گلفشان نفتلیجه گمیشان با حدود ۸ متر ارتفاع و ۵۰۰ متر قطر از جاذبه‌های دیدنی و منحصر به‌ فرد گلستان است که گردشگران زیادی را به‌سمت خود می‌کشاند.

گلفشان نفتلیجه

به گزارش همشهری آنلاین، حوضچه آب بنفش در گمیشان یکی از جاذبه‌های طبیعی و منحصر به‌فرد استان گلستان است که به‌ دلیل درمانی و رنگی بودن آب حوضچه علاقه‌مندان زیادی را به خود جذب می‌کند.  

برای رسیدن به این حفره طبیعی باید به سمت شهر گمیش تپه و سایت پرورش میگوی این شهر حرکت کنید. همچنین بخشی از مسیر هم تا رسیدن به این گلفشان خاکی است. رنگ صورتی و بنفش این حوضچه بسیار حیرت‌انگیز است. کارشناسان معتقدند که وجود ید در اعماق دشت‌های گلستان دلیل رنگی‌بودن آب این حوضچه است.

گلفشان پدیده‌ای طبیعی است که به‌جای گدازه از دهانه آن گاز و گل با فشار و غلظت زیاد خارج می‌شود. این گلفشان مخروطی شکل در ارتفاع ۲۶ متری از سطح دریا قرار دارد و از این مکان بوی نفت خام نیز به مشام می‌رسد، اما زیبای آن به حدی است که بوی نفت اصلاً آزاردهنده نیست.

این پدیده زمین‌شناسی به‌دلیل وجود مواد معدنی و آلی برای بهبود بیماری پوستی، انقباض عروق، دردهای مفصلی، درمان کمردرد و گرفتگی عضلانی بسیار موثر و مفید است.

کد خبر 656268

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پیشنهاد سفر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha