عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه یکی از ماموریت‌های فتنه ۸۸ کاهش قدرت چانه‌زنی ما در پای میز مذاکره بود، از مسافرت‌های خارجی و سیگنال‌های تحریمی برخی آقازاده‌ها به دشمنان در جریان فتنه سخن گفت.

مجتبی ذوالنوری - نماینده قم

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور نماینده مردم قم در مجلس با اشاره به مسأله تحریم‌های ضدایرانی در حوزه‌های مختلف و ریشه‌های اصلی وقوع پدیده تحریم اظهار داشت: فلسفه وضع تحریم‌ها، افزایش فشار بر مردم و نظام بوده است تا تاب‌آوری مردم از بین برود و مقاومت آنها بشکند و در نهایت تسلیم شوند.

وی افزود: دشمن با این هدف تحریم‌ها را ادامه داده و هر چیزی که دشمنان ما احساس کنند که می‌تواند در مستأصل کردن مسؤولان و نیز در تنگنا قرار دادن مردم مؤثر واقع شود، از آن استفاده می‌کنند تا در نهایت، مردم تسلیم شوند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: مذاکرات هسته‌ای از زمان دولت خاتمی و زمانی که آقای روحانی دبیر شورای عالی امنیت ملی بوده تا بعدها که آقایان لاریجانی، جلیلی، ظریف و عراقچی مذاکرات را دنبال کرده‌اند، دائماً ادامه داشته و در تمام این سال‌ها و در جاهایی، دشمن امیدوار شده که امتیاز بگیرد و در زمان‌هایی نیز مستأصل شده است.

ذوالنور در توضیح این نکته گفت:‌ امیدوار شدن دشمن مربوط به مقاطعی بوده است که احساس کند ما در وضعیت شکننده داخلی هستیم و قدرت چانه‌زنی و امتیازگیری از آنها را نداریم و مستأصل شدن دشمنان ما نیز مربوط به زمان‌هایی بوده است که یکپارچگی و انسجام داخلی را دیده‌اند که مردم خواهان مقاومت مذاکره‌کنندگان در مقابل خواسته‌های غیرقانونی آنها هستند.

ماجرای رفت و آمد آقازاده‌ها به غرب

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به تاثیر فتنه ۸۸ بر گسترش فشارهای تحریمی تصریح کرد: یکی از مأموریت‌های فتنه ۸۸، کاهش قدرت چانه‌زنی مسؤولان در پای میز مذاکره بود و حتی اطلاعاتی در دست داریم که برخی آقازاده‌ها در آن سال به آمریکا رفت و آمد می‌کردند و به غربی‌ها و آمریکایی‌ها پیغام می‌دادند که ما نفس نظام را در داخل گرفته‌ایم و اگر شما هم فشارهای تحریمی را افزایش دهید، کار نظام تمام است.

ذوالنور افزود: این سیگنال دادن‌ها به دشمن تا مرحله به خیابان آوردن مردم به بهانه‌های مختلف از جمله تقلب ادامه یافت، تا جایی که با صراحت برخی از این جریانات در تجمع‌هایشان شعار «اوباما اوباما، یا با اونا، یا با ما» سر می‌دادند.

وی تأکید کرد:‌ بنابراین هدف فتنه و مسیر و ابزارهایش معلوم بوده و لذا یکی از عوامل تشدید فشارهای اقتصادی و تحریمی، فتنه ۸۸ بوده است که یک نوع تفرقه و شکنندگی را در داخل کشور ایجاد کرد و به دشمن سیگنال داد.

توافقات اولیه وین در پایان دولت روحانی، از ترکمنچای بدتر بود

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، با بیان اینکه امروز انسجام و هم‌افزایی خوبی در کشور در جهت مقابله با تحریم‌ها مشاهده می‌شود، گفت: امروز، یک راهبرد لغو تحریم‌ها داریم و یک راهبرد نیز برای خنثی کردن تحریم‌ها و کم اثر کردن آنها.

ذوالنور اظهار داشت: برجام یک عمل انجام شده است که در مقابل ما قرار دارد و ما نیز امروز باید به شکلی آن را دنبال کنیم که ذلت مردم‌مان را به دنبال نداشته باشد، بلکه منافع تعریف شده در آن را احیا کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در مذاکرات وین که در ماه‌های پایانی دولت آقای روحانی انجام می‌شد، ضررهایی در توافقات اولیه مشاهده می‌شد که از ترکمنچای هم بدتر بوده است، اما امروز حرف از لغو تحریم‌ها می‌زنیم تا منافع مردم از برجام حاصل شود و تلاش تیم فعلی مذاکره‌کننده نیز بر همین راهبرد استوار است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تأکید کرد: اما مهمتر از راهبرد لغو تحریم‌ها، خنثی کردن تحریم‌هاست؛ یعنی مهم این است که بگونه‌ای کشور را اداره کنیم که اگر تحریم‌ها بنا به هر علتی برداشته نشد، فشار آن بر دوش مردم نیفتد.

وی تأکید کرد: در دولت گذشته همه چیز به برجام و نتیجه مذاکرات گره زده می‌شد، اما امروز شرایط بگونه‌ای تغییر کرده که مذاکرات با جدیت دنبال می‌شود، اما همه مسائل کشور معطل مذاکرات نمی‌ماند.

کد خبر 658052

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 26
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 19
  • احمد IR ۱۶:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۹
    12 3
    اقای ذوالنوری دولت بعدی چه میگوید
  • بهنام IR ۱۷:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۹
    23 1
    اگه گفته ایشان در مورد اقازاده ها درست باشد سوال این است که چرا پدران این افراد هنوز در مسند قدرت هستند
  • محمد IR ۱۷:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۹
    28 2
    آقازاده کدام مسئول به آمریکا سفر نمیکند؟ افشاگر
  • عامی IR ۱۹:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۹
    4 5
    کاش یکبار برای همیشه با محاکمه همه عوامل فتنه این پرونده را ببندید.
  • علی IR ۲۰:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۹
    23 4
    اگه برجام بدبودوشما ۸سال بابرجام سرجنگ داشتید چراالان بهش چسبیدید ومیخواین احیاش کنید
  • IR ۲۰:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۹
    23 5
    آقای ذوالنوار آخرت خود را ارزان نفروش.
  • سید IR ۲۰:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۹
    18 2
    سیاست خیلی کثیف ،آخرت تو این سیاست معنی نداره
  • Hossein IR ۲۱:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۹
    13 9
    نظرات ایشان درباره ارتباط تحریم ها و مسائل سال ۸۸ اشتباهه! در ضمن برجام بهترین قرارداد ایران و غرب بعد از انقلاب محسوب میشه و بیشتر برای ایران دستاورد داشت تا غرب. اگر برجام به ضرر ما بود، ترامپ ازش خارج نمیشد.
  • امیر IR ۲۱:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۹
    15 8
    آقای ذوالنور حرفش اینه ماست حسن ترش بود ولی ماست ما شیرین و دلچسب.. باور کنید فردایی که برجام امضا شد میگن ما با عزت مذاکره کردیم ولی قبلی‌ها...
  • نعمت IR ۲۱:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۹
    21 3
    خوب چرا جلوی تردد آقازاده ها را نمیگیرید و فقط افشاگری میکنید؟
  • IR ۲۱:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۹
    26 0
    حضرت اقا چرا اقا زاده ها را به اسم ورسم معرفی نمی کنید ؟! با مردم صادق باشید !
  • مشیری IR ۰۷:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۳۰
    0 0
    همه مسیولین عملکرد آقای روحانی و دولت ایشان و تیم مذاکره کنند دولت ایشان را نقد میکنند اما هیچکدام جرات به دادگاه کشیدن روحانی را ندارند یعنی طرفین از همدیگر می‌ترسند ، هر دو طرف از یکدیگر آتو دارند منتها الان یکطرف تریبون دارد و دیگری تریبون ندارد در کل هر دو طرف مواردی دارند که نمی‌خواهند به خطوط قرمز هم وارد شوند و در آینده قطعا مشخص خواهد شد
  • IR ۰۷:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۳۰
    0 0
    انگار مردم نمیدونن آقازاده ها همه آمریکا هستند ..... خب که چی ؟ اگه راست میگ اسم ببر ، جلوشونو بگیر ....... خانم ابتکار چه خبر؟
  • IR ۱۰:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۳۰
    0 0
    اقازاده های خائن
  • سید کاظم همت یار DE ۱۲:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۳۰
    0 0
    با سلام وافسوس كدام أقا زاده ها صحبت ميكند درتاریخ همیشه آن بر نده کسی است که قدرت زر وزور آنهم همیشه دردست آقا زاده ها بود وهست بیچاره به آن خانواده جوانانشان این آرزوها درخواب هم نمیبینند ظلم وناعدالتی بوده وبیشتر شده درحال حاظر ملت مشاهده می‌کند به بهانه برجام ورفع تحریم چگونه آقازاده ها آزاد وبعنوان رایزنی ها امروز آقای عبداللهیان وگروه همراه درمونیخ بعنوان کنفرانس امنیتی درحقیقت تئسیس وقصد آن پس ازجنگ جهانی دوم نظر وپیشنهاد افسر آلمانی یهودی وبرای امنیت اسرائیل تشکیل شد وهمه ساله درمونیخ ایران درحقیقت همکار وهمبستگی اززمان رژیم گذشته وجزئ پرداخت همه ساله مبالغ بی‌حد وحساب که لاش مجموعه آقا زاده ها حضور پیدا کند که شاید رهبر وشورای نگهبان ومجلس والی آخره بی خبر وبی اطلاع هستند نه حمایت وامنیت جهان ونه امنیت کشورهای بیچاره وتوسری خور فقط تل لبیب است وبس وهمچنین تحریم تاابد به بن بست وبه بن بست خواهد ماند مع ذالک ایران وهئیت فقط میزبان دشمنان که حضور تل ابیب هم آشکار وبرسر سفره مهمان افسوس ازدولتمردان جمهوری اسلامی ایران ومسافرتهای نورچشمیها وآقازاده ها
  • IR ۱۲:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۳۰
    0 0
    اقازادهای خائن
  • IR ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۳۰
    0 0
    منظورش مهدی هاشمی اقاراده رفسنجای هست در سال ۸۸
  • IR ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۳۰
    0 0
    انشاله که دیگه تو این دولت باج ندیم مثل دولت روحانی
  • IR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۳۰
    0 0
    همه چیز از سال ۸۸ شروع شد ....
  • IR ۱۳:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۳۰
    0 0
    دقیقا درسته حرف های ایشون . ایران بعد فتنه ۸۸ توسط امریکا مورد تحریم بانکی و نفتی قرار گرفت براب اولین بار . راجب دوران روحانی هم باید بگم درسته و روحانی همه چیز رو به برجام گره زده بود
  • IR ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۳۰
    0 0
    چراتاحالامی گفتنددولت روحانی انهایی که می گفتنددولت روحانی بایدمحاکمه بشودچرانشدو چرانکر دیدکه کشو به این روزبی افتداین دولت خط قرمزش گرانی چرابرنج بشود۹۰هزارتومان چراهمه شماهادرمقابل گرانی سکوت کرده
  • دوستار IR ۱۴:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۳۰
    0 0
    خوب است جناب نمایند اسامی این اقازاده هارا اعلام فرمایند
  • م ه IR ۱۶:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۳۰
    0 0
    مگه قراره آمریکا بدون اخذ امتیازی همه امتیازهای درخواستی آقایون را پیش کش کنه؟!
  • راضیه IR ۱۷:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۳۰
    0 0
    ازتاریخ عربت بگیرند از سرنوشت رضاشاه که در موریس در گذشت واز سرنوشت محمدرضاشاه هم که در بیمارستان مکزیک در گذشت اجازه ورود به هند انگلیس وامریکا ندادن ، پولودهاشونو اول دولت انگلیس وامریکا بعد ورثه خوردند.
  • قاسم اسماعیل پور IR ۱۹:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۳۰
    0 0
    داداش چی زدی ک فتنه ۸۸رو ب کاهش قدرت چانه زنی ربط میدی
  • سعید سهیلی IR ۲۰:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۳۰
    0 0
    آقا زاده خود ایشون امریکا تشریف ندارن؟؟؟