گروه شهری: احداث 350کیلومتر از شبکه 500کیلومتری جمع‌آوری آب‌های سطحی به اتمام رسید.

احمد دنیا مالی، معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران گفت: 137کیلومتر دیگر از این شبکه 500 کیلومتری نیز در حال اجراست. وی با بیان اینکه تهران به 700 کیلومتر تونل دیگر نیز احتیاج دارد، تصریح کرد: افزودن 213 کیلومتر دیگر به این شبکه در حال بررسی و انجام مراحل کارشناسی است.

دنیا مالی به اهمیت تونل جمع‌آوری آب‌های سطحی در تهران اشاره کرد و افزود: با توجه به اهمیت این شبکه در تهران و جلوگیری از جاری شدن سیلاب، بودجه 26میلیارد تومانی شهرداری برای احداث تونل در گذشته به 100 میلیارد تومان افزایش پیدا کرد.

به گزارش همشهری، با توجه به جمعیت رو به افزایش تهران، در کنار کنترل حریم شهر، فشردگی در بافت تهران، لزوم مدیریت مناسب حجم آب های سطحی شهر تهران را افزایش می‌دهد.معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران اظهار داشت: با توجه به عقب ماندگی در این بخش، با وجود نیاز به منابع مالی بیشتر، نیازمند مدیریت نرم افزاری و بازنگری مرتب فعالیت‌ها هستیم تا منابع به درستی و در جای خود هزینه شود.

دنیامالی با اشاره به اینکه ما با آنچه باید باشیم فاصله زیادی داریم، خاطرنشان ساخت: ما فقط نمی‌خواهیم برای آب‌های سطحی تونل ایجاد کنیم بلکه آنچه برای ما اصل است باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که با توجه به بحران‌های موجود، عمده این آب به چرخه استفاده مجدد برگردد.

با درنظرگرفتن سیل خیزی شهر تهران و با استفاده از سیستم مونیتورینگ می‌توان در زمان افزایش نزولات آسمانی، آب را مهار و وارد مدار کرد. از سوی دیگر به‌دلیل اینکه کمتر فضایی در شهر وجود دارد که بتوان از آب برای تفریح مردم استفاده کرد، شهرداری وظیفه خود می‌داند به‌گونه‌ای از این آب برای خدمات گردشگری عموم مردم استفاده کند.

کد خبر 66111

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز