دولت طبق مصوبه مجلس مکلف شد به فرزندانی که از ابتدای سال ۱۴۰۰ به بعد در استان‌هایی با نرخ باروری پایین به دنیا می‌آیند سهام اختصاص دهد.

مجلس

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از مهر، نمایندگان در جلسه علنی امروز یکشنبه ۱۵ اسفند ماه مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور، یک بند به تبصره ۲ بودجه ۱۴۰۱ الحاق کردند.

طبق مصوبه مجلس، دولت مکلف است به ازای فرزندان از ابتدای سال ۱۴۰۰ متولد شده برای استان‌هایی که میزان باروری آنها تا ۲.۵ درصد باشد، مبلغ ۱۵ میلیون ریال تا سقف ۱۵ هزار میلیارد ریال از محل ردیف ۱۳۰۴۲۵ جدول شماره ۵ این قانون صرفاً جهت خرید واحدهای صندوق سرمایه گذاری قابل معامله در بورس به نام فرزند اختصاص دهد و ساز و کار اجرایی از جمله خانواده‌ای مشمول نحوه خرید و انتخاب صندوق و هزینه‌های مرتبط به پیشنهاد وزارت امور اقتصاد و دارایی به تصویب هیأت وزیران می‌رسد.

کد خبر 662138

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • IR ۱۸:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۵
    3 0
    ملت را تشویق به گرسنه زایی نکنید
  • شهلا IR ۲۰:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۵
    1 0
    سهامی که هر روز سقوط می کند هم شد مشوق به ملت کار با درآمد معقول بدهید
  • ناشناس IR ۲۳:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۵
    1 0
    اینگونه طرحهابرای مردم جای اشتغالزایی ووضعیت بدمعیشتی رانخواهدگرفت،وقت خودتان راتلف نکنید!!!!
  • بی نام IR ۱۱:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
    0 0
    چند میلیون محصل رو در خانه ها به حال خود رها کرده اند بعد می خواهند مشوق فرزندآوری کنند . آقایی که صدای منو می شنوی من یه مادر شاغلم دو سال دو تا پسر 78 و 12 ساله در خونه موندن هیچ کس رو هم ندارم که تو خونه بالا سرشون باشه . به من بگین آیندهی این دو تا بچه چی می شه؟ مدرسه ها که اصلا علاقه و میلی به بازشدن ندارند چون مدیران و معلمان سود بیشتری می ره تو جیبشون و دردسرهاشون هم کمتره این آموزش فشل ؟؟؟؟؟ آیا کسی هست به این موضوع دلسوزانه رسیدگی کنه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟