چهارشنبه ۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۱
۰ نفر

برخی از مدیران غول‌های فناوری جهان مانند گوگل، فیسبوک و آمازون در حال استعفا از سمت‌های خود هستند تا در دنیای پرهیاهوی ارزهای دیجیتال مشغول به‌کار شوند.

اپ

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، پلتفرم‌های بلاک‌چین مانند Polygon و Circle اخیرا استعدادهای برتر را از شرکت‌های بزرگ فناوری استخدام کرده‌اند و آنها را با تلاش بر روی «چیز بزرگ» بعدی در فناوری وب ۳ جذب کرده‌اند.

رایان ویات اوایل این ماه یوتیوب را ترک کرد تا یک استودیوی بازی جدید از Polygon را مدیریت کند. ویات در سال ۲۰۱۴ به سایت ویدیویی متعلق به گوگل ملحق شده بود تا به محتوای بازی‌های ویدیویی کمک و به شدت با پلتفرم توییچ آمازون رقابت کند.

ویات در این خصوص گفت: «هنگامی که تقریباً ۸ سال پیش در بخش بازی یوتیوب شروع به کار کردم، اولین نفر در آنجا بودم. ما تیم نداشتیم. مردم واقعا شروع به نشان دادن علاقه خود به ویدیوهای بازی کرده بودند.»

او با توصیف مرحله فعلی توسعه بلاک‌چین به عنوان اوایل و هیجان انگیز اضافه کرد: «من به این فرصت بسیار به همین شکل نگاه می‌کنم.»

سر و صدای اطراف وب ۳ برخی از باهوش‌ترین ذهن‌های فناوری را به خود جذب کرده است. جنبش Web۳ بازنگری اینترنت را به گونه‌ای پیشنهاد می‌کند که خدمات آنلاین محبوب را به سمت فناوری‌های غیرمتمرکز مانند بلاک‌چین سوق دهد.

دیوید مارکوس، رئیس سابق نووی اواخر سال گذشته استعفا کرد. در حالی که او هنوز از حرکت بعدی خود رونمایی نکرده، اما در توییتر به ستایش وب ۳ پرداخته است.

مارکوس ماه گذشته در توییتی نوشت: «من هرگز احساس نکرده‌ام که این ارتباط با جامعه سازنده‌ای مانند کریپتو/وب ۳ مرتبط است.»

چیز دیگری وجود دارد که استعدادها را در شرکت‌های فناوری بزرگ به وب ۳ متصل می‌کند: «پول».

بیشتر بخوانید:

بر اساس داده‌های Blind، یک شبکه اجتماعی برای متخصصان فناوری، صرافی دیجیتال کوین‌بیس سالانه ۹۰۰ هزار دلار به مهندسان نرم‌افزار ارائه می‌دهد.

سرمایه‌گذاری در شرکت‌های مرتبط با ارزهای دیجیتال افزایش یافته است؛ به این معنی که آنها پول نقد بیشتری برای صرف بسته‌های غرامت سودآور برای استخدام‌کنندگان بزرگ دارند. بر اساس ارقام CB Insight، استارت‌آپ‌های بلاک‌چین در سال گذشته رکورد ۲۵ میلیارد دلار سرمایه خطرپذیر را جذب کرده‌اند.

استارت‌آپ‌های فناوری معمولا به کارکنان اجازه می‌دهند تا از طریق طرح‌های اختیار سهام، بخشی از شرکت خود را داشته باشند. با افزایش ارزش‌گذاری برای شرکت‌های خصوصی کریپتو، این بدان معناست که کارمندان اولیه می‌توانند در صورت خرید یا عرضه اولیه عمومی در صف پرداختی بزرگ باشند.

کد خبر 659386

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha