صرافی‌های ارزهای دیجیتال کوین‌بیس و بایننس امروز (جمعه) تکرار کردند که هیچ برنامه‌ای برای ممنوعیت پیشگیرانه همه روس‌ها از استفاده از پلتفرم‌های خود ندارند.

بایننس

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از خبرگزاری رویترز، برخی از بزرگ‌ترین صرافی‌های ارزهای دیجیتال جهان در روسیه باقی می‌مانند و در تصمیمی که به گفته کارشناسان، تلاش‌های غرب برای منزوی کردن مسکو پس از حمله به اوکراین را تضعیف می‌کند، از جریان اصلی مالی جدا می‌شوند.

برایان آرمسترانگ، مدیر اجرایی کوین‌بیس در یک سری توییت نوشت: «ما معتقدیم که همه مستحق دسترسی به خدمات مالی اولیه هستند، مگر اینکه قانون خلاف آن را بگوید.»

سخنگوی بایننس، بزرگ‌ترین صرافی ارزهای دیجیتال جهان، در بیانیه‌ای ایمیلی به رویترز گفت: «ما قصد نداریم به طور یکجانبه حساب‌های میلیون‌ها کاربر بی‌گناه را مسدود کنیم.»

با این حال، هر دو صرافی ارزهای دیجیتال گفته‌اند که از تحریم‌های دولت تبعیت خواهند کرد.

این اظهارات چند روز پس از آن منتشر شد که کوین‌بیس و بایننس اعلام کردند که پس از درخواست اوکراین از صرافی‌های بزرگ ارزهای دیجیتال و درخواست ممنوعیت کامل، تمام حساب‌های روسیه را مسدود نمی‌کنند.

کشورهای غربی از جمله ایالات متحده و بریتانیا تحریم‌های مالی گسترده‌ای را علیه روسیه به دلیل حمله به اوکراین وضع کرده‌اند و بانک‌های بزرگ روسیه در سیستم پرداخت‌های بین‌المللی سوئیفت بسته شده‌اند.

کد خبر 661621

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha