با گذشت چند روز از جنگ روسیه در اوکراین، هراس از جنگ هسته ای یا نشت هسته‌ای از رآکتورهای موجود در اوکراین که از بزرگترین رآکتورهای هسته ای جهان است شدت گرفته است.

منازل مقاوم در برابر حملات هسته ای

به گزارش همشهری‌آنلاین، شفقنا به نقل از الجزیره نوشت: این ترس ها بر افزایش درخواست منازل دارای ویژگی محافظت کننده در برابر حملات هسته ای بازتاب داشته است، به طوری که درخواست ها به میزان ۱۰۰درصد افزایش یافته و با وجود هزینه بالای آن تعدادی از خانواده های انگلیسی برای برخورداری از یکی از این منازل با شرکت های متخصص در ساخت آن در حال ارتباط هستند.

ترس از حمله هسته ای توجه انگلیسی ها را برای یافتن پناهگاهی ضد حملات و رآکتورهای هسته ای دراین کشور که از زمان جنگ جهانی دوم تأسیس شد دوباره برانگیخت و در حال حاضر تعدادی از روزنامه ها نقشه این پناهگاه ها را در صورت وقوع هرگونه حمله یا نشت هسته ای منتشر کرده اند، بخصوص آن که نشتی رأکتور «چرنوبیل» به آبهای منطقه ای انگلیس رسیده است.

این در حالی است که هزینه یک منزل با ویژگی حفاظت کننده در برابر حملات هسته ای بین ۱۰۰ هزار تا یک و نیم میلیون دلار در نوسان است، منازلی امکان سکونت در زیر زمین را به مدت ۶ ماه بدون نیاز به خروج از آن برای ساکنانش فراهم می کند.

با پایان جنگ جهانی دوم بسیاری از این پناهگاه ها واگذار شده است و هم اکنون ۲۵۶ سرپناه هسته ای کارآمد در نقاط مختلف انگلیس موجود است که ۴۶ باب از آن تنها در لندن می باشد.

کد خبر 661937

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha