چهارشنبه ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۲
۱ نفر

باتلاش کارکنان معاونت خدمات شهری و محیط‌زیست شهرداری منطقه ۱۸ و با اجرای برنامه‌های آموزشی چهره به چهره و ارائه خدمات تشویقی به شهروندان، میزان پسماندهای خشک در مخازن مکانیزه کاهش فراوانی پیدا کرده که نشان می‌دهد این‌گونه اقدامات در جهت تشویق شهروندان برای جداسازی پسماندهای خشک از مبدأ تأثیرگذار بوده است.

اداره پسماند

همشهری آنلاین ـ مریم قاسمی: معاونت خدمات شهری و محیط‌زیست شهرداری منطقه ۱۸ با اجرای برنامه‌های متنوع و اصولی توانسته شهروندان ساکن در این نقطه از شهر تهران را با مفاهیمی همچون اهمیت تفکیک پسماند از مبدا، چگونگی حفظ پاکیزگی محله و شهر، حقوق شهروندی در قبال شهر و... آشنا کند.

«جعفر قیصری»، رئیس اداره پسماند شهرداری منطقه ۱۸ در این‌باره گفت: «درچند ماه اخیر با مساعدت و راهبری شهردار و همچنین معاون خدمات شهری و محیط‌زیست شهرداری منطقه ۱۸ اتفاق‌های خوبی درحوزه مدیریت پسماند افتاده که نمونه آن کاهش محسوس زباله های داخل سطل های مکانیزه در محله ها و افزایش میزان پسماندهای تحویلی توسط شهروندان به غرفه ها بوده است. کارشناسان اداره پسماند به‌صورت روزانه در بلوک‌های تعیین شده حضور پیدا می‌کنند و به مردم کوچه و بازار راهنمایی و مشاوره می‌دهند. از نحوه جداسازی و تفکیک پسماندهای خشک خانگی از جمله پلاستیک، نان خشک، کاغذ و مقوا تا دیگر ضایعات مصرفی که تفکیک و جداسازی آن نقش زیادی درکاهش تولید زباله‌های شهری و ناهنجاری‌ها وآسیب‌های اجتماعی مثل پدیده زباله‌گردی در شهر و از همه مهم‌تر، بهره‌کشی از کودکان‌کار و خیابان دارد.»

قیصری ادامه داد: «شهرداری از همه ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های خود در جهت بهبود وضعیت زندگی ساکنان بهره‌می‌برد. مثلاً در حوزه پسماند اکنون به این نقطه رسیده‌ایم که با یک تماس تلفنی کوتاه شهروندان با شماره ۶۶۲۲۱۶۲۳ پشتیبانی و هماهنگی اداره پسماند شهرداری منطقه ۱۸ و یا سامانه فوریت‌های ۱۳۷، در محل زندگی و کارشان حاضر و به مردم خدمت کنیم. خودروهای ویژه و ملودی‌دار اداره پسماند در نقاط مختلف مستقر هستند تا در کمترین زمان ممکن در محل حاضر شده و پسماندهای خشک شهروندان را تحویل بگیرند.»

کد خبر 656116

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha