گردش‌ مجازی در دیدنی‌ترین نقاط جهان، از زمین گرفته تا آسمان، فرصتی بینظیر است که به لطف فناوری امروز در دسترس همه ما قرار دارد. کافی است روی مبل خانه بنشینید و با چند کلیک از مشهورترین آثار هنری تا پارک‌های موضوعی و حتی مریخ بازدید کنید:

مجازي موزه لوور

همشهری آنلاین، فاطمه عباسی: کرونا، دلار، ویزا، مرخصی و دلایلی دیگری ممکن است سفر به جاذبه‌های دیدنی جهان را دشوار کرده باشد اما بسیاری از این مکان‌های دیدنی امکان بازدید مجازی را برای مردم سراسر جهان فراهم کرده‌اند. پیشرفت فناوری این امکان را ایجاد کرده که تنها با چند کلیک تقریبا از هر مکان توریستی روی کره زمین بازدید کنید.

بر اساس داده‌های Google Keyword Planner، در طول دوره کرونا و محدودیت سفر، جستجوی عبارت «تور مجازی» هفت برابر افزایش یافته است؛ این عدد باتوجه به ادامه دار شدن قرنطینه همچنان نیز در حال رشد است چراکه میلیاردها نفر در سراسر جهان همچنان به رعایت محدودیت‌های کرونا ادامه می دهند.

این فهرست را با توجه به بیشترین افزایش در جستجوهای گوگل تهیه کردیم تا ما نیز بتوانیم از پشت کامپیوتر یا موبایل خود گشتی در مهم‌ترین سایت‌های دیدنی جهان بزنیم.

۱. موزه لوور، فرانسه: صف‌های تهیه بلیط و ورود به موزه لوور بسیار شلوغ‌اند. علاه بر لزوم پرداخت یک ورودی حدودا ۱۷ یورویی، تمام گنجینه عظیم این موزه همیشه قابل بازدید نیست و برای بازدید برخی از آثار مشهورتر مانند مونالیزا معمولا با تجمع دیگر بازدیدکنندها روبرو خواهید شد.

اکنون امکان بازدید مجازی از این موزه افسانه‌ای شهر پاریس آن را در در صدر فهرست تورهای مجازی پر جستجو در جهان قرار داده و به راحتی می‌توانید در آرشیو موزه غواصی کنید. اما این تنها تور موزه مجازی نیست؛ Google Arts & Culture با بیش از ۲۵۰۰ موزه و گالری در سراسر جهان همکاری کرده تا هنر و تجربیات ارزشمندی را به اتاق نشیمن شما بیاورند. برای بازدید از لوورکلیک کنید

۲. باغ وحش سن دیگو و باغ وحش هیوستون بسیاری از حیوانات خود را به بازدید مجازی آورده‌اند. ویدئوی محل زندگی حیوانات مختلف این باغ وحش‌ها به صورت زنده پخش می‌شود و به بینندگان این امکان را می‌دهد که در هر زمانی از شبانه روز به صورت مجازی از موجودات مورد علاقه خود دیدن کنند. باغ‌وحش آتلانتا نیز امکان دیدن پانداهای بانمک خود را فراهم کرده و شما می‌توانید از دوربین ۲۴ ساعته محل زندگی خرس‌ها زندگی روزمره آنها را تماشا کنید. برای بازدید از این باغ‌وحش‌ها کلیک کنید

۳. دنیای دیزنی: از جادوی میکی ماوس به همراه چشم‌اندازهای خیابانی ۳۶۰ درجه گرفته تا پارک‌های تفریحی دیگر خود را منتشر کرده است. اگر می‌خواهید صحنه‌های بیشتری از تم پارک‌های جهان ببینید می‌توانید عنوان پارک مورد نظر خود را به همراه عبارت تور مجازی جستجو کنی. برای بازدید از دیزنی لند کلیک کنید

۴. دیوار بزرگ چین: شما می‌توانید بدون زحمت به دیوار بزرگ چین بروید و حقایق درون این شاهکار شگفت‌انگیز معماری را بازدید کنید. این دیوار با طول بیش از ۲۱ کیلومتری خود طولانی‌ترین سازه‌ای است که تاکنون توسط انسان‌ها ساخته شده است. تور بخش‌های مشهور و پربازدید این دیوار معمولا یک روز وقت لازم دارد اما شما میتوانید با کلیک روی این لینک بخشی از مشهورترین بخش‌های دیوار را رایگان و از نزدیک بازدید کنید. برای بازدید مجازی از برخی بخش‌های دیگر باید ۸ دلار بپردازید.

اما این تنها دیوار بزرگ چین نیست که امکان بازدید مجازی را فراهم کرده؛ نقشه‌های سه بعدی از سایر سایت‌های میراث جهانی یونسکو نیز قابل بازدید هستند؛ به ویژه اینکه تغییرات آب و هوایی آنها را تهدید می‌کند و ممکن است فرصت بازدید از آنها هیچ گاه فراهم نشود. تجربه آموزش در مورد تاریخ، میراث و تلاش برای حفاظت از این بناهای ارزشمند یک فرصت بی‌نظیر است.

۷. برج ایفل، پاریس: بدون هیچ زحمت و یا جت لگ- بیماری ناشی از تغییرات ساعت در سفر- به بالای برج ایفل در پاریس بروید. از سکوی نمای باز این برج تمام شهر زیر پای شما قرار خواهد گرفت و این تجربه‌ای دوست داشتنی خواهد بود.

۸. اما آخرین و هیجان انگیزترین بخش این بازدیدها دسترسی به مریخ و ناسا است.این یک سفر خارج از زمین است؛ و در حالی که ممکن است سفر واقعی به سیاره سرخ هنوز برای مسافران امکان‌پذیر نباشد، ناسا با گوگل همکاری کرده است تا توری از یک نمایش سه بعدی از سطح مریخ را که توسط مریخ‌نورد کنجکاوی (Curiosity) ثبت شده است، ارائه دهد. برای شرکت در این بازدید کلیک کنید

علاوه بر این مکان‌های دیدنی، برخی شهرها نیز امکان بازدید مجازی خود را فراهم کرده‌اند، مادرید، واشنگتن دی سی و گیرین لند و سیسیل از این جمله هستند. مسئولین این شهرها معتقدند اینکار به گردشگران و علاقه‌مندان کمک خواهد کرد با برنامه‌ریزی و آگاهی دقیقتری به بازدید حضوری اشتیاق پیدا کنند زیرا هیچ چیز جای تجربه حضور در محیط و معاشرت با مردم محلی را نخواهد گرفت. 

کد خبر 656970
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار گردشگری و ميراث فرهنگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha