امام جمعه اهواز با اشاره به مذکرات وین گفت: در این دولت اجماعی کم‌نظیر برای توافق عزتمندانه وجود دارد. آن‌ها مقداری کوتاه آمدند اما باید بدانند کسانی که باید تعهد بدهند، آن‌ها هستند و نه ما و کسی که باید در مورد تعهدات، راستی‌آزمایی کند ما هستیم، نه آن‌ها.

سید عبدالنبی موسوی فرد

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالنبی موسوی‌فرد در خطبه‌های نماز جمعه امروز (۱۳ اسفندماه) با تبریک حلول و اعیاد ماه شعبان، روز پاسدار، روز جانباز و سالگرد تاسیس کمیته امداد امام خمینی(ره) اظهار کرد: در این ماه چند عمل از جمله روزه گرفتن، صدقه دادن و استغفار کردن، برجسته است.

وی با اشاره به جنگ در اوکراین افزود: به تعبیر حضرت آقا ما هرگز به دنبال مشاهده کشتار نیستیم و هر کجا انسان‌های بی گناه کشته شوند، محکوم می‌شود.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به اعزام نیروهای کمکی خارجی به اوکراین بیان کرد: اوکراین و برخی کشورهای حاشیه، به حیاط خلوت رژیم صهیونیستی تبدیل شدند. بخش قابل توجهی از ۱۶ هزار نیروی کمکی برای جنگ در اوکراین، از این رژیم است.

امام جمعه اهواز با اشاره به مذکرات وین، گفت: در این دولت اجماعی کم‌نظیر برای توافق عزتمندانه وجود دارد. آن‌ها مقداری کوتاه آمدند اما باید بدانند کسانی که باید تعهد بدهند، آن‌ها هستند و نه ما و کسی که باید در مورد تعهدات، راستی‌آزمایی کند ما هستیم، نه آن‌ها.

موسوی‌فرد با بیان اینکه امروز انقلابی‌های جهادی پشت سر مقام معظم رهبری هستند، افزود: به هیچ عنوان تن به مذاکره ذلیلانه نخواهیم داد.

وی گفت: می‌گویند تعهد بدهید که از انرژی هسته‌ای بمب اتم نسازید که این حرف جای تعجب دارد. چرا آن‌ها باید داشته باشند دیگران نداشته باشند؟ این پدیده، استکباری است. علاوه بر این، مساله ساخت بمب هسته‌ای بر اساس فتواهای مراجع به ویژه فتوای حضرت آقا صریحا "حرام" عنوان شده است بنابراین چقدر خنده‌دار است که بابت چیزی که به آن اعتقاد نداریم، تعهد بدهیم. امکان ندارد ما چنین تعهدی دهیم و این تعهد را آن‌ها باید بدهند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به سالگرد تاسیس کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: از خیرین، مردم و دستگاه‌های اجرایی می‌خواهیم به کمیته امداد امام(ره) کمک کنند و توصیه می‌شود کمک‌ها از این مسیر انجام شود تا کمک‌ها به نیازمندان واقعی برسد.

وی افزود: برای بحث مسکن مهر در خوزستان نیز باید برنامه ریزی شود؛ در خوزستان افراد بدون مسکن کم نیستند بنابراین باید سهمیه هر شهرستان مشخص و برای اجرای کار، برنامه‌ریزی شود. البته کار نباید مانند مسکن مهر سابق به گونه‌ای باشد که وقتی انسان وارد آن می‌شود از نظر کیفیت حالش به هم بخورد بنابراین کیفیت بسیار مهم است.

موسوی‌فرد با اشاره به زیاده‌خواهی برخی صاحبان خانه‌ها، گفت: مستاجران فقیر زیادی داریم؛ زمانی که تورم بالا می‌رود اگر صاحب‌خانه هزینه اجاره را کاهش دهد برکت خدا را می‌بیند. دولت نیز باید در این زمینه چاره‌اندیشی کند و بانک‌ها وام بدون سود به این افراد وام بدهند و  مشکل‌شان را حل کنند.

وی با تاکید بر تقویت هنرستان‌ها و مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای در کنار کارخانه‌ها به منظور ایجاد اشتغال، افزود: پرداخت دستمزدهای عقب‌مانده کارگران نیز همچنان در اولویت است و باید به آن توجه شود اما حقوق برخی کارگران همچنان چند ماه عقب افتاده است که باید به این مساله توجه شود.

کد خبر 661611

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 19
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 25
  • IR ۱۷:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
    59 13
    اخه تحریم فقط مردم عادی باید به دوش بکشن امثال شما که مشکلی ندارین ایجور خطبه میخونی
    • IR ۱۶:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
      0 1
      تو ۸ سال جی‌گیر اومد؟
  • IR ۱۸:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
    24 4
    اقای امام جمعه ماکه بمب اتمی نمی خواهیم بسازیم رهبری هم فرموده
  • ع IR ۱۹:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
    30 13
    اقایان‌امام‌جمعه محترم طی ۸‌سال‌دولت‌قبلی‌همش‌به‌دولت‌حمله‌ور‌بودید که‌نتیجه اش‌عدم‌اجرای‌برجام و‌مشکلات‌برای‌مردم‌الان‌۸‌ماه‌دولت‌اقای‌رییسی‌فعلیت‌دارد‌ایا‌نسبت‌به ‌گرانیها‌برنج‌۱۰۰هزار‌تومان‌گوشت ۲۱۰‌هزار‌تومان و..‌‌‌..صحبتی‌میکنید‌اصلا‌ما‌بمب‌ اتم نمیخواهیم‌. به د‌اد مردم‌برسید‌در ضمن‌نتیجه‌این‌۸‌ماه وزارت‌امور‌خارجه‌چی بوده‌به‌مردم بگویید
    • امیرحسین IR ۰۱:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
      10 16
      آره... راست میگی! گوربابای بمب اتم، ما بمب هسته‌ای می‌خواهیم چی‌کار؟ به فکر مردم باشید، مثل اوکراین سلاح‌های خطرناک‌تون رو تحویل بدید به شورای امنیت. تعهد بگیرید که ازتون حمایت کنه آمریکا... آوارگی، جنگ، پناهگاه، بمب خوشه‌ای، جنگنده و بمب افکن چیه؟ مردم ایران از گرسنگی دارن از توی سطل آشغال غذا پیدا می‌کنن. به فکر گرسنگی این بی‌چاره‌ها باشید! اروپا هم نمی‌ذاره هیچ جنگی تو ایران رخ بده، آخه می‌میرن برای موهای مشکی ایرانیا!
  • حسن IR ۰۰:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
    6 11
    باید دربرار کسانی که میگویند دولت قبل هم میخواست برجام کند و شما نگذاشتید بگویم اولا آنها میخواستند که ایران را خار کنند و ت این توافق یک طرفه به نفع آنربکا بود ولی این دولت مردمی آقای رئیسی گفته است اول راستی آزمایی و... بعد ما عمل میکنم لیکن در قرارداد برجام دولت روحانی این بند بود که سپاه موشک نیازد و به فلسطین و یمن کمک نکند ا بگید اگر موشک ساخته نمیشد آیا ماهم به قضیه اوکراین دچار نمیشدیم؟ در جواب شما باید بگم تفکر کنید لطفا
  • روح الله سرلک IR ۰۰:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
    1 5
    ای خدا شکرت فقط شکرت فقط شکرت فقط شکرت
  • IR ۰۰:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
    8 0
    سلام به مستاء جر ها هم بگین اون خونه ای که نشستن ویلان نکنن ما لک خونه که گناه نکرده خونه رو داده باید خراب بکنن
  • ناشناس IR ۰۰:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
    1 14
    عمرا به شما خارجی ها اعتماد کنیم نمونه بارزش اکراین هست کلی شهید دادیم تاحالا واس خاک و ناموسمون
  • MY ۰۰:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
    20 3
    امثال این آقا که معنی سیاست وگرسنگی را نمی فهمن جای گرم دارن مشکلات اقتصادی ندارن مشکل مالی ندارن بعد ادعای بمب اتم هم دارن خلاصه بگید برجام بی برجام بقیه ازگرسنگی بمیرند پس اینهمه مذاکرات الکی بود وامصیبت
  • Hossein FR ۰۰:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
    18 1
    خیلی جالبه، توی ۸ سال دولت قبلی ماموریت ائمه جمعه حمله به برجام و تخریب ظریف و عراقچی و...بود، ولی نمیدونم چرا توی این دولت عاشق برجام و توافق شدن؟!
  • حسن IR ۰۰:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
    17 9
    تنها راه نجات ما،پناهندگی هستو بس
    • شهاب IR ۱۱:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
      1 11
      راه باز جاده دراز
  • غلامحسین محمد نژاد IR ۰۷:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
    21 1
    از حاج آقا موسوی بعیده ؛ ایشان رحمانی فضلی نیستند که ویلای 1800 متری نیاوران بشینند و از شوش و جوادیه خبر نداشته باشند ؛ خدا را شکر حاج آقا بین مردم هستند و می بینند زندگی مردم از فلاکت هم رفته پایین تر . نمی دونم چرا !؟
    • IR ۱۶:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
      0 1
      مگه چی‌گفته؟
  • سیدمهدی IR ۱۵:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
    0 2
    وقتی خودشون همه رقم بمب اتمی میسازن چرا این پیشنهاد رو به ما میدن؛ اگه ساختار همه گونه بمب اتمی قانونه به همه کشورها شامل میشه اگرم نه خودشون چرا ساختن میدان دار دنیا باشند و هرجوری هم دوست دارند بتازن عجب سرتغی هستن، رو را برم سنگ پا لنگ میندازه براش
  • ایران دوست IR ۱۶:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
    1 0
    ایکاش نمایندگان مجلس ، ائمه جماعات و....... میگذاشتند که مسئولان سیاست خارجی کشور در این مورد نظر بدهند . طرفهای برجام فقط منتظر همین سخنان هستند که بنحوی چوب لای چرخ برجام بگذارند .
  • کاوه IR ۱۶:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
    0 3
    نه در دوران روحانی کسی مخالف برجام بود و نه در دولت جدید کسی عاشق و دلباخته برجام، بحث بر سر نحوه توافق و اجرای برجام است، دولت روحانی میگفت توافق به هر قیمتی، که این یعنی تن دادن به هر ذلتی، ولی امروز دولت میگه توافقی خوبه که منافع اقتصادیش بر سر سفره های مردم باشه، در ضمن آقای موسوی فرد یک شخصیت مردمی، مومن، زحمت کش، و ساده زیست هستند که در محله ای فقیرنشین زندگی میکنند.
  • IR ۱۶:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
    1 0
    خوب چرا نساختی