روسای جمهور ترکیه و روسیه فردا با یکیدگر به‌صورت تلفنی گفت‌وگو خواهند کرد.

اردوغان و پوتین

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از خبرگزاری رویترز، ابراهیم کالین، سخنگوی رئیس‌جمهوری ترکیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که رجب طیب اردوغان، روز یکشنبه با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه درباره جنگ در اوکراین گفت‌وگو خواهد کرد.

کالین گفت، ترکیه آماده کمک به حل بحران است.

او به خبرنگاران در استانبول گفت که ترکیه پیشنهاد میزبانی مذاکرات بین اوکراین و روسیه را دارد و خواستار پایان فوری درگیری‌ها شده است. او بار دیگر تاکید کرد که کشورش نمی‌تواند روابط خود با مسکو و کی‌یف را کنار بگذارد.

ترکیه که عضو پیمان ناتو است، چندین بار خواستار میانجی‌گری بین روسیه و اوکراین شده است. آنها حتی پیشنهاد میزبانی از گفت‌وگوهای صلح را ارائه کرده بودند که این موضوع توسط سران روسیه رد شده است.

روسیه تاکید داشته است که نمی‌خواهد در خاک یک کشور که عضو پیمان ناتو است با اوکراین مذاکره کند.

ترکیه از یک سو خواهان خرید تجهیزات پدافند هوایی از روسیه است و از سوی دیگر پهپادهای بایرکدار (بیرقدار) خود را به اوکراین فروخته که در جنگ اخیر، کارآیی بالایی را برای اوکراینی‌ها به‌منظور مقابله با ارتش روسیه داشته است.

همچنین این کشور با توجه به پیمان مونترو گفته است که قصد دارد راه ورود کشتی‌های روس به دریای سیاه را سد کند. البته طبق پیمان مذکور، کشتی‌های نظامی که پایگاه دائمی در دریای سیاه ندارند.

کد خبر 661901

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۵
    0 0
    ترکیه از روسیه اس400 میخره و به اوکراین پهباد جنگی میفروشه ؟؟؟!!!