دوشنبه ۲۹ مهر ۱۳۸۷ - ۰۶:۳۴
۰ نفر

گروه ورزشی:‌ مجید جلالی نمی‌خواهد همسو با رسانه‌ها درباره افشین قطبی قضاوت کند.

او برنده مغروری نیست و در گفت‌وگو با همشهری حتی در مقام حمایت از سرمربی پرسپولیس برمی‌آید و این در حالی است که نتایج ضعیف پرسپولیس روزهای سختی را برای قطبی رقم زده است. انتقاداتی که چندان هم اشتباه نیست.

  •  آقای جلالی، بالاخره توانستید در خانه پیروز شوید.

خب، این مسئله مهمی بود. من تحلیل و ارزیابی خوبی از شرایط تیمم داشتم. برد خانگی اعتماد به نفس را به فولاد برگرداند.

  •  فکر می‌کنید دلیل پیروزی تیم‌تان چه بود؟

ما سنجیده‌تر بازی کردیم. در واقع اشتباهاتی نیز داشتیم اما اشتباهات‌ما کمتر از پرسپولیس بود.

  •  پرسپولیس بازی خوبی را به نمایش نگذاشت.

من این حرف را قبول ندارم. آنها در حالی که بازیکنان تأثیرگذارشان در این بازی غایب بود، خوب بازی کردند.

  •  یعنی اگر پرسپولیس بازیکنان اصلی‌اش را داشت، شما موفق به کسب این پیروزی نمی‌شدید؟

چرا. ما برای پرسپولیس برنامه داشتیم و تصمیم گرفته بودیم در خانه‌مان پیروز شویم که به آن نیز دست یافتیم.

  •  و این پیروزی روزگار سختی را برای افشین قطبی رقم زده است. قبول دارید؟

ببینید، فوتبال مثل زندگی است. اگر از موقعیت‌ها به خوبی استفاده نکنیم، می‌بازیم و زندگی برایمان سخت می‌شود.

  • رسانه‌ها دیروز قطبی را شدیداً مورد انتقاد قرار دادند.

به نظر من این یک اشتباه است. این یکی از بدترین اشتباهات ماست که از تخصص، اعتبار و متأسفانه حتی شخصیت یک مربی تنها با چند باخت به راحتی عبور می‌کنیم. در واقع فوتبال ما زمانی به بن‌بست می‌رسد که خط‌کش ما روی خط دروازه متمرکز شود.

  •  آیا حمایت شما از قطبی کمی عجیب نیست؟

نه، به هیچ‌وجه موضوع عجیبی نیست. من قطبی را درک می‌کنم و این شرایط را تجربه کرده‌ام، مثل او. بارها شرایطی که این روزها قطبی در آن قرار گرفته است را تجربه کرده‌ام. با پاس قهرمان شدیم اما سال بعد از قهرمانی تیم ما نتیجه نمی‌گرفت. در صباباتری نیز همینطور. اینها برای یک مربی پیام دارد. اینکه امکان دارد همه چیز به یکباره تغییر کند.

  •  اما بخشی از انتقادات درباره پرسپولیس منطقی به نظر می‌رسد. قبول دارید؟

من اصلاً درباره پرسپولیس حرف نمی‌زنم. قطبی هدایت این تیم را برعهده دارد و من به خودم اجازه نمی‌دهم پرسپولیس را تحلیل کنم اما حرف من چیز دیگری است. حضور قطبی برای فوتبال ما مفید بوده است و بنابراین نباید با چند نتیجه ضعیف با بی‌رحمی تمام از او عبور کنیم. آنهایی که چنین رفتاری را پیشه می‌کنند، نه نگاه کارشناسانه‌ به فوتبال و نه انصاف دارند و این از سختی‌های کار در تیمی همچون پرسپولیس است که مربی بعد از باخت هم از ناحیه رسانه‌های متعصب طرفدار پرسپولیس مورد انتقاد قرار می‌گیرد و هم از ناحیه رسانه‌های مخالف.

  •  آقای جلالی! راستی فولاد خوزستان نیز در نیمه‌دوم کاملاً عقب کشید و بازی خوبی ارائه نداد. حتی ممکن بود بازی به تساوی کشیده شود. موافقید؟

حرکتی که بعضی از تماشاگران انجام دادند جریان بازی را عوض کرد. البته بعد از بازی ما متوجه شدیم که آن تماشاگران اصلاً طرفدار فولاد نبودند اما کار عجیب آنها که به درون زمین اشیاء پرتاب می‌کردند باعث نگرانی‌ام شده بود و می‌ترسیدم که بازی نیمه‌کاره تعطیل شود.

  •  این موضوع چه ارتباطی به عقب‌کشیدن فولاد دارد؟

خب، پرسپولیس بعد از این اتفاق باانگیزه‌تر بازی کرد. من مهاجم به زمین آوردم و به مهاجم تیمم تأکید کردم که باید از فضای میان مدافعان فرار کرده و گلزنی کند اما متأسفانه بازیکنان با وجود اصرار من به حمله، عقب کشیدند که پرسپولیس این عقب‌نشینی را به فولاد تحمیل کرد.

  •  آیا برای مهار علی کریمی اندیشه خاصی داشتید؟

صد در صد. هر مربی که در پرسپولیس نقش ویژه علی کریمی را شناسایی نکند و برای مهار او برنامه مستقلی نداشته باشد، مقابل این تیم به مشکل برمی‌خورد.

  •  آیا شما بعد از بازی گفته‌اید پرسپولیس قهرمان لیگ‌برتر خواهد شد؟

اصلاً، هرگز چنین حرفی نزدم.

  •  پرسپولیسی که روبه‌روی فولاد قرار گرفت را چطور دیدید؟

همین اندازه بگویم که ما روز شنبه با یک حریف بزرگ و باانگیزه بازی کردیم. من همیشه خودم بوده‌ام. روزهای سخت قطبی را می‌فهمم اما اصلاً دوست ندارم جای او باشم. چون می‌دانم که چقدر ذهن او درگیر مشکلات است. مربیانی که می‌بازند همیشه مجبورند بخندند و به بازی بعدی فکر کنند.

کد خبر 66216

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز