امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه گفت: پوتین راه دیپلماتیک را رد کرد و راه جنگ را انتخاب کرد. ما تمام مسئولیت خود را برای دفاع از حاکمیت متحدان خود بر عهده خواهیم گرفت.

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از فارس، رئیس‌جمهور فرانسه با بیان اینکه روسیه را با تحریم‌های بی‌سابقه‌ای متناسب با حجم اقداماتش هدف قرار خواهیم داد گفت: امروز در خصوص اقدام علیه روسیه تصمیم‌گیری خواهد شد. شورای امنیت سازمان ملل باید روسیه را مسئول بداند. اقدام نظامی روسیه در اوکراین عواقب درازمدتی خواهد داشت. 

مکرون بدون اشاره به اقدامات تحریک‌آمیز غرب گفت: ما تلاش‌های زیادی برای جلوگیری از رسیدن به این نقطه بحرانی صورت دادیم. ما در مرحله جدیدی از تاریخ اروپا قرار داریم. برای این مرحله جدیدی عواقب زیادی وجود خواهد داشت. ما از اوکراین و حاکمیت و امنیت شرکای اروپایی خود حمایت می‌کنیم. در این ساعات تاریک، ما اصول آزادی، حاکمیت و دموکراسی را رها نخواهیم کرد.

کد خبر 659649

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ویدئو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • بنده خدا IR ۱۷:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
    0 0
    روسیه ناموس اروپایی‌ها رو گرو گرفته به اروپا گفته اگه پاشونو از این خط اینورتر بزارن باباشونو در میاره حالا اروپا ادعا میکنه که چند بار پاشو از خط رد کرده و برگشته و حال روسیه رو گرفته ولی زنش هنوز دست روسهاست