همشهری آنلاین: دیگو مارادونا، فوتبالیست جنجالی و کاپیتان اسبق تیم ملی فوتبال آرژانتین که در جام جهانی ۱۹۸۶ مکزیک، عنوان قهرمانی جهان را برای کشورش به ارمغان آورده بود، آمادگی خود را برای سرمربی‌گری ملی‌پوشان آرژانتین ابراز داشته است.

به گزارش دویچه وله با کناره‌گیری آلفیو باسیل، سرمربی تیم ملی فوتبال آرژانتین، بحث و گمانه‌زنی‌ها در باره جانشین وی بالا گرفته است. در کنار سرجیو باتیستا، دیگو سیمئونه و میگل آنجل روسو، نام دیگری نیز در این روزها در رسانه‌ها به گوش می‌رسد: دیگو آرماندو مارادونا، یکی از ستارگان بزرگ فوتبال جهان.
 
مارادونا در گفت‌وگویی با تلویزیون دولتی آرژانتین، ضمن مطرح ساختن آمادگی خود برای برعهده گرفتن پست سرمربی‌گری تیم ملی کشورش اظهار داشت: «اکنون بهترین لحظه فرارسیده که من هدایت ملی‌پوشان آرژانتین را در دست گیرم. انجام این کار رویای بزرگ من است و من آماده خدمتم.»
 
وی همچنین تصریح کرد: « شاید من در فهرست نامزدهای این مقام در رده آخر قرار داشته باشم، اما در دل آرژانتینی‌ها در رده نخست جای دارم. »
 
مارادونا در رابطه با کم و کیف مسئولیتش در تیم ملی فوتبال آرژانتین خاطرنشان ساخت که حاضر است به عنوان کمک‌ مربی نیز فعالیت کند و دستیار سرجیو باتیستا یا میگل آنجل روسو گردد که شانس بیشتری برای برعهده‌گیری وظیفه سرمربی‌گیری تیم ملی آرژانتین دارند.
 
باتیستا نیز به نوبه خود ستایش‌های مارادونا را پاسخ داده و اظهار داشته است: « اگر دیگو به عنوان سرمربی تیم ملی آرژانتین انتخاب شود، از حمایت من و همچنین کل کادر فنی برخوردار خواهد بود. » وی در عین حال تأکید کرد که خود نیز از آمادگی کامل برای قبول چنین وظیفه سنگینی برخوردار است.
 
ناگفته نماند که باستیا در دیدار دوستانه تیم ملی فوتبال آرژانتین در برابر اسکاتلند که دیروز، ۱۹ اکتبر (28مهر) برگزار ‌شد، به عنوان سرمربی موقت، ملی‌پوشان کشورش را هدایت کرد.
 تصمیم‌گیری فدراسیون فوتبال آرژانتین درباره تعیین نهایی سرمربی تیم ملی فوتبال این کشور در روز ۲۷ اکتبر صورت خواهد گرفت.
کد خبر 66215

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز