همزمان با نزدیک شدن به توافق هسته‌ای در وین قیمت هر دلار آمریکا با نزول بیشتری مواجه شد.

دلار

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از روزنامه همشهری، درمبادلات دیروز نرخ دلار بعد از ماه‌ها به کانال ۲۵هزار تومان، یعنی محدوده ثبت شده در یک سال پیش بازگشت. با این نزول میزان بازده دلار از ابتدای امسال تاکنون به صفر رسید. این ارقام به‌معنای آن است که خریداران دلار آرام آرام در حال وارد شدن به محدوده زیان هستند.

قیمت هر دلار آمریکا که از ۱۵آبان ماه امسال سیر صعودی به‌خودگرفته و حتی در ۱۷آذر ماه به مرز ۳۱هزار تومان رسیده بود در یک ماه گذشته با نزولی مداوم و پی در پی مواجه شده است، سرعت این روند نزولی هر روز بیشتر می‌شود.

علت این نزول به مذاکرات هسته‌ای در وین بازمی‌گردد؛ زیرا انتظار این است که با رفع تحریم‌های ظالمانه علیه ایران حجم درآمدهای ارزی از محل فروش نفت، فرآوده‌های نفتی و کالاهای پایه، ازجمله محصولات پتروشیمی، فلزی و معدنی افزایش یابد. افزایش درآمدهای ارزی می‌تواند حجم عرضه ارز را در برابر تقاضا افزایش دهد و به افت قیمت دلار منجر شود.

به همین دلیل بازیگران بازار ارز از مدت‌ها پیش به مذاکرات هسته‌ای در وین چشم دوخته‌اند و هر نوع تحولات در این بازار را به دقت دنبال می‌کنند.

این اما همه ماجرا نیست، به‌نظر می‌رسد میزان تزریق منابع ارزی از بانک مرکزی ظرف یک ماه گذشته با افزایش چشمگیری مواجه شده است. اگرچه بانک مرکزی اطلاعاتی در این‌باره منتشر نمی‌کند اما برخی اطلاعات تأیید نشده و مقایسه آمارها نشان می‌دهد احتمالا به‌دلیل افزایش فروش نفت و دسترسی بیشتر به منابع ارزی شدت تزریق منابع ارزی به بازار افزایش یافته و این موضوع در نزول قیمت دلار نقش داشته است.

آمارهای مربوط به تولید ناخالص داخلی و همینطور گزارش مؤسسات انرژی جهان تأیید می‌کند حجم صادرات نفت ایران افزایش یافته است.

سقوط به کانال ۲۵هزار تومان

آمارها نشان می‌دهد ظرف یک هفته گذشته قیمت ارز با ۲سقوط پیاپی مواجه شده است. به‌طوری که اواخر هفته قبل ابتدا قیمت هر دلارآمریکا به کانال ۲۶هزار تومان نزول کرد و درمبادلات دیروز نیز بعد از ماه‌ها قیمت هر دلار آمریکا با ۵۷۰تومان کاهش به ۲۵هزارو ۶۳۰تومان رسید.

سال گذشته دقیقا در روزهای نخست اسفند ماه قیمت هر دلار آمریکا در همین محدوده در نوسان بود. این اطلاعات بیانگر آن است که قیمت هر دلار آمریکا در یک هفته گذشته بیش از ۵.۵درصد معادل ۱۵۰۰تومان کاهش یافته و با این میزان نزول بازده سرمایه‌گذاری در بازار ارز به صفر رسیده است و خریداران دلار باید از این پس فکری به حال ارزهای خود بکنند تا درصورت کاهش بیشتر نرخ‌ها از زیان جلوگیری کنند.

 دیروز همچنین قیمت هر دلار در بازار مبادلات فردایی هرات به ۲۴هزارو ۹۷۰تومان رسید. این موضوع نشان می‌دهد روند نزولی قیمت دلار در بازار ارز تهران احتمالا امروز هم ادامه خواهد یافت زیرا بازار مبادلات فردایی هرات در طول چند ماه گذشته سیگنال‌های آشکاری به بازار نقدی تهران داده و هر گاه قیمت‌ها در این بازار نزول کرده بلافاصله اثر آن در چهار راه استانبول درتهران نیز نمایان شده است.

نزول نرخ‌ها در بازار مبادلات فردایی هرات به‌معنای آن است که بازیگران بازار ارز اعتقاد دارند قیمت دلار در روزهای آینده با کاهش بیشتری مواجه خواهد شد.

به موازات این رویداد دیروز قیمت هر یورو هم بعد از ماه‌ها به زیر ۳۰هزار تومان سقوط کرد و به ۲۹هزارو ۲۰تومان رسید. چنانچه این روند نزولی ادامه یابد احتمالا قیمت هر یورو امروز به کمتر از ۲۹هزار تومان هم خواهد رسید.

دیروز همچنین قیمت طلاو سکه هم با یک درصد افت مواجه شد و قیمت هر مثقال طلای آب شده در آستانه سقوط به زیر مرز ۵میلیون تومان قرار گرفت.


آینده دلار

ظرف یک هفته گذشته بسیاری ازخبرگزاری‌ها و منابع اطلاعاتی غربی و شرقی اعلام کرده‌اند ایران در آستانه بازگشت به بازار جهانی نفت است این بازگشت با توجه به آنکه قیمت نفت هم‌اکنون در محدوده ۹۳دلار است می‌تواند حجم درآمدهای ارزی ایران را به شکل مطلوبی افزایش دهد.

هنوز مشخص نیست با رفع تحریم‌ها میزان صادرات نفت ایران تا چه میزان افزایش خواهد یافت اما برآوردهای اویل پرایس نشان می‌دهد ایران این توانایی را دارد که بعد از رفع تحریم‌ها بلافاصله حجم صادراتش را تا۵۰۰هزار بشکه در روز افزایش دهد. منابع جهانی که براساس حرکت نفتکش‌ها صادرات نفت را رصد می‌کنند اعلام کرده‌اند ایران هم‌اکنون تا یک میلیون و ۳۰۰هزار بشکه نفت صادر می‌کند، بنابر این انتظار می‌رود بعد از رفع تحریم‌ها در کوتاه‌مدت حجم صادرات نفت ایران به دوران قبل از تحریم یعنی ۲.۲میلیون بشکه در روز باز گردد به‌ویژه اینکه این روزها به‌دلیل رشد شدید قیمت، بازار جهانی، تشنه نفت ایران است.

این موضوع می‌تواند به سرعت اثرات شوک‌آوری بر بازار ارز داشته باشد و به کاهش قیمت ارز دربازارداخلی منجر شود. بر همین اساس پژوهشگران واحد مطالعات اکونومیست نیز در پژوهشی که اخیرا انجام داده‌اند، استدلال کرده‌اند با امضای توافق هسته‌ای، اقتصاد ایران بهبود چشمگیری را در سال آینده تجربه خواهد کرد به‌طوری که رشد اقتصادی ایران در سال ۲۰۲۲جهش ۸.۹درصدی را تجربه خواهد کرد و نرخ دلار طی ۲ سال تا کانال ۱۸ هزار تومان کاهش خواهد یافت.

به زعم اکونومیست توافق هسته‌ای بین ایران و آمریکا تقریبا قطعی است.

حسن کاظم‌زاده،کارشناس بازار سرمایه اما نظر متفاوتی دارد معتقد است به غیراز مذاکرات هسته‌ای نقش بانک مرکزی هم در نوسان قیمت ارز در روزهای آینده پر رنگ خواهد بود.

او در این‌باره در کانال شخصی‌اش نوشت: فعلا تعیین نرخ ارز مجددا تحت کنترل بانک مرکزی است. باید ببینیم نظر بانک مرکزی برای نرخ تعادلی دلار چه خواهد بود. شواهد و قرائن نشان می‌دهد برای سال بعد نرخ ۲۳تا ۲۵، نرخ هدف درنظر گرفته شده است، اما اینکه در کوتاه‌مدت در اثر شوک توافق چقدر کاهش تجربه شود و بعد از آن با چه فرمتی تعادل ایجاد شود فعلا قابل برآورد نیست.

کد خبر 658669

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ارز و طلا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 115
  • نظرات در صف انتشار: 2
  • نظرات غیرقابل انتشار: 19
  • IR ۰۸:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
    57 98
    با توافقات برجامی که به زودی صورت خواهد گرفت قیمت دلار کاهش چشمگیری پیدا خواهد کرد و به تَبَع آن قیمت طلا، سکه، خودرو، ملک و.......بشدت سقوط خواهند کرد و از طرفی چون محدودیت واردات مواد اولیه ی مورد نیاز کارخانجات تولیدی برداشته میشه و مواد اولیه به وفور و آسانی وارد کشور میشه وضعیت کسب و کار و تولیدات و صادرات رونق خواهد گرفت و در نتیجه بورس که درحقیقت موتور محرکه ی اقتصاد کشور هست بسیار عالی خواهد شد و سرمایه ها به سمت بورس سرازیر خواهد شد . اکنون بورس و فرابورس برای جبران عقب ماندگی خودشان تو این یک سال و خُرده ای ، اکنون خیز برمی دارد و انشاءالله شاخص ۲ میلیون و حتی بیشتر را نیز پس خواهد گرفت. این خط و این نشان.
    • IR ۱۳:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
      83 25
      گهی لپ لپ خورد گه دانه دانه ــــــــــــــــــــــــــــــ . . . . در خواب بیند پنبه دانه
    • IR ۱۴:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
      58 28
      اره عجب رویای زیبایی
    • محدثه IR ۱۴:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
      25 28
      دقیقا منم قبول دارم
    • ایرانی IR ۱۴:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
      41 7
      حال کردم خدا کنه هر چه زودتر به توافق برسن.
    • سعید IR ۲۱:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
      17 11
      سلام این رومیگن یک تحلیل منطقی درست روان درودبرشمادوست عزیزازیک کارشناس که سه ساعت وقت مردم رومیگیره تهش هم نمیفهمی که چی گفت خودش هم نمیفهمه چون همشون دلالن دلالها هم به دزدی ازجیب مردم نمیخوان قیمتهاپایین بیاولی این دفعه کورخوندن آقای رییس جمهوروتیمش انشاالاه یک توفق خوب میبندن که به گفته شماهمه چیزبه بفوردردست رس باشه دلالها هم اتکارکنند برای خانواده خودشون نه مردم مطلوم دمت گرم رییسی
    • IR ۲۲:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
      32 3
      مافیا اجازه نمیده.
    • DE ۰۲:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
      10 1
      واقعا چقد با روحیه ای
    • حسن IR ۰۸:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
      7 2
      خوش بحالت 🤣🤣🤣🤣😂😂🤣🤣🤣😂😂🤣🤣راحتی
    • آرمان IR ۰۸:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
      11 3
      خخخخخخخ....چقدر ساده لوحی تو بچه...۴۰ ساله که گرونی و بی ارزش شدن پول کشور هرسال اتفاق میفته...بعد ییهو همه چی خوب میشه؟؟؟آره؟؟خخخخخخخ
  • سعید IR ۰۸:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
    65 14
    بزارین توافق بشه بعد از این حرفا بزنید
    • احمد IR ۱۲:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
      56 16
      بگو اش به همان خیال باش
    • IR ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
      28 17
      دارید ضرر میکنید!!!!!
  • علی IR ۰۹:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
    89 8
    عالیه . کسانی که در شرایط بحرانی کشور تا تقی به توقی میخوره میریزند خیابون و دلار میخرند تا تورم 10 برابر بشه امروز هم باید تاوان پس بدهند .
    • احمد DE ۱۳:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
      23 12
      کسی که گران خریده بلده چکار کنه زیرشو می خره میانگین میگیره میفروشه دوباره برمیگرده بالا
    • علی روحی آکردی IR ۰۰:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
      6 2
      ای قربون دهنت هم نام.
    • OM ۰۰:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
      13 4
      من میخواهم بدونم شما و اون شصت نفری که لایکت کردند چند سالتان است احتمالا زیر پنج سال هستید . کی تا حالا تو این مملکت یک چیز ارزشش پایین اومده و پایین هم مونده ؟ فقط یک چیز اسم ببر
    • پوریا IR ۰۴:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
      10 0
      اخ گفتی قربون دهنت والا الان هم اونایی که میان اعتراض میکنن که این حرفا دوروغ همون ادمای دلالن که از نابود کردن مردم سودمیبرن
  • مهدی IR ۰۹:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
    48 48
    البته مردم فریب اخباررسانه های وابسته رانمیخورند!کاهش نرخ دلارمقطعیست ودوباره به کانال۲۶برمیگردد!!
    • IR ۱۰:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
      71 5
      معلومه دلار داری
  • علی IR ۱۰:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
    61 24
    دوره حسن روحانی که دلار خودش ۲۳ تومن بود. رسوندنش به ۳۰ تا برگردونند به ۲۳ و بگن شاهکار کردیم. مردم چی فرض کردن اینا!! فعلا یکه تازی کنید.... بالاخره آخری داره...
    • IR ۱۳:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
      26 6
      پس دوره احمدی نژاد بود که دلار تا 31 رفت و برگشت و دلار رو 25 تومن تحویل رئیسی داد؟ ما اونقدرا هم فراموشکار نیستیم!
  • IR ۱۰:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
    37 5
    خب به درک که ضرر میکنن
    • IR ۱۷:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
      1 1
      یک مثل قدیمی هست که میگه کفن دزد اول به رحمت باد
  • IR ۱۰:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
    20 6
    من که روی ۲۸ هر چی داشتم فروختم گل و زدما 😁😁😁😁😁😁
  • مسعود IR ۱۰:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
    17 21
    همشهری چرا چرت میگی ؟ دلار دولتی 23 هزار بعد الکی میخوای مثلا جو روانی درست کنی بگی 18 هزار؟؟؟
    • ایرانی IR ۱۵:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
      21 5
      خیلی ناراحتی ارزون شده. خیلیام پول داشتن بانک بی ارزش شده. الان نوبتیم که باشه نوبت اونا. نارانت نباش. نازار
  • IR ۱۰:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
    34 7
    خداراشکر انشاالله بشه پانزده هزارتومان ده هزار دلار بخریم باتشکر از شما شرفتون و عشقه
  • IR ۱۰:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
    20 5
    خداراشکر پراید می خریم صدمیلیون تومان
  • داریوش IR ۱۰:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
    32 18
    درود هر چی تو دولت قبلی که برجام امضا شد دلار آمد پایین ..تو این دولت هم دلار پایین می آید خود دولتها دلار فروشی دارند... مافیایی بالا نمی گذارند دلار پایین بیاد
    • Fardak US ۱۴:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
      24 5
      پراید اشغالو ۱۰۰ میلیون میخوای بخری .اون وقت خداتو هم شکر میکنی . هر بلائی سرتون بیاد حقتونه
    • داریوش IR ۲۳:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
      22 5
      درود دوست عزیز تجربه ساده به دست نمی آید تجربه چهل و چند سال در این کشور زندگی کردن به من آموخت که هیچ چیز ارزان نمی شود بله یک زمان پدرم در زمان شاه به من می گفت پسرم پول پفک ها یا را جمع کن یک دوچرخه برایت بخرم امروز من باید به پسرم بگویم پسرم پول پفک هایت را جمع کن در آینده یک پفک بخر....بی ارزش شدن پول ملی .....وار شدن در اقتصاد دنیا به من آموخت....هیچ چیز ارزان نخواهد شد
  • رئوف CA ۱۰:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
    36 2
    تا قبل از سال ۹۹در شرایط جنگ اقتصادی دلار یازده و پانصد بود حالا با توافق اگه فساد نباشه دلار باید سیزده تومن بشه
    • علی IR ۱۴:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
      12 3
      فقط خدا کمک کنه
  • خسروی IR ۱۱:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
    10 3
    "علت این موضوع به مذاکرات وین بازمیگردد". از کجا انقدر مطمئن میگی آخه. چرا مثل مردم کوچه و بازار صحبت میکنید. یک موقع کسی فکر نکنه که سیاست های دولت یا بانک مرکزی تاثیرگذار بوده.
  • IR ۱۱:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
    24 3
    نباید زیاد بدبین بود باید واقع بین بود قیمت دلار بیاد پایین مهم نیست،مهم اینه که قیمت جنسا بیاد پایین دفعه قبلی که قیمت دلار اومد پایین قیمت جنسا ثابت موند امیدوارم این دفه قیمت جنسا هم پایین بیاد
  • ایران سوخته IR ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
    29 6
    فقط شما یک ماهه دیگه صبر کنید تا حقوق و دستمزد سال جدید اعلام بشه، تا خودرو ساز یه بهانه دیگه دستش بیاد و. پراید رو بچسبانند به 200میلیون. کاهش دلار و اخبار های اینچنینی براش فروش دلار های خانگی هست،پارسال این موقع ها هم دلار 25 بوده،قیمت خودرو کجا،الان که دلار شده 25تومن، قیمت خودرو کجا
  • IR ۱۱:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
    19 5
    نمایندگان تا می بینند دلار میاد پایین فوری بیانیه صادر می کنند وفورا دلار بر میگرده سرجاش
  • رضا IR ۱۱:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
    19 5
    اول دولت رئیسی دلار23بود خبری نشد که رسید به 30تومان حالاهم اشتباه کردنرخ تسعیر را 23اعلام کردباید18تومان بیشتر نباشه حقوقها راهم نمی خواد افزایش بده
  • IR ۱۲:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
    21 3
    یه اقتصاد دان نادان اومده تو تلویزیون میگفت بخاطر فروش نفت قیمت دلا پایین میاد بگو نادان اگر برجام شکست بخورد میدونی دلار پنجاه هزار تومان را هم خواهد گذشت نادان
  • علی IR ۱۲:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
    27 3
    همونهایی هستید که گفتید دلار ده هزار میشه
  • کسری IR ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
    21 8
    خواننده باعقل، دولت الان با کسری بودجه ۵۵ ملیارد دلاری روبروست یعنی بیش از بودجه یکسان کشور. هیچ چاره ای وجود نداره یا گرانی بنزین و محصولات نفتی، یا گرانی دلار و ارز. هیچ راه حل دیگر ای وجود نداره برجام و.... هیچ تاثیری بر اقتصاد ۲ ساله دیگر این کشور نخواهد داشت.
  • SE ۱۳:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
    27 9
    تا عید ۲۰۰۰۰ تومان میشود .وبعد تا تابستان۱۷۵۰۰ میشه ایولله همه راحت میشیم
    • IR ۲۳:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
      6 6
      مهندس ، اگه توافق بشه دلارهای بلوکه آزاد میشه . پول صادرات نفت هم میاد تو بودجه کشور . مهم توافقه . بعدش هم اینکه رییسی تصمیم داره با کشورهای اطراف وارد تجارت بشه تا کمتر به دلار آمریکا وابسته بشیم .
  • م IR ۱۳:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
    2 6
    جهنم
  • IR ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
    21 1
    بزرگترین برنده قیمت بالای دلار خود دولت است محال است اقای رییسی قیمت دلار را پایین بیاورد ایشان دنبال حذف دلار 4200 تومانی بود و هست و بودجه اش را روی دلار 23 هزارتومانی بسته است فریب این تبلیغات رسانه ای را نخورید
  • پرویز IR ۱۳:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
    16 1
    شما گفتید و ما هم باور کردیم وقتی بودجه رو دلار 23 هزار بسته شده چگونه قراره بشه 18 هزار ؟ بفرض هم بشه آیا هزینه های مردم شامل آب برق گاز بنزین لبنیات نان گوشت مرغ و الاخر هم ارزون میشه ؟ درد مردم اینجاست نه دلار
  • سلام FR ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
    19 12
    سالهای سال بود که کارون و زاینده رود پر آب ترین رودهای ایران بودند و هستند آب این دو رودخانه را برای شهر های بزرگ دیگری که با لابی گری بودجه شهرهای کوچک را برای احداث کارخانه هایی که مصرف آب دارند سرقت کردند و الان هم نوبت به سرقت آب این شهر ها رسیده که سرقت میشود و خواهد شد به مردم میگویند دعای باران کنید تا تقصیر را به گردن خدا بیاندازند خدا ی سبحان هم چنان باران و برف فرستاد تا اینها بهانه ای نداشته باشند زیرا باعث رو گردانی نردم از دین شده اند امسال رود خانه ها کم آب تر خواهند شد خواهید دید دلار هم بهانه دولت برای فشار به مردم است اگر هزار تومان هم بشود مملکت ما درست نمی شود خیالتان راحت من جای دولت آمریکا بودم با ارز ملی ایران بازی نمی کردم تا بهانه را از حکومت ایران می گرفتم تا مردم متوجه سوئ مدیریت مسئولین کشور بشوند و سر نوشت خود را عوض کنند آمریکا و دلار دشمن فرضی ایران هستند و بهانه ای برای بی کفایتی مسئولین خودرو سازی که همه محصولات آن داخلی است چرا اینطور اداره میشود لوازم خانگی و ... باز هم میگویم دلار و آمریکا بهانه است
  • IR ۱۴:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
    13 6
    اگر راست می گویند دلار را ازاد بگذارند و با همان 18 هزار تومان !!!!!!!!!!!!!!!! دلار ارزشش بالای 50هزارتومان است لذا اسوده باشید مخصوصا خریداران جنس یا زمین در خارج
  • سعیدجباری IR ۱۴:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
    8 5
    انشاالله به حق حضرت علی همچی ارزون بشه خسته شدیم دیگه از این گرونی ها بخدا خسته شدیم و بردیم دیگه
  • جورجوری IR ۱۴:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
    2 9
    بله..اکنون دلار۲۵هزارتومان است که بنده یک میلیون دلار دارم اما موفق به فروش نشدم چون دیگه خریداری نیست و در دستگاه های دولتی نیز مراجعه شد که دلار به مرز۱۸هزار تومن خواهد رسید خوب این برای من ضرر بزرگیست اما در کسب و کار تجارت دلار برد و باخت داره و این باخت رو من جراتاََ میپذیرم..
  • علی رضا IR ۱۴:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
    14 8
    علت اصلی پایان رشد دلار را باید در پایان حکومت لیبرالیسم روحانی جاسوس بود که میخواست کشور را متلاطم و وبیچاره نماید که بعضاً کول خایینین را خوردند کوتا ه نمودن دست دزدان
  • حسین IR ۱۴:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
    19 2
    درد ما قیمت دلار نیست درد ما گرانی وتورم افسار گسیخته است همین الان که دلار 5000 تومن ارزانتر شده قیمت خوراکیها و کالای اساسی سی درصد گرانتر شده .گوشت 180و برنج هندی 320 و قند کیلویی 20 هزار شده که معلوم نیست کدام مافیا به جون مردم افتاده صد رحمت به مافیاهای خارجی که ازثروتمندان باج میگیرند یا قاچاق سلاح ومواد دارند اما مافیای ما هدفش مکیدن خون مردم تا آخرین قطره هست ..حتی مسئولین هم زیر فشار همین مافیا هستند مگر رییس جمهور نگفت قیمت ماشین ثابت بماند مگر رهبرانقلاب نگفتند ماشین داخلی کیفیت ندارد .نه خودروارزان شد ونه واردات آزاد ابه خدا همین که شرمنده شکم زن وبجه نباشیم کافیه که متاسفانه همیشه سرافکنده وخجالت زده اوناییم
  • نادری IR ۱۵:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
    10 0
    پیش از نگرانی در باره کاهش ارزش دلار ؛ بهتر است فکری به حال کاهش ارزش ریال بکنید . اگر کسی دلاری دارد و بفروشد باید آن را به ریال تبدیل کند که از بی ثبات ترین پول های دنیاست . گیریم که دلار ارزان شده و ارزشش به نصف برسد . مگر ریال ما طی چهار سال گذشته ارزشش به یک هشتم نرسیده ؟
  • مهدی GB ۱۵:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
    10 0
    هیچوقت دلار رو دولت پایین نمیاره.با این همه بدهی داخلی ،دلار باید بالا باشه که درآمد دلاری دولت بتواند حقوق ها و هزینه های داخلی ریالی رو ساپورت کنه…
  • IR ۱۶:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
    8 0
    این چکاریه پول کشور دیگه شده منبع درآمد افراد سودجو،این درآمد حرامه،لعنت بر مبنکراین نوع کسب،
  • IR ۱۶:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
    8 1
    توافق که بشه دور بعد ترامپ رئیس جمهور آمریکا میشه و دوباره از توافق خارج میشه یا اتفاقات بدتر
  • حسین IR ۱۶:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
    12 1
    دلار۱۸هزارتومنی در راه است!!!,فقط نمی‌دونم چرا برنج وارداتی نیم دلار هندی را ۲۸هزارتومن دولت به مردم میفروشه,یعنی از ملت مستضعف دزدی می‌کنه؟.
  • مم IR ۱۷:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
    4 1
    انشاالله بیاد پایین برسه به سال 94 93 به فضل الهی اقتصاد مردم بهبود پیدا کنه اونی که بایدسود میکر د کرد کمی هم مردم معمولی ارامش بگیرن انشاالله
  • مجید IR ۱۷:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
    8 0
    بعد از تحریمهای ظالمانه امریکا تازه میرسیم به رفتارهای ظالمانه بانک مرکزی بالاخره کسری بودجه با دلار زیر ۲۵ تومان درست نمیشه
  • فقط خدا IR ۱۷:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
    9 0
    این دلار هم واسه بعضی یا خوب شده بود.. چقدر خون مردم کردن تو شیشه اگه 500 تک تومنی گرون میشد از این طرف 20 هزارتومان جنس 50 هزارتومانی افزایش داشت.. بلاخره خدا جای حق نشسته خودش به وقتش کاررو درست میکنه.. گیرم که خلق را به طریقی فریفتی با انتقام سرنوشت چه میکنی
  • IR ۱۷:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
    8 2
    منتظر دلار هزار تومنی باشید
  • من IR ۱۷:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
    9 1
    درسته دلار کمی پایین میاد اما نه انقدر که خوشحال بشی اصلا ارزانی معنی نداره خود حاکمیت از فروش دلار درامد داره مافیا درکاره اصلا توی این چهل و اندی سال چیزی ارزون شده.
  • IR ۱۷:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
    9 0
    این اخبار با اهدف ایجاد جو روانی هیجانی استرس اضطراب کاذب برای ترساندن مردم از نگهداری دلار سکه پخش میشود و قصد جمع آوری دلار سکه از دست مردم را با قیمتهای پایین دارند . وقتی دلار در بودجه را ۲۳ هزار تومان حساب میکنند چطور به ۱۸ هزار تومان میرسد!؟
  • امید IR ۱۷:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
    9 1
    خواب دیدی بگذارند دلار به زیر ۲۵ تومان برسه .مگر نون خودشان آجر می کنن.
  • IR ۱۸:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
    6 0
    تحلیل های عزیزان . تمامی کارشناسان اقتصاد جهان رو انگشت به چیز (دهان) گذاشته است. لطف کنید کتاب اقتصاد ترم اول دانشگاه در همین رشته مطالعه کنید . نموداری خواهید دید که شرایط کشور عزیزمان در هیچ کدام از فرمول ها . قرار نمی گیرد. در بورس شعاری وجود دارد که تا گوسفند هست . گرگ هم هست . بورس برای ما طراحی نشده . یکی از عوامل موفقیت در اقتصاد . آینده نگری است . سخن نسنجیده ممنوع . دوستی جایگزین دشمنی . خیلی سخت نیست . هر بقالی موارد فوق را میداند و رعایت میکند.
  • مهدی GB ۱۸:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
    6 0
    چطوره که تا صد تومان رو دلار میره قیمت‌ها گرون میشه میگن تقصیر ما نیست، حالا چی؟ الان که چند وقته دلار میاد پایین، چرا اجناس ارزون نمیشه؟
  • IR ۱۸:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
    11 0
    اتفاقاً قطعنامه ۵۹۸ را که ایران پذیرفت یک هفته قیمت ها افت کرد بعد روند افزایشی شروع شد . مطمئن باشید اگر توافق شود همان اتفاق خواهد افتاد .
  • IR ۱۸:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
    7 0
    اصلا چنین اتفاقی نخواهد افتاد این اخبار فقط برای خالی کردن جیب مردم ایران...ارزانی درکار نیست
  • امیر IR ۱۸:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
    6 0
    واقعا واسه همه مردم ساده لوح که دلار و طلا شده زندگیشون واز زندگی کردن دور شدن و حرص میخورن که بیشتر داشته باشن
  • زری IR ۱۸:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
    2 2
    امیدی به مذاکرت داشته باشیم یاخیر؟ یعنی ما امیدوار بورس و خرید خانه و ماشین باشیم یه خیر؟
  • حمید قوامی IR ۱۸:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
    2 2
    اگه میشد چی میشد😂😂😂😂😂😂
  • گلستان ی IR ۱۹:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
    8 0
    به ملت ایران هیچی نمی‌رسه.برای تمام منابع و دلاهارهای مسدود شده، برنامه دزدی و...چیده شده
  • ناشناس IR ۱۹:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
    3 1
    آقایان محترم دلال و واسطه : منافع 80 میلیون ایرانی مهمتر از سود و زیان شماهاست . امیدوار باشید زندگی مردم ایران روز به روز بهتر شود !!
  • IR ۱۹:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
    4 1
    زهی خیال باطل
  • صمد IR ۱۹:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
    1 3
    گفتم که دلار ۱۵۰۰۰ تومان میشود ولی بعضی ها قبول نکردند اگر دلار های خانگی را به بازار بیاورند واب به حال دلار فروشان
  • IR ۱۹:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
    4 0
    دلار اومده پایین پس چرا اجناس ارزون نمیشه بدتر گرون هم میشه
  • بلاش IR ۱۹:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
    4 1
    خدا کنه دلار بیاد پایین آدم های طمعکار که میخان بدون زحمت پولدار بشن بدبخت بشن
  • امیر IR ۲۱:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
    2 2
    من الان15سالمه با پول زحمت کشی خودم نزدیک6تومن دلار(تتر) خریدم تو ارز دیجیتال چون قیمت دلار اومد پایین پولم رسیده به4300 ولی خب عین خالمم نیست چون میدونم دلار بیاد پایین بقیه چیز ها هم میاد پایین خداکنه همین جور بیاد پایین اینجوری قدرت خرید مردم هم بالا میره
    • IR ۱۱:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
      1 0
      داداش حداقل بودجه تو ارز ۱۰ دلاره تو چطوره ۶ دلار ترید میکنی؟
  • IR ۲۱:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
    3 0
    پس برجام خوبه
    • ناشناس IR ۰۱:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
      0 0
      احسنت به تو نوجوان با شعور و فهمیده یعنی عقل و منطقت بالاتر از خیلیاست موفق باشی
  • بلاش آبادی IR ۲۱:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
    1 1
    خدا کنه دلار بیاد پایین آدم های طمعکار که میخان بدون زحمت پولدار بشن بدبخت بشن
  • Bermoda IR ۲۱:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
    4 0
    32میلیون نفر زیر خط فقر یعنی گدا میدونی یعنی چی
  • George IR ۲۲:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
    6 0
    فرض بشه ۱۸ تومان که نمیشه سال ۹۷ خرداد دلار بوده ۳۳۰۰ الان شدهد۲۸ تومان بشه ۱۸ تومان که هنر نیست اینقدر رفته بالا که باز هم سرمایدار ضرر نمیکنه
  • IR ۲۲:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
    8 0
    دلار رو تو بودجه 23 در نظر گرفتن 18 کجا بود
  • ستاره IR ۰۰:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
    0 0
    اگر دلار رو یه عدد پایین ثابت بمونه مثلا تا چندماه اونموقه قیمتها میاد پایین ...ولی پایین اومدن یه روزه ویه هفته ای تغیرچندانی درقیمت هانداره...اگرتوافق بشه شاید تا دوسال دیگه دلار به نرخ 11تومن برسه...
  • IR ۰۰:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
    0 1
    هیچ توافقی صورت نمی‌گیرد دلار تا۳۵ هزار تومان بالا خواهد رفت تاریخ دوم اسفند ۱۴۰۰ یادتون بمونه
  • شهرام IR ۰۰:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
    2 0
    بزار دو سال دیگه یکی مثل ترامپ دیوانه بیاید بد ببینید دوباره چه بر سر کشور میاد فعلا به توافق های آبکی دل خوش نکنید ما هر چه داریم میکشیم از خود ماست نه آمریکا ونه دیگران
  • محراب درخشان IT ۰۰:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
    0 1
    دلار تا ۱۸ پایین میاد و چه بسا با ایجاد روابط و ورود به تجارت جهانی و عدم مشکل با دیگر کشورها تا ۵۰۰۰ هم پایین بیاد.
  • Ahmadreza IR ۰۱:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
    0 3
    راستی ! یورو هم ارزون میشه🤔
  • ناشناس IR ۰۱:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
    4 0
    هیچ چیز تو ایران ارزون نمیشه این یک سیاسته همیشگیه دوره اول هر رئیس جمهور دلار تقریبا بیست درصد ارزون میشه تا تقریبا یکی دوسال بعد روند سعودی داره تا میرسه به قیمت قبلیش در دوره دوم رئیس جمهور دیگه فقط می‌ره بالا تا بیست درصد بیست پنج درصد گرون تر میشه و تحویل رئیس جمهور بعدیش میدن دوباره نقطه سرخط روز از نو روزی از نو خدا بده برکت
  • هادی IR ۰۱:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
    2 2
    خودرو نخرید دلار هم بیشتر میاد پایین ب عنوان ی دلال میگم . نخرید
  • IR ۰۲:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
    2 0
    چیزی گیر ما نمیاد همش دست از ما بهترونه...
  • ناشناس IR ۰۲:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
    2 0
    فرض اینکه ۵۰ هزار دلار پول دارید میتوانید ۱ آپارتمان بخرید حتی اگر دلار نصف قیمت هم بشود که محال است قیمت خانه هم نصف میشود پس هیچ کسی هیچ چیز از دست نمیدهد ولی اگر پول راکد ماند و تبدیل به خانه دلار و یا هرچیز دیگه نشود با اولین تورم به میزان همان تورم از ارزش پول کم میشود
  • احسی IR ۰۲:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
    2 0
    بله درحال کاهش هست اماموندم چرادولت نمیگه مرغ وگوشت چراکم نمیشه، !
  • امیرعلی IR ۰۳:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
    2 0
    انشالله دلار زیر ده هزار بیاد مردم دیگه نا ندارن
  • جلیل IR ۰۴:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
    3 0
    ببینید خیانت چه میکند که دلار ۱۸۰۰۰ تومنی برای یک ملت و یک مملکت افسانه میشود .! ملتی که قبل از خیانت خائن دلارش دو هزار تومن بود .
  • IR ۰۴:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
    3 0
    هیچ نترسن دولت مثل کوه پشت دلالها ایستاده نمی گذاره مثل زمان قطع نامه یه دف کله بشه خودش خیلی ضرر می کنه نمایندگان مجلس هم دومین پشتوانه هستند اونقدی سرمایه به دلار دارند که اگه بیاد پایین خودکشی می کنند پس مسلمه اینها به خاطر خودشون هم شده نمی گذارند سریع بیاد پایین تا این دولت هست دلار ۲۵ هزار قیمتشه تصویب شده هست
  • محمد IR ۰۵:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
    3 0
    دلار۱۰هزارتومان هم زیادی هست
  • IR ۰۷:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
    3 0
    امکان توافق بسیاربسیار کم است. استکبار هیچ علامتی از نرمش نشان نمی دهد بلکه مرتبا چنگ و دندان نشان میدهد. نمونه نامه اخیر 200 نماینده کنگره.
  • امیر IR ۰۸:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
    3 0
    باز هم دولت برای مردم نقشه کشیده نه برجامی در راه است و نه ارزانی این فقط یه نقشه برای سرکیسه کردن هست
  • IR ۰۸:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
    1 1
    کاهش قیمتها حتمی است .رییسی درود ب شرفت
  • IR ۰۸:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
    1 1
    بگید‌دلار‌۸هزاری‌درراه‌است‌راستش‌همین‌هست‌تازه‌دوبل‌گفته‌ش
  • حسن IR ۰۸:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
    3 0
    خوب الان باید خوشحال باشیم که دلار ۳ هزار تومانی شده ۲۵ تومن یا با برجام دوباره دلار میشه ۳هزار تومن و همه چیز یرمیگرده به قیمتهای قبل اخه عقل هم خوب چیزیه
  • ذبیح توکلی CA ۰۹:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
    2 0
    کاشکی درست بشه بیچاره شدیم
  • علی براتی IR ۱۰:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
    1 1
    دلار زمان شاه معادل3250تومان امروز بود.
  • تراب IR ۱۱:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
    1 0
    خدا کنه بشه هزارتومن
  • IR ۱۲:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
    1 1
    عیدی ریسی ب مردم ایران دلار زیر ۱۵هزار دوستت داریم ریسی
  • صم IR ۱۳:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
    0 0
    زمان جنگ ایران و عراق و قبول قطعنامه هیچ کس به خیالش نمیرسید و باور نداشت قیمت ها از طلا و سکه و ساختمان و همه اجناس شدیدا افت پیدا کند پیدا کرد و ان زمان یادم هست خیلی از دلال ها وووو..سکته کردند . هیچ چیز دور از انتظار نیست باور کنید.
  • IR ۱۴:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
    0 0
    با سلام و درود ، شک نکنید همه چیز ارزان میشود. دلار به زیر۲۰/۰۰۰ تومان می آید. و قیمت سهامها رشد مینمایند. قیمت مسکن شدیدا پایین می آید. روزهای خوب برای مردم شریف در راه است. دست دلالان کوتاه خواهد شد. کسانی که باهوش باشند متوجه مطالب من خواهند شد. یل علی
  • سید IR ۱۴:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
    0 0
    بادرو _ ارزانی در راه است
  • علی IR ۱۴:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
    0 0
    من هم موافقم همه چیز درآینده نزدیک ارزان میشود.
  • احسان IR ۱۹:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
    0 0
    در زمان احمدی نژاد رییس کل بانک مرکزی وقت اعلام کرد اجازه نمیدهیم دلار از ۲۸۵۰ تومان پایین تر بیاید در حالیکه قبل از گرانی ۸۰۰ تومان بود و این دولت سیزدهم هم به نوعی همان دولت عوامفریب احمدی نژاد است . مثل طرح عوامفریبانه یارانه که ماهی ۵۰۰ هزارتومان از جیب مردم بیرون آوردند و ماهی ۴۵ هزارتومان به مردم برگرداندتد بعداز مدتی هم یارانه بگیران را حدودا به نصف تقلیل دادند وضعیت بنزین به کارت ملی هم ادامه همان سیاستهای عوامفریبانه است در حالیکه افرادی مثل باز نشستگان که یک یا دونفره هستند تفاوت سهمیه تا ۶۰ لیتر را باید آزاد بخرند و جالبتر اینکه فرهنگ دلالی در مردم با این طرح رایج میشود مگر سهمیه نهاده های دامی مثل کنجاله و دان مطیور را به اتومبیل داران میدهند ؟؟؟ اینگونه مردم را به جان هم می اندازند و از طرفی دلال پروری هم میکنند و رذیلانه عوامفریبی هم میکنند
  • صمد IR ۰۷:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
    0 0
    دلالان دلار اگر دلار خانگی بیاید بازار که شب عید می آید دلار ۱۰۰۰۰ تومانی در راه است