به طور معمول، شارژرهای بی‌سیم تنها در یک جهت، میدان الکترومغناطیسی ساطع می‌کنند و تعداد دستگاه‌هایی را که می‌توانند به‌طور همزمان شارژ کنند محدود است. با این حال، یک شارژر آزمایشی جدید، میدانی به شکل دونات برای شارژ همزمان چندین ابزار تولید می‌کند.

شارژر

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از وب‌سایت نیواطلس، اول از همه باید گفت که تلاش‌های قبلی برای ایجاد شارژرهای بی‌سیم همه‌جهت وجود داشته است.

این دستگاه، یک رویکرد شامل ترکیب چند سیم‌پیچ فرستنده است که هر یک به منبع تغذیه خود متصل است. این یک راه‌حل کاملاً پیچیده محسوب می‌شود، با این حال، عملی بودن آن را برای استفاده گسترده محدود می‌کند. زمانی که دستگاه‌ها شناسایی می‌شوند، رویکرد دیگری جهت‌گیری میدان شارژ را تغییر می‌دهد، اما این نیز برای تجاری‌سازی کمی پیچیده و گران است.

تیمی در دانشگاه آلتو فنلاند به مدیریت محقق پسادکتری «نام ها - وان»، جایگزینی ساده‌تر، کم‌هزینه‌تر و در عین حال بسیار کاربردی را ایجاد کرده‌اند. در قلب سیستم یک سیم‌پیچ برق استوانه‌ای قرار دارد که سیم‌های آن در جهات مخالف در بالا و پایین آن پیچیده شده‌اند؛ یک پل Z شکل این دو سر را به هم متصل می‌کند.

این دانشگاه توضیح داد: «از آنجایی که جریان از طریق این سیم‌پیچ‌ها در جهت مخالف می‌گذرد، میدان‌های مغناطیسی مکمل تولید می‌کنند. یک میدان از وسط سیم‌پیچ استوانه‌ای، در اطراف سیم‌پیچ بالا و از آن طریق به داخل جریان می‌یابد؛ دیگری از وسط، در اطراف سیم‌پیچ پایین و دوباره از پایین به داخل جریان می‌یابد.»

نتیجه یک میدان الکترومغناطیسی حلقه‌ای‌شکل خواهد بود که وسط شارژر استوانه‌ای را احاطه کرده است. هر وسیله الکترونیکی که در هر جایی در آن حلقه قرار داده شود، بدون توجه به جهت یا موقعیت‌اش، به‌طور موثر شارژ می‌شود و قدرت میدان در محدوده‌ای قرار می‌گیرد که برای انسان ایمن در نظر گرفته می‌شود.

گفتنی است، دانشمندان اکنون روی تقویت قدرت آن کار می‌کنند و در عین حال اطمینان حاصل می‌کنند که این دستگاه همچنان استانداردهای ایمنی را رعایت می‌کند.

کد خبر 661907

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha