یکی از مقامات دولت بریتانیا امروز (شنبه) گفت که بوریس جانسون، نخست وزیر این کشور با دریافت پرسشنامه پلیس درباره مهمانی‌های قرنطینه در دفتر خود در خیابان داونینگ، از تمرکز بر تنش بین اوکراین و روسیه منحرف نخواهد شد.

بوریس جانسون

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از خبرگزاری رویترز، پلیس متروپولیتن در حال تماس با بیش از 50 نفری است که گمان می‌رود در این مهمانی‌ها شرکت کرده‌اند تا درباره مشارکت خود توضیح دهند. روز جمعه، سخنگوی جانسون تایید کرد که او یک پرسشنامه دریافت کرده است و در صورت لزوم به آن پاسخ خواهد داد.

امروز اما، جیمز هیپی، معاون وزیر دفاع به تلویزیون بی‌بی‌سی نیز گفت: «من کاملا اطمینان دارم که نخست‌وزیر این پرسشنامه را پر خواهد کرد و آن‌طور که باید آن را به پلیس متروپولیتن باز می‌گرداند، اما فکر نمی‌کنم چنین چیزهایی برای لحظه‌ای حواس او را از رهبری واکنش بین‌المللی در زمان بحران حاد ژئوپلیتیک منحرف کند.»

او با اشاره به یک جلسه واکنش اضطراری تصریح کرد: «او در تمام طول روز، هر روز برخی از گزارش‌های اطلاعاتی واقعا بسیار چشم‌نواز را خواهد خواند. او و دولت اکنون در روال بسیار منظم جلسات شورای امنیت ملی هستند.»

پلیس در حال بررسی 12 تجمعی است که در خیابان داونینگ برگزار شد. در آن زمان بسیاری از مردم به دلیل قوانین سختگیرانه قرنطینه کووید-19 نمی‌توانستند حتی در مراسم تشییع جنازه شرکت کنند یا با عزیزانی که در حال مرگ در بیمارستان بودند، خداحافظی کنند. این افشاگری‌ها در خصوص جانسون خشم گسترده‌ای را برانگیخته است. برخی از قانونگذاران در حزب خود نخست وزیر به مخالفان پیوسته‌اند و خواستار کناره‌گیری او شده‌اند.

با این حال، جانسون عذرخواهی کرده و قول داده است که فرهنگ را در راس دولت تغییر دهد. جانسون هفت روز فرصت دارد تا به پرسشنامه پاسخ دهد.

بیشتر بخوانید:

اگر پلیس فکر کند که قوانین کووید-19 بدون بهانه معقول نقض شده، می‌تواند جریمه که معمولا 100 پوند است، صادر کند.

پارلمان بریتانیا در حال حاضر در تعطیلات به‌سر می‌برد و بسیاری از قانونگذاران حدود یک هفته آینده را در حوزه‌های انتخابیه خود سپری خواهند کرد.

کد خبر 656796

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha