رئیس‌جمهور اوکراین می‌گوید درخواست رسمی پیوستن این کشور به اتحادیه اروپا را امضا کرده است.

ٍَEU

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز ولودیمیر زلنسکی از اتحادیه اروپا خواسته است تا به اوکراین اجازه دهد بر اساس یک روال ویژه به طور فوری به عضویت این اتحادیه درآبد.

رویترز از قول یک مقام ارشد اتحادیه اروپا گزارش کرد که رهبران این بلوک ممکن است در یک اجلاس غیررسمی در ماه مارس درباره این درخواست عضویت بحث کنند.

از طرف دیگر به گزارش گاردین پارلمان اروپا روز سه‌شنبه قطعنامه‌ای را به تصویب خواهد رساند که از نهادهای اتحادیه اروپا می‌خواهد به سوی نامزد کردن اوکراین برای عضویت در این اتحادیه گام بردارند و همزمان اوکراین را در بازار واحد اتحادیه اروپا ادغام کنند.

گاردین به نقل از یک مقام اتحادیه اروپا نوشت که نامه درخواست عضویت اوکراین خطاب به ریاست شورای اتحادیه اروپا نوشته شده است که در حال حاضر فرانسه عهده‌دار  آن است.

در مرحله بعد این شورا به دولت‌های عضو اتحادیه اروپا، پارلمان اروپا و پارلمان‌های ملی این درخواست را اطلاع می‌دهد. 

برای تصمیم‌گیری رسمی درباره عضویت یک کشور در اتحادیه اروپا باید «شورای امور عمومی» اتحادیه اروپا که متشکل وزرای مربوط از ۲۷ کشور عضو است تشکیل جلسه دهند و از کمیسیون اروپا رسما تقاضا کنند درباره این عضویت تصمیم بگیرد.

به گفته این مقام در شرایط معمول ۱۵ تا ۱۸ ماه طول می‌کشد که این روند عضویت طی شود، اما بسته به شرایط سیاسی این مدت ممکن است بسیار کوتاهتر شود.

کد خبر 660843

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha