وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در حاشیه بازدید از موزه آبگینه و سفالینه از کتاب راهنمای گردشگری تهران، ری و شمیران رونمایی کرد و گفت: تهران شهری با پیشینه تاریخی طولانی است که متاسفانه ظرفیت های گردشگری ارزشمند آن مورد بی مهری قرار گرفته و حتی تهرانی ها هم با آن ها آشنایی ندارند.

تهران

همشهری آنلاین: « عزت الله ضرغامی» در مراسم رونمایی از کتاب «راهنمای گردشگری تهران، ری و شمیران» گفت: «این کتاب یک راهنمای گردشگری بسیار ارزشمند است. تهران با قدمت ۲۳۶ساله ای که دارد در مرکز عمده ترین تحولات تاریخی، فرهنگی و اجتماعی بوده است.»

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی افزود: «مردم برای گردشگری به نقاط مختلف کشور می روند که درست است، اما به همه آن ها توصیه می کنم برای گردشگری تهران را هم انتخاب کنند، پایتخت برای تهرانی ها و هم برای سایر استان ها یکی از بهترین و متنوع ترین سوژه های گردشگری است که کمتر به این مسئله توجه شده است. »

ضرغامی تصریح کرد: «تهران بسیار دیدنی است، خود تهرانی ها بسیاری از نقاط دیدنی و جاذبه های تاریخی و فرهنگی را نمی شناسند، این یک خلاء مهم در حوزه گردشگری بود که الان با زحماتی که مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تهران و همکارانشان انجام دادند، کتاب ارزشمندی با عنوان «راهنمای گردشگری تهران، ری و شمیران» طراحی و چاپ شده است. »
وی ادامه داد: «برجستگی مهم این کتاب مهندسی بسیار خوبی است که روی مسیرهای مختلف گردشگری انجام شده است. اگر بخواهید تعداد زیادی از آثار را در تهران ببینید از روی این کتاب می توانید، یک مسیر را انتخاب کنید و بازدید کنید که باعث صرفه جویی وقت می شود؛ همچنین هارمونی و هماهنگی مناطق را به خوبی می توانید حس کنید. »
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تصریح کرد: «در تعطیلات نوروز با توجه به این که تهران خلوت است فرصت خوبی برای بازدید از آثار تاریخی این شهر است و مردم می توانند با یک برنامه ریزی خوب و با استفاده از این کتاب  تهران گردی کنند.»

 مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران هم در این باره گفت: «در این کتاب مسیرهای گردشگری پیاده و جاذبه های فرهنگی، تاریخی و طبیعی در ۵۴۴ صفحه معرفی شده است.»

«پرهام جانفشان» مدیرکل‌ میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان تهران یادآور شد: «این کتاب برای نوروز ۱۴۰۱در اختیار  علاقه‌مندان قرار می‌گیرد تا گردشگران  بتوانند اطلاعات کافی را بدون اتلاف وقت از مکان های مورد هدف خود به دست آورند.»

او افزود: «در این کتاب تلاش شده است با نگاهی نو و متفاوت به کتابچه‌های گردشگری تهران منتشر شود. کتاب «راهنمای گردشگری تهران، ری و شمیران»، هشت مسیر پیاده گردشگری در بافت تاریخی تهران، مسیر راسته های بازار تهران، چهار محور خیابان ولیعصر، مرکز شهر، سید خندان، غرب، محور گردشگری زیارتی، سیاحتی شهر ری، سه مسیر پیاده گردشگری در شمیران و مسیرهای کوهپیمایی تهران را روایت می کند.

کد خبر 660210

پر بیننده‌ترین اخبار دروازه طهرون

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha