انگلیس روز پنجشنبه تحریم‌های جدید گسترده‌ای از جمله فشار برای ممنوعیت استفاده روسیه از نظام‌های پرداخت بین‌المللی و مسدود کردن سرمایه‌های همه بانک‌های عمده روسی را اعلام کرد.

Johnson

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس روز پنجشنبه اعلام کرد این کشور «بزرگترین مجموع تحریم‌های اقتصادی تا به حال» را بر ضد روسیه اعمال خواهد کرد، از جمله  فشار برای پایان دادن به استفاده روسیه از نظام‌ پرداخت بین‌المللی «سویفت»، مسدود کردن سرمایه‌های همه بانک‌های عمده روسی، محدود کردن میزان  پول نقدی که شهروندان روسیه می‌توانند در بانک‌های انگلیس نگه‌دارند و تحریم کردن بیش از ۱۰۰ فرد و موجودیت روسی.

از جمله تحریم‌هایی که به طور فوری اعمال خواهند شد، مسدود کردن سرمایه‌های همه بانک‌های روسی از جمله ٰVTB  دومین بانک روسیه است که مجموعه سرمایه‌هایش ۱۵۴ میلیارد دلار است.

در میان بیش از ۱۰۰ فرد و شرکت روسی تحریم‌شده، «روستخ»، بزرگترین شرکت دفاعی روسیه که سالانه ۱۰ میلیارد دلار در سال اسلحه صادر می‌کند و نیز چهار شرکت دفاعی دیگر قرار دارند.

از جمله اولیگارش‌های روس که تحریم شده‌اند، می‌توان به کیریل شامالاوف، داماد سابق پوتین و جوانترین میلیاردر روسیه، دنیس بورتنیکوف، عضو هیات مدیره بانک VTB و یوری سلیوسار، رئیس شرکت یونایتد ایرکرافت» (مالک شرکت‌های ایلوشین، توپولوف، سوخو و میگ) اشاره کرد. هواپیماهای شرکت هواپیمایی روسیه، ایروفلوت نیز از فرود در انگلیس ممنوع شده‌اند.

یک منبع دیپلماتیک گفت افراد تحریم‌شده سبک زندگی بین‌المللی دارند، یعنی برای خرید در فروشگاه‌های معروف هرودز به انگلیس می‌آیند، در بهترین هتل‌های در این کشور اقامت می‌کنند و فرزندانش در بهترین مدارس آن در حال تحصیل هستند. به گفته این منبع، از این به بعد این اشخاص در همه پایتخت‌های عمده در اروپای غربی «عنصر نامطلوب» شمرده خواهند شد.

انگلیس همچنین مجوز صادرات همه کالاهای با استفاده دوگانه غیرنظامی و نظامی را به روسیه معلق و ممنوع کرد. همنین مقرراتی برای ممنوع کردن شمار گسترده‌ای از کالاهای الکترونیکی پیشرفته از جمله تراشه‌های الکترونیکی، قطعات هواپیما از جمله موتورهای جت رولز رویس و تجهیزات پالایش نفت وضع خواهد شد.

همچنین بر اساس مقررات جدیدی که در روزهای آینده اعلام خواهد شد، میزان موجودی که شهروندان روسیه می‌تواند در حساب‌هایشان در بانک‌های انگلیس نگه‌دارند، محدود خواهد شد.

بوریس جانسون در ابتدای هفته هم مجموعه‌ای از تحریم‌های اقتصادی را بر ضد روسیه اعلام کرده بود، از جمله تحریم‌های پنج بانک روسی مرتبط با بخش دفاعی و سه نفر از افراد با ارتباط نزدیک با ولادیمیر پوتین.

کد خبر 659689

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha