حجت‌الاسلام عالی گفت: واکنش تند ما به دلیل شدت عمل زشتی بود که در تریبون رسمی نظام اسلامی مطرح شد و فرهنگ غلط و ضد خانواده را ترویج کرده و مورد دفاع قرار داد، اما عذرخواهی و عدم لجاجت گوینده این مطالب، اتفاق مثبتی بود.

حجت الاسلام علی عالی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، حجت الاسلام مسعود عالی بر ضرورت استفاده صحیح از تریبون جشنواره فیلم فجر و تبیین مفاهیم اسلام ناب تأکید کرد و این جشنواره را به مثابه تریبون انقلاب اسلامی دانست که باید در ضمن استفاده از آن، مفاهیم در راستای اهداف نظام جمهوری اسلامی بیان شود.

حجت‌الاسلام عالی با اشاره به سخنان یکی از فیلم‌نامه‌نویسان که در جشنواره فیلم فجر عنوان شد،‌ تأکید کرد: واکنش ما متناسب با سخنان مطرح‌شده بود.

او تصریح کرد: وقتی عمل زشتی روی دهد و آن عمل در تریبونی که مهم‌ترین سنگر هنری انقلاب اسلامی است، مورد حمایت قرار بگیرد، باید با آن مقابله شود.

این استاد اخلاق اسلامی به نقاط قوت در برخی تولیدات جشنواره فیلم فجر اشاره کرد و گفت: محاسنی در فیلم‌ها و تولیدات جشنواره دیده می‌شود که نباید از نظر دور بیفتد. اما گویا این جشنواره در سال‌های اخیر به سمت شوی مد و لباس حرکت می‌کند که باید به آن رسیدگی شود.

حجت‌الاسلام عالی ادامه داد: مطلبی که در سخنرانی به آن اشاره کردم در مقابل عمل ناشایست و گفتار دفاعی نویسنده‌ای بود که از تریبون جشنواره فیلم فجر انقلاب اسلامی ابراز شد. چراکه جشنواره فیلم فجر به منزله سنگری در انقلاب است و برای حفظ آن تلاش‌های زیادی شده و خون‌های زیادی برای پیروزی انقلاب اسلامی ریخته شده است. به همین دلیل نباید آن را نادیده گرفت، به قدری که از این تریبون، حرف‌های ضد ارزشی و ضد اسلامی عنوان شود.

او با بیان اینکه دفاع از ازدواج سفید به منزله فروپاشی نهاد خانواده است، اظهار داشت: این نوع همزیستی از لحاظ فقهی خلاف نظر اجماع فقها است و از سوی دیگر از نظر اخلاقی و زندگی مشترک هم تعهدی در آن وجود ندارد که نهاد خانواده را حفظ کند.

او به عذرخواهی نوشین معراجی اشاره کرد و گفت: در عذرخواهی اول، هیچ تناسبی میان پوشش خبری و حرفی که عنوان شد، وجود نداشت. در عین اینکه آنچنان پررنگ نبود که سوءبرداشت را مرتفع کند.

این استاد اخلاق به عذرخواهی بعدی و جدی نویسنده اشاره کرد و گفت: این اتفاق خوبی بود که گوینده مطلب، لجاجت به خرج نداد و از حرفی که زده بود، عذرخواهی کرد.

او تصریح کرد: بازیگران، فیلم‌نامه‌نویسان و جامعه فیلمساز ما باید بدانند که عنوان کردن مطالبی مانند ازدواج سفید، به منزله خارج شدن از حدود شرع است که جای تأسف دارد که از تریبون انقلاب اسلامی مورد دفاع قرار بگیرد.

حجت‌الاسلام عالی ادامه داد: واکنش تند ما به دلیل شدت عمل زشتی بود که در تریبون رسمی نظام اسلامی مطرح شد و فرهنگ غلط و ضد خانواده را ترویج کرده و مورد دفاع قرار داد.

او با تأکید بر اینکه فعالیت‌های مثبت باید مورد تقدیر قرار بگیرد، گفت: یکی از فیلم‌های ساخته شده در جشنواره فیلم فجر در سال‌های گذشته، فیلم سینمایی شیار ۱۴۳ بود که مقام معظم رهبری از آن تقدیر کردند.

حجت‌الاسلام عالی از منش و روش تقدیر به عنوان شیوه‌ای برای نزدیک کردن افکار به خط سیر انقلاب اسلامی یاد کرد و اظهار داشت: پیرو سیره رهبر معظم انقلاب اسلامی، باید از کارهای ارزشی دفاع کرد و آنها را مورد تقدیر قرار داد. البته ایستادگی در برابر روش غلط نیز از وظایف اسلامی است که نباید از آن غافل شد.

کد خبر 658581

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 30
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 14
  • Ali IR ۱۶:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۱
    59 57
    سوال اینه که شما چرا به دزدی،افزایش طلاق،گرانی،بالا رفتن سن ازدواج، تباه شدن زندگی قشر جوان و...واکنش نشون نمیدید و براتون اهمیتی نداره؟!
    • IR ۰۰:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
      12 2
      ببخشید اشتباه منفی دادم
  • IR ۱۶:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۱
    50 19
    بیچاره شدن مردم و سر در سطل اشغال شدن فقرا و فروش مو و پلاسمای خون برای خرید نان و دو سیخ کباب زشتی بسیار بیشتری دارد. این خانم حرفی زده و رفت و تمام. هر کی عقیده اش را داشته باشد و با حرفش موافق باشد، چه شما عصبانی بشوید یا نشوید، کار خودش را می کند. اما ای کاش زشتی چهره فقر را بسیار بیشتر از حرف این خانم می دانستید
    • یه آدم عادی IR ۰۷:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
      4 19
      آقای عزیز ایران طبق آمار های بانک جهانی ۱۸ امین قدرت خرید دنیا را دارد،این ها را هم بگوئید و فقط ساز منفی نزنید
    • یاسر IR ۱۵:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
      2 0
      آمار سوپری و قصاب و میوه‌فروش محله‌تون چی میگه؟
  • ناشناس IR ۱۸:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۱
    12 11
    از نظر شرعی وقتی دو نفر به هم متعدن و علاقه مندن اگر مرد از زن بپرسه که من میخواهم با تو ازدواج کنم و زن قبول کنه با هر زبانی که بلدن، دیگه غیر شرعی نیست بحث دفتر ازدواج خب فرق میکنه اون شروط خودشو داره و خیلی محکمه
  • رس IR ۱۸:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۱
    18 3
    دغدغه ها فرق دارد. دل ها یکی نیست
    • IR ۱۲:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
      1 2
      کی گفته با هر زبانی باید صیغه ازدواج به زبان عربی خوانده شود.
  • محمد طبیب چی IR ۱۸:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۱
    16 5
    سلام . وقتی بله گفتن زوجین بعنوان رسمیت ازدواج باشد چه فرقی با قبول قلبی طرفین دارد ؟ پرسشی که همیشه در ذهن من باقی است .
  • US ۱۸:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۱
    12 14
    کی جرات داره بره تو جشنواره از تریبون به ریشه اعتقادات و عرف و رسوم ملی و مذهبی ملت حمله کنه؟ کسی که پشتش گرمه! یا بهش گفتن اینو بگو! یا کلا فضای جامعه دور و اطرافش پر از نابهنجاریه و دوست داره به مناطق سالم نیز این آلودگی رو منتقل کنه و جایی سالمی نذاره! یا نه قبح یک کاری رو بشکنه و عادی سازی کنه! اول دهن دهن میکنه! بعد مرحله مرحله حساسیت زدایی تا یک قبح جا بیفته و یک ارزش اخلاقی احمقانه به نظر بیاد!
  • US ۱۸:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۱
    15 5
    چرا از تریبون هر حرفی زده بشه؟ آیا با حاشیه حواس ها را پرت می کنند؟ یا جلب توجه کنند؟ یا میخواهند مدتی وحشت به جامعه تزریق کنند؟ خانواده ها با نوجوانانشان به خاطر تقلیدهای کورکورانه اعصابشان خرد هست و علت حمله به سلبریتی ها هم همینه! کارهاشون کانون خانواده ها رو مورد هجمه قرار میده اونم به خاطر یک نوجوان سرکش و عصیانگر و مقلد میبینی نان خانواده ایی در خون میفته! چرا؟ چون از کلمات قصار و کارهای موثر و تابو شکنی های سلبریتی ها الگوگیری و به سطح جامعه منتقل و منجر به اسیب اجتماعی میشه! لذا سلبریتی هر حرفی به مغزش رسید نباید بگه و باید مسئول رفتارش در برابر جامعه باشه بدونه کیس های خطرناک حرف های اونا رو قبول کرده و عقل تحلیلی ندارند و انجام میدن و این خیلی بده!
  • شهلا IR ۱۹:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۱
    11 3
    اگر جوان جرات حرف زدن داشت شاید کار به اینجا نمی رسید
  • IR ۲۱:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۱
    18 3
    عقد جدا از دلایل معنوی به یاد خدا و نیت پاک داشتن به خاطر جلوگیری از خیانت و سوء استفاده و مسئولیت گریزی است شما وقتی از کسی میخواهید کاری برایتان انجام دهد ابتدا یک برگه از او می گیرید که شامل تعهدات او و شرایط و خواسته های شما ست تا اگر کسی تخلفی کرد این سند محکم برای شهادت در دادگاه باشد حال در عقد چند شاهد باید باشند رضایت خانواده ها و این که تنشی خوشبختی زوج رو تهدید نمیکنه و در کمال آرامش کاملا قانونی و شرعی همسر می شوند حال اگر این شهود ضمن عقد و اسناد ازدواج نباشد چه تضمینی برای احقاق حق زوج و زوجه در صورت عدم رعایت حقوق طرفین وجود دارد؟ هیچ چیز! راحت خیانت کرده و مسئولیت هیچ چیزی را بر عهده نمی گیرد و حتی ارتباط خود را کتمان و سراغ نفرات بعدی می رود معنی عقد یعنی این و بدون عقد ظالمانه و خیانت آمیز است!
  • Jabar IR ۲۲:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۱
    16 6
    آیا دراسلام به حقوق همسایه اشاره نشده یا کمک به مسکین ونیازمند اشارت نشده محبت کنید در این موارد صحبت کنید واگر واقعا مردی از مشکلات مردم که درمعیشت خانواده مانده اند صحبت بفرمایید .
    • IR ۱۳:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
      0 1
      احسنت بر شما هم وطن گرامی
  • IR ۰۱:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
    1 8
    حرفای این خانم بوی عشق نمی‌داد بلکه پر بود از زنا و فحشا و هوس زود گذر. افکار اینها رو باید گل گرفت. جوان نیاز داره به همدم، بفکر ازدواج جوانان در سنین پایین باشید، جوان سالم اگه کار و پول داشته باشه خودش به سمت ازدواج کشیده میشه نه اینکه دنبال ازدواج سفیدو دوستی و ... باشه.کار کار کار
    • IR ۱۳:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
      0 1
      در این موارد هم سخن گفته میشه و کمک های زیادی هم میشه ، واقع بین و مثبت اندیش باشیم !!
  • بهلول IR ۰۷:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
    9 4
    آدام حوا را کی عقدشان را جاری کرد نسل انسان از ازدواج سفید است.
    • IR ۱۲:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
      3 1
      زمانی که آدم برای حوا ابراز احساسات نمود، خدا به آدم فرمود او حوا همسر توست اما ابتدا باید حوا را از من خواستگاری کنی و سپس خداوند آنها را شامل لطف خود قرار داد و به آنها تذکر داد که این ابلیس دشمن تو و همسرت است زنهار فریب مکر شیطان را نخورید که دشمنی آشکار است اما شیطان نقطه ضعف آدم و حوا را پیدا کرده بود و موفق شد آنها را فریب دهد که آدم ذاتا کمی ساده دل بود همان شیطان نامرئی که شما او را خیال یا خرافه تصور می کنید اما او شما را خیال نمی داند و در وجود شما با وسوسه و وهم و تصور گناه را زیبا جلوه داده و توجیه می کند؛ شما او را درک نمی کنید اما او بر شما اشراف دارد و درک می کند و بیشتر انسان های نادان را از راه نفس اماره تشویق به گناه می کند تا هلاک سازد زیر او به دشمنی با آدمیان سوگند خورد زمانی که خدا او را به خاطر فریب آدم و حوا از بهشت اخراج کرد!
    • IR ۱۳:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
      0 1
      خدا جوانان ما را به راه راست هدایت کنه ودر هر شرایتی که باشند ، پاکدامی را سرلوحه خود قرار بدهند . از خدای بزرگ می خواهم همه ی ما را در هر سنی که باشیم ، از شر شیطان و آدم های شیطان نما ، حفظ کنه و در امان خودش قرار بده !!! هر بر خدا امید بست و توکل کرد پیروز شد !!
  • داریوش IR ۰۹:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
    5 9
    عیب رندان مکن ای زاهد پاکیزه سرشت که گناه دگران بر تو نخواهند نوشت من اگر نیکم و گر بد تو برو خود را باش هر کسی آن درود عاقبت کار که کشت همه کس طالب یارند چه هشیار و چه مست همه جا خانه عشق است چه مسجد چه کنشت سر تسلیم من و خشت در میکده‌ها مدعی گر نکند فهم سخن گو سر و خشت ناامیدم مکن از سابقه لطف ازل تو پس پرده چه دانی که که خوب است و که زشت
  • IR ۰۹:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
    1 0
    آفرین. حاج آقا. او اشتباه کرد خواست خودی نشون بده دوبار عذر خواهی کرد. شما هم کمی راحت تر با این نوع موارد برخورد کنید.
  • IR ۰۹:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
    4 4
    آقای‌عالی‌چرا‌دنبال‌پرتقال‌فروش‌می‌گردبن چرا‌قبول ‌نمیکنین‌که‌چه‌بر‌سر‌این‌جوونا‌آوردین‌ هرکدوم‌توی‌این‌کشور‌با‌نام‌‌دین‌ومذهب‌ ومتعصب‌بازی‌در‌آوردن جوونای‌مارو‌از‌دین‌ودیانت‌راندین‌باتندرو‌بودن‌خودتون‌این‌بلارو‌سرجونای‌ما‌ آورد دین‌پیامبر‌(ص)باخوشرو ئی ‌همه‌رو‌دور‌خودش‌جمع‌می‌کرد شما‌از‌دین‌دارید‌سو‌استفاده‌می‌کنید‌کشوررو‌به‌دو‌دستگی‌کشاندید‌به‌ نظرشما‌کارتان‌اشتباه ‌نیست؟
  • IR ۰۹:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
    5 4
    آقای‌عالی‌پیامبر‌ما‌باخوشرویی‌مردم‌رابه‌دین‌دعوت‌مبکرد‌ تازه‌شما‌چرا‌دنبال‌پرتقال فروس‌می‌گردین یکماه‌یک‌ماه‌کرسی‌وسمت‌خودتو‌دست‌یه‌جوون‌توی‌تریبون‌خودت درددل‌جوون‌رو‌گوش‌بده‌چه‌راهکاری‌مسئولین ‌ما‌برای‌جوونا‌گرفتن‌ هر‌ا رگانی‌بری‌دارن‌واسه‌خودشون‌وخانوادهاشون‌تجارت‌می‌کنن حتی‌بانکهای‌کشور‌ما‌چطور‌یه‌کشوری‌مسلمان‌نیستن‌جووناشون در‌سن‌پایین ازدواج‌میکنن‌چنتا‌بچه‌قد‌ونیم‌قد‌دارن‌جوونای‌کشور‌ما هنوز‌جایگاه خودشونو‌پیدا.نکردن‌امثال‌مثل‌شما‌اونارو‌ازدین‌فراری‌دادن
  • داریوش IR ۱۰:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
    2 3
    عیب رندان مکن ای زاهد پاکیزه سرشت.. که گناه دگران بر تو نخواهند نوشت... من اگر نیکم و گر بد تو برو خود را باش... هر کسی آن درود عاقبت کار که کشت... همه کس طالب یارند چه هشیار و چه مست... همه جا خانه عشق است چه مسجد چه کنشت... سر تسلیم من و خشت در میکده‌ها.... مدعی گر نکند فهم سخن گو سر و خشت.... ناامیدم مکن از سابقه لطف ازل.... تو پس پرده چه دانی که که خوب است و که زشت..
  • IR ۱۰:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
    0 2
    خیلی خوب هرکسی بیاد جلو تلوزیون به صورت زنده هر حرفی بزنه بعد بگی عذر میخوام دیگر هیچ خخخخخخخخخخ
  • IR ۱۱:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
    9 1
    حجت الاسلام عالی: واکنش تندم به دلیل شدت عمل زشت خانم نویسنده بود | خوب شد لجاجت نکرد و گرنه ...........
  • IR ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
    2 3
    چرا واکنش تندی به زباله گردی مردم نمیدین؟
  • زهره IR ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
    2 2
    اگر در همه امورات کشور از جمله دزدی اختلاص پارتی بازی همه همینطور پیگیر می‌شدید الان کشورمون بهشت میشد نه اینکه هر کی ظلم میکنه واسه خودش راحت میگرده میخوره و میپاشه هیچکی هم هیچی نمیگه
  • علیرضا IR ۱۴:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
    4 0
    دوست عزیز امکانش هست لینک این آمار دقیقی را که فرمودید ارسال نمائید تا ما هم مشاهده کنیم که در غرق خوشبختی هستیم و خودمون خبر نداریم