دبیر کل ناتو روز جمعه گفت در روزهای آینده ممکن است اوضاع بدتر شود و کرملین برای افزایش حوزه نفوذ خود به سراغ کشورهای دیگری از جمله گرجستان و بوسنی-هرزگوین برود.

Nato

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین ینس استولتنبرگ در آخرین ارزیابی نظامی‌اش درباره خطر حملات نظامی روسیه یا «سرنگون‌سازی» حکومت در گرجستان که هم اکنون سربازان روسی در آن حضور دارند و نیز درباره بوسنی-هرزگوین که صرب‌های بوسنی در آن با حمایت کرملین تهدید به جداشدن کرده‌اند، هشدار داد.

استولتنبرگ پس از اجلاس ناتو در بروکسل به خبرنگاران گفت: «در روزهای آینده احتمال دارد اوضاع بدتر شود و با انتقال سلاح‌های سنگین‌تر و ادامه حملات روسیه در سراسر اوکراین مرگ و رنج بیشتری ایجاد شود.»

به گفته استولتنبرگ، هدف روسیه بازسازی یک حوزه نفوذ در اطراف خودش است و کشورهای عضو ناتو درباره نیاز به حمایت از کشورهای دیگر در معرض خطر از جمله گرجستان و بوسنی- هرزگوین بحث کرده‌اند.

او گفت گرجستان و بوسنی-هرزگوین در معرض خطر «دخالت بیشتر، سرنگون‌سازی و حتی حملات بالقوه نیروهای مسلح روسیه قرار دارند.»

دبیرکل پیمان ناتو گفت که تقاضای اوکراین برای ایجاد «منطقه پرواز ممنوع» بر فراز این کشور در اجلاس امروز در بروکسل مورد بحث قرار گرفته است، اما به گفته او این پیمان نمی‌تواند به طور مستقیم با روسیه درگیر شود.

در همین زمینه

در همین حال، ولادیمیر پوتین در آخرین سخنانش در تلویزیون در یک جلسه هیات دولت در مسکو به همسایگان این کشور هشدار داد که با اعمال محدودیت‌های بیشتر بر ضد روسیه «تنش‌ها را تشدید نکنند.»

پوتین گفت: «روسیه نیت بدی به همسایگانش ندارد. من به آنها هم توصیه می‌کنیم با اعمال محدودیت‌ها تنش‌ها را تشدید نکنند. ما به همه تعهداتمان عمل می‌کنیم و به این کار ادامه خواهیم داد.»

در همین زمینه:

کد خبر 661663

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 4
  • چپق !!! IR ۱۲:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
    0 0
    خاک بر سرت ناتو این همه سال ناتو ناتو کردی خودتا تو بوق کردی آخرش هم # ناتو # از آب در اومدی این بود قدرت نظامیت از پوتین دیوانه ترسیدی و پا پس کشیدی و آرزوهای یک ملت و دولت اوکراین رو به باد دادی توف تو ذاتت ناتو بی غیرت بی شرف .....