رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اشاره به این‌که در بیشتر مناطق کشور تا روز پنجشنبه (۵ اسفند) جوی آرام و پایدار حاکم است از ورود سامانه بارشی جدید به کشور خبر داد.

باران

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، صادق ضیاییان رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا  اظهار کرد: :بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی طی ۲ روز آینده در سواحل دریای خزر و بخش‌هایی از شمال شرق کشور ابرناکی و بارش پراکنده و وزش باد رخ می‌دهد.

وی افزود: در سایر مناطق کشور تا روز پنجشنبه (۵ اسفند) جوی آرام و پایدار حاکم است و جمعه (۶ اسفند) با ورود سامانه بارشی به غرب کشور، بارش در نوار غربی کشور و دامنه‌های جنوبی البرز واقع در قزوین، البرز و تهران همچنین در غرب اصفهان رخ خواهد داد. 

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ادامه داد: شنبه (۷ اسفند) علاوه بر این مناطق بارش به سواحل دریای خزر و بخش‌هایی از شمال شرق کشور کشیده خواهد شد.

به گفته ضیاییان، شنبه در نوار شرقی و مرکز کشور وزش باد به‌نسبت شدید رخ خواهد داد و بارش در مناطق سردسیر و ارتفاعات به‌صورت برف پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: از امروز تا آخر هفته در غالب مناطق کشور افزایش نسبی دما را شاهد خواهیم بود.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی ۲ روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۴ اسفند) قسمتی ابری و گاهی نیمه‌ابری همراه با غبار محلی و از بعدازظهر وزش باد با حداقل دمای ۶ و حداکثر دمای ۱۵ درجه سانتیگراد و برای روز پنج‌شنبه (۵ اسفند) صاف تا قسمتی ابری همراه با غبارمحلی و به‌تدریج نیمه ابری و در بعدازظهر همراه با وزش باد ملایم با حداقل دمای ۶ و حداکثر دمای ۱۷ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۳ و ۴ اسفند) بندرعباس با دمای ۲۶ و ۲۸ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد با دمای ۷- و ۵- درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان کشور هستند.

کد خبر 659011

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha