در چهل و هشتمین جلسه شورای شهر تهران، معاون برنامه ریزی شهرداری تهران درباره آخرین وضعیت تبدیل وضعیت نیروهای پیمانی شهرداری و مسکن ۱۵ هزار نفر از کارکنان توضیح داد. نایب رییس شورای شهر نیز درباره حاشیه‌های به وجود آمده پیرامون اتصال بزرگراه امام علی(ع) به بزرگراه شمال گفت: اعضای شورای پنجم به جای حاشیه‌سازی بگویند در دوره قبل چه کار کرده‌اند.

شورای شهر

به گزارش همشهری آنلاین، ناصر امانی، عضو شورای شهر در تذکر پیش از دستور خود در جلسه امروز شورا با اشاره به تیتر یکی از روزنامه‌ها در خصوص توجه شورا به ساخت یک بزرگراه و واکنش عضو شورای شهر پنجم به این خبر گفت: در تبصره ۱۹ که مربوط به جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی است پروژه اتصال بزرگراه امام علی (ع) به بزرگراه شمال مورد توجه قرار گرفت، اما تأکید کردیم که این تنها با بودجه بخش خصوصی قابل انجام است که متأسفانه برخی رسانه‌ها شانتاژ تبلیغاتی کرده و اعلام کردند هنگامی که مدیریت شهری پول لازم برای حمل و نقل عمومی و مترو را ندارد، چگونه اجازه ساخت یک بزرگراه را می‌دهد.

او با بیان اینکه لازم به ذکر است که ۱۸ هزار میلیارد تومان برای کارهای عمرانی و حمل و نقل در بودجه سال آینده تصویب شده که بیش از ۱۳هزار میلیارد تومان برای حمل و نقل عمومی است، گفت: همچنین در تبصره سی‌ام ۴۵۰۰ میلیارد تومان برای مترو در صورت مازاد درآمد شهرداری در نظر گرفته‌ایم.

امانی با بیان اینکه مقایسه درستی توسط رسانه ها و عضو شورای پنجم صورت نگرفته چرا که اساسا خبر غلط بوده، گفت: ما از نقد ناراحت نمی شویم اما کسانی ما را نقد کند که خودشان کاری کرده باشند و به ما بگویند که شورای پنجم چه کارهایی در حوزه مترو و حمل و نقل انجام دادند؟ نه تنها یک کیلومتر مترو نساختند بلکه انبارهای خالی را تحویل دادند.

پرویز سروری نایب رئیس شورای شهر تهران هم در واکنش به این تذکر گفت: دوره قبل باید پاسخ بدهد که در چهار سالی که مسئولیت داشتند چه کارهایی کردند چرا که نه تنها توسعه‌ای نداشتیم بلکه پس رفت هم داشته‌ایم و ما منتظر گزارش آن‌ها هستیم.

تعیین تکلیف مسکن و آزمون استخدامی

همچنین امروز معاون برنامه‌ریزی شهرداری تهران در صحن شورای شهر تهران حضور داشت و درباره دو موضوع مسکن کارکنان و وضعیت استخدام نیروهای پیمانی شهرداری توضیحاتی را ارائه داد.

لطف‌الله فروزنده در تشریح اقدامات شهرداری تهران برای ارتقاء و بهبود وضعیت کارکنان این مجموعه گفت: در حوزه تبدیل وضعیت نیروهای انسانی قراردادی به رسمی با سازمان امور استخدامی مکاتبه‌ای را انجام دادیم تا بتوانیم مجوز برگزاری آزمون داخلی را دریافت کنیم، اما این سازمان اعلام کرد که آزمون باید به صورت سراسری برگزار شود که چنین چیزی عملی نیست. بر همین اساس با کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی صحبت کردیم تا بتوانیم در قالب مصوبه‌ای این آزمون را برگزار کنیم. در حقیقت طی این مصوبه به دستگاه‌ها اجازه داده می‌شود آزمونی میان نیروهای پیمانی خود برگزار کند.

به گزارش ایسنا، او درباره مسکن کارکنان شهرداری نیز گفت: با شرایط جدید و تسهیلاتی که فراهم شده، کارکنان شهرداری را برای موضوع مسکن در اولویت قرار خواهیم داد. ۲۸ هزار نفر برای مسکن اقدام کرده‌اند که ۱۵ هزار نفر برای پروژه مروارید و سایر پروژه‌ها با مشکلاتی همچون معارضین و تعاونی‌ها مواجه شده‌اند که در حال پیگیری و حل مشکل این ۱۵ هزار نفر هستیم برای مابقی نیز در پروژه‌های جدید اقدام خواهد شد.

کد خبر 658524

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
    2 0
    بخش خصوصی را ببرید برای اجرای بزرگراه شهید شوشتری , ادامه یادگار امام و مجموعه پل های میدان فتح , بزرگراه تونلی 11 کیلومتری شمالی جنوبی میدان سپاه تا بزرگراه بعثت , بزرگراه تونلی 14 کیلومتری شرقی غربی ادامه بزرگراه شهید بروجردی تا میدان خراسان و بزگرراه خاوران و ... تعریف یک پروژه یا بهتر بگوییم ابرپروژه بی خود حتی به این شکل که 100 درصد توسط بخش خصوصی اجرا بشه کاملا بی معناست که هیچ جوره توجیه نخواهد شد همین چند ابرپروژه ایی که بالا یادداشت شد باعث تحول اساسی در سطح شهر و کیفیت زندگی مردم می شه تهران را به جایی برای زیست تبدیل می کنه این پروژه ها را بدین اکی برای مردم ارزش هم دارد که 10 هزار تومان بدهند و از سمت یافت آباد تا بزرگراه خاوران تخته گاز و چند دقیقه ایی از زیر زمین بروند تا اینکه در ترافیک چهارراه به چهارراه منطقه بازار گیر کنند تهران پروژه های مهم زیاد دارد کسری پروژه مهم دارید که افتادین به چنین طرح بی خودی ؟!
  • IR ۱۸:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
    0 0
    انتظار داریم سیاست شهرداری تهران در ام القرای اسلامی یعنی شهر تهران در جهت عدالت اجتماعی و عدالت اسلامی باشد ، مترو بنوعی یکنوع فرهنگ و عدالت اجتماعی هست. جدای از ترافیک و هزینه های بزرگراه و الودگی هوا ، این بزرگراه ها ایا جز برای اشرافی سالاری و شب ها برای تفریحات ناسالم یکعده خاص تبدیل نشده اند؟ ایا این زیبنده جامعه ما هست؟ شهر تهران ظرفیت ماشین اضافی ندارد ، انتظار داریم شهرداری تهران ، به حمل و نقل عمومی الویت اول بدهد. در زمان دکتر قالیباف ، طرح های زیادی جاده ای و مترو اجرا شد ، اما حتی تونل نیایش و پل صدر معلوم کرد اثر چندانی در کاهش ترافیک و الودگی هوا منظور از حیث کل شهر تهران ندارد ، سرعت مترو سازی بیشتر شد . لزوما باید از اشتباهات گذشته درس گرفت .