بانوان ساکن مناطق جنوبی شهر در بزرگ‌ترین مزرعه خانواده پایتخت سبزی‌کاری می‌کنند.

مزرعه خانواده

همشهری آنلاین-زهرا بلندی: این مزرعه خانواده با ۵۰۰متر مساحت در مرکز تحقیقات، آموزش و مشاوره فضای سبز(تام) شهربانوی بوستان ولایت منطقه۱۹ قرار گرفته است و روزانه میزبان بانوان ساکن محله‌های مختلف جنوبی شهر است که به سبزیکاری علاقه‌مند هستند.
مدیر مرکز تحقیقات، آموزش و مشاوره فضای سبز منطقه۱۹ با بیان این موضوع و اشاره به اینکه کار با خاک و گیاه و آب تسلی‌بخش روح است و کمک می‌کند ذهن به جریال سیالی بپیوندد، گفت: «هریک از بانوان در قطعه زمین‌های مربعی شکل انواع سبزی و صیفی می‌کارند و از آن برداشت می‌کنند.

باوجود شرایط کرونایی استقبال شهروندان از این مزرعه خوب بوده و با همدلی که بین آنها وجود دارد زمینی که تا سال قبل خشک بود اکنون سبز و باطراوت شده است. مزرعه خانواده شهربانو ابتدا با هدف پر کردن اوقات فراغت و آشنایی بیشتر بانوان با فضای سبز شکل گرفت اما اکنون به عنوان روشی برای رونق کسب و کارهای خانگی هم به شمار می‌رود.» 

«سوسن پاکراه» از محبتی که بین بانوان فعال مزرعه ایجاد شده یاد کرد و افزود: «نه تنها با علاقه زمینشان را آبیاری می‌کنند بلکه هوای زمین‌های یکدیگر را هم دارند و در زمان عدم حضور دیگر اعضا، آبیاری زمین دوستانشان را هم به عهده می‌گیرند که رشد و توسعه همدلی و محبت بین آنها را هم به همراه داشته است.»

کد خبر 661030

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha