بیش از ۸۰ گروه زیست‌محیطی و سازمان‌های دیگر از گوین نیوسام فرماندار کالیفرنیا خواستند قوانین سخت‌تری به منظور ترویج بیشتر وسایل نقلیه الکتریکی اعمال کند، حتی در شرایطی که این ایالت سریع‌تر از دولت جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا در این حوزه در حال حرکت است.

خودروی برقی

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از خبرگزاری رویترز، اسکات هاچبرگ از موسسه حقوقی آب و هوای مرکز تنوع زیستی، یکی از گروه‌هایی که نامه را امضا کرده است، گفت: «مردم کالیفرنیا که به دلیل قیمت‌های بالای گاز و بلایای آب‌وهوایی مجازات می‌شوند، سزاوار سریع‌ترین انرژی تمام الکتریکی آینده هستند که فرماندار نیوسام می‌تواند ارائه دهد».

این گروه‌ها از مقامات کالیفرنیا می‌خواهند که با توجه به نیاز به وسایل نقلیه الکتریکی بیشتر، سریع‌تر از برنامه‌های فعلی حمایت کنند و کاهش انتشار سالانه سخت‌گیرانه‌تری را برای خودروهای بنزینی تعیین کنند. آنها خواستار افزایش سالانه ۷ درصدی در کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای برای وسایل نقلیه بنزینی در مقایسه با ۵ درصد به طور متوسط ​​در استانداردهای تصویب شده در دوره ریاست جمهوری باراک اوباما شدند.

هاچبرگ گفت که نیوسام نیاز دارد رهبری آب و هوای ایالت را با جدول زمانی بسیار سریع‌تر برقی کردن ثابت کند.

در سال ۲۰۲۰، نیوسام گفته بود که ایالت قصد دارد تا سال ۲۰۳۵ فروش خودروهای احتراق داخلی سبک جدید را متوقف کند.

کالیفرنیا حدود ۱۱ درصد از کل فروش خودرو در ایالات متحده را به خود اختصاص داده است و بزرگ‌ترین بازار ایالتی در این خصوص به حساب می‌آید.

بیشتر بخوانید:

این گروه‌ها خاطرنشان کردند که کالیفرنیا قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ به فروش ۶۱ درصدی خودروهای برقی (EV) بدون آلایندگی برسد.

جو بایدن هدف خود را بر این گذاشته است که ۵۰ درصد از فروش خودروهای جدید برقی یا هیبریدی باشد، اما تاریخی را برای توقف تدریجی فروش خودروهای بنزینی تایید نکرده است.

کد خبر 662595

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha