به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از وبسایت موتور۱، قدرت بیش از حد هنوز نقطه کانونی AMG است و در اینجا تنها مورد افزایش ولتاژ مطرح نیست. برای شروع، AMG EQE دارای نسخه استاندارد چهارچرخ محرک +4Matic با موتورهای دوگانه است و توسط AMG با سیمپیچهای سازگار، یک اینورتر خاص و سایر اسپیکرهای الکترومغناطیسی اصلاح شدهاند که باعث میشود خروجی بیشتری داشته باشند.
در تریم استاندارد، AMG-EQE 53 قدرت ترکیبی ۶۱۷ اسببخار و گشتاور ۹۵۰ نیوتنمتر تولید میکند، اما بسته اختیاری دینامیک پلاس (Dynamic Plus) عملکرد تقویتی را اضافه کرده و قدرت را به ۶۷۷ اسببخار میرساند. این در حالی است که گشتاور نیز به ۱۰۰۱ نیوتنمتر افزایش مییابد؛ اگرچه مرسدس میگوید این افزایش موقتی است.
در EQE پیشرفته، با استفاده از حالت Race Start و باتری ۹۰.۶ کیلووات ساعتی، قدرت کافی برای رسیدن به سرعت ۶۰ مایل در ساعت (۹۶ کیلومتر) در ۳.۲ ثانیه تخمین زده شده است. بدون تقویت، AMG برقی هنوز هم با زمان تخمینی صفر تا ۶۰ مایل ۳.۴ ثانیهای، شناخته میشود.
با این حال، با حداکثر سرعت ۲۲۰ کیلومتر در ساعت در پیکربندی استاندارد، نمیتوان آن را چندان جالب متصور شد. با پکیج دینامیک پلاس، این سرعت به حدود ۲۴۰ کیلومتر در ساعت میرسد که مطمئنا سریع است، اما مانند موتورهای احتراق داخلی نیست.
مرسدس میگوید AMG EQE دارای برد WLTP موقت ۴۴۴ تا ۵۱۸ کیلومتر است که بسیار کمتر از رقم ۶۶۰ کیلومتر ذکر شده برای مدل استاندارد است. این خودرو میتواند تا ۱۷۰ کیلووات شارژ سریع داشته باشد و در ۱۵ دقیقه برد ۱۸۰ کیلومتری را برای خود بازیابی کند.
تغییرات جزئی بیرونی AMG EQE نیز بر برد تأثیر میگذارد و تعادلی بین تهاجم و نیروی رو به پایین با حداقل جریمههای آیرودینامیکی پیدا میکند. جدا از جلوپنجره مشکی با میلههای عمودی و نشان AMG، یک اسپلیتر جلوی مشکی با دریچههای فاسیای اصلاحشده، پانلهای جانبی زیرین مشکی، یک دیفیوزر عقب، چرخهای جدید و یک اسپویلر کوچک عرشهدار را خواهید دید.
نظر شما