نریختن خون همسرش روی شلوار و کفشش بهانه کرده مطمعن باشد چنان کمر این مرد به اصطلاح غیرتی را خورد می کنه و تا چندی دیگه مچاله اش می کنه که انگار لودر از روی سجاد عبور کرده. همیشه گفته اند بی غیرتی را با بی غیرتی نمی شه ابیاری کرد..در قران هست که حضرت یوسف ،ذولیخای گنهکار را از خدا خواست تا جوانش کنه و باهاش ازدواج کنه. یعنی اینکه اونکسی یک شوهر واقعیه که با غیرت خودش زنش را عاشق غیرت خودش می کنه.فقط همین.انشالله چنین مسائلی برای هیچ خانواده ای پیش نیاد و انشالله مرد غیرتش را به بی غیرتی ندونه که این کارها تکرار بشه.
  • ۲ IR ۱۶:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    3 8
    همه می گویند غزل و سجاد...امان از آن جهنمی که پیش روی کودک آنهاست ...دو آدم بزرگ خودخواه یکی دنبال هوس و دیگری مثلا غیرت....ولی آن کودک بیگناه باید چه کند....لعنت بر هر پدر و مادری که به آینده کودک نمی اندیشند....
  • 4489402228 IR ۱۶:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    6 1
    فرزندانمان را با ایمان وبا حجب وحیا بار بیاوریم چرا فراموش کردیم که قدیما چطور عاشقانه باهم زندگی میکردن چون هم مرد حیا داشت هم زن برای همدیگه بودن نه کسی دیگه تا این بیحیایی ها وبی عفتی ها هست این قضیه ها تموم نمیشه حالا دیگه به خود بیاییم