کارتل کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش شامل روسیه که «اوپک پلاس» نامیده می‌شوند، روز چهارشنبه فقط با افزایش محدود صادرات نفت در ماه آوریل موافقت کردند.

Opec

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین این تصمیم اوپک پلاس با وجود درخواست‌های آمریکا و سایر مصرف‌کنندگان عمده نفت برای افزایش عمده عرضه نفت و  رسیدن قیمت نفت خام به ۱۱۲ دلار برای هر بشکه است.

نفت خام دریای برنت روز چهارشنبه به ۱۱۳.۰۲ دلار رسید که بالاترین قیمت این نوع نفت از ژوئن ۲۰۱۴ است. نفت خام سبک آمریکا نیز به قیمت ۱۱۱ دلار برای هر بشکه و بعد با اندکی کاهش به ۱۱۰.۵ دلار رسید. 

آمریکا و ۳۰ کشور دیگر روز سه‌شنبه ۶۰ میلیون بشکه نفت از ذخایر راهبردی‌شان را آزاد کردند تا بازارهای جهانی انرژی را پایدار نگهدارند، اما این اقدام تا به حال تاثیری بر بازارها نگذاشته است.

جلسه امروز اوپک پلاس کمتر یک ربع طول کشید که کوتاه‌ترین جلسه آن در طول تاریخش بوده است. در بیانیه پایانی این سازمان هم ذکری از اوکراین هم به میان نیامده و چشم‌انداز آینده را در مسیر رسیدن به یک «بازار کاملا متعادل» خوانده است.

اوپک پلاس از ماه اوت (مرداد) هر ماه میزان صادراتش را ۴۰۰۰۰۰ بشکه در روز افزایش داده است تا کاهش‌های ایجادشده در صادرات در دوران پاندمی کرونا به علت افت تقاضا را جبران کند. اجلاس بعدی این سازمان در ۳۱ مارس (۱۱ فروردین) برگزار می‌شود.

کد خبر 661292

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha