بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا، سرانجام در روز چهارشنبه به شکل قانونی و علنی به چالش کشیده می‌شود.

جانسون

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از ساندی تایمز، جانسون، هنوز با تبعات پارتی‌گیت دسته‌وپنجه نرم ‎‌می‌کند. دولت او متهم به میزبانی از مهمانی‌هایی در طول همه‌گیری بوده است، در حالی که چنین تجمع‌هایی در سراسر کشور ممنوع اعلام شده بود. تحقیقات در مورد مهمانی‌های دوران قرنطینه سراسری در داونینگ استریت نشان می‌دهد که خود شخص جانسون در  مهمانی شرکت داشته است.

حزب محافظه کار احتمالا در این هفته رهبری او را به چالش بکشد و روز چهارشنبه در خصوص ادامه حضورش در مسند نخست‌وزیری بریتانیا رای‌ اعتماد بگیرد. در اصل این یک رای‌گیری برای عدم کسب کفایت به نخست‌وزیری او است. در گزارش ساندی تایمز آمده که در پی افزایش انتقادها، برخی از قانونگذاران محافظه‌کار نامه‌های خود را برای درخواست رسمی رای‌گیری به رهبر حزب ارسال کرده‌اند.

برای درخواست رسمی رای اعتماد حداقل درخواست ۵۴ نماینده حزب محافظه‌کار به رئیس کمیته ۱۹۲۲ حزب لازم است. فرآیند ارسال و خود نامه‌ها محرمانه بوده و از این رو فقط رئیس کمیته می‌داند که چند نامه ارسال شده است. قانونگذاران محافظه‌کار درخصوص ادامه رهبری جانسون تردید دارند و ده‌ها تن از نمایندگان اکنون به صورت علنی از او انتقاد می‌کنند.

۲۵ نماینده مجلس نامه‌های خود را عمومی کرده‌اند. در گزارش ساندی تایمز آمده است که بیش از آنچه نمایندگان مخالف  فکر می‌کردند یعنی حدود ۵۴ نفر در آستانه نوشتن نامه برای رای‌گیری اعتماد هستند. مجریان کمیته ۱۹۲۲ از پیش روز چهارشنبه را به عنوان روز رای‌گیری انتخاب کرده‌اند.

گزارش رسانه‌های بریتانیا حاکی از آن است که علاوه بر نارضایتی هم‌حزبی‌ها، شهروندان هم دیگر دل خوشی از نخست‌وزیر مهمان‌باز و قانون‌شکن ندارند.

کد خبر 681214

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha