بخش خبری «۲۲:۳۰» شبکه دو سیما که حدود ۲ دهه فعالیت داشت از باکس پخش این شبکه حذف شد و در یک زیرنویس اعلام شد که از این پس پخش نخواهد شد.

صدا و سيما

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، چابک‌سازی را «پیمان جبلی» رئیس صداوسیما به‌طور جدّی با اخبار تلویزیون آغاز کرده است و هر روز خبری از تغییرات خبری سیما به گوش می‌رسد، این بار بعد از گذشت چند روز رایزنی و گمانه‌زنی و تغییر، نوبت به اخبار ۲۲:۳۰ رسید، همان بخشی که بارها مسئولین و دست‌اندرکاران شبکه دو را برای چینش برنامه‌ای و سریالی به سختی می‌انداخت، حالا با تعطیلی این بخش خبری، سیما کنداکتور یکی از برنامه‌های شعبانیه‌اش را هم تغییر داد.

امروز اعلام شد که ویژه‌برنامه شعبانیه «احوالپرسی» با حذف بخش خبری ۲۲:۳۰، به‌جای ۱۹:۵۰، پخش آن به همین ساعت موکول شده است، برنامه‌ای که هرشب به معرفی فوتبالیست‌های قدیمی، پهلوانان خیّر، کشتی‌گیرهای پیشکسوت و... خواهد پرداخت تا بیانگر خاطرات دوران جوانی آن بزرگمردان در اعیاد شعبانیه باشد، همچنین بخشی از این برنامه به پِلِی‌بَک‌هایی اختصاص دارد که به نمایش چراغانی ایام شعبان در شهرهای کشورمان خواهد پرداخت.

به‌نظر می‌رسد با این تغییرات و تحولات و ادغام‌ها که احتمالاً جهش بیشتری خواهد داشت، شبکه‌های سراسری به‌غیر از بخش‌های تخصصی خبری مثل شبکه خبر، بیشتر روی ساخت برنامه‌ها و سریال‌های نمایشی متمرکز شوند. حالا باید دید گروه‌های مختلف برنامه‌سازی و سریال‌سازی، باکس شبانه‌شان که تاکنون به‌بهانه‌ اشغال بخش‌ خبری، از ترکیب درستی برخوردار نبود، چه شکل و شمایلی خواهد داشت.

این خبرهای تغییرات و تحولات و ادغام‌ها را روز گذشته در جریان گفت‌وگو با «حسن عابدینی» سرپرست خبرگزاری صداوسیما منتشر کردیم. او در این گپ‌وگفت، اعلام کرده بود برای جلوگیری از موازی‌کاری‌ها و هم‌افزایی بیشتر، کار خبری تخصصی‌تر پیش خواهد رفت؛ چرا که این تغییرات با بخش‌های خبری تلویزیون در شبکه یک و شبکه خبر آغاز شد و حتی سایت شبکه خبر معاونت سیاسی به‌آدرس www.irinn.ir نیز از دسترس خارج شده است و کاربرانی که به آدرس آن مراجعه می‌کنند، به آدرس سایت خبرگزاری صداوسیما هدایت می‌شوند.

او در توضیح بیشتر این تغییرات گفت: "طبعاً هم‌افزایی میان حوزه خبر طرحی بوده که در حال عملیاتی شدن است، یکی از آنها هم به حوزه بخش‌های خبری برمی‌گردد، البته پیش‌تر خبرنگاران شبکه خبر و خبرنگاران خبرگزاری صداوسیما در یک مکان مستقر شدند و در تالار خبر شیشه‌ای مستقرند، برای اینکه این هم‌افزایی هم سبب کاهش هزینه خواهد شد و هم سبب افزایش سرعت. نکته دوم هم تشکیل گروه‌های تخصصی است که طبق روال، پیش می‌رود.

البته می‌توانیم در بخش‌های دیگر صداوسیما هم منتظر تغییرات باشیم و با توجه به گپ‌وگفت روز گذشته با عابدینی، درِ تغییرات و تحولات به‌روی اخبار صداوسیما کماکان باز است.

همچنین شب گذشته بخش خبری «۲۲:۳۰» شبکه دوی سیما که حدود ۲ دهه فعالیت داشت از باکس پخش این شبکه حذف شد و در یک زیرنویس اطلاع‌رسانی شد که از این پس پخش نخواهد شد. از طرفی بخشی در شبکه خبر تحت عنوان «گفت‌وگوی ویژه خبری» به پخش رسید که مجری آن «المیرا شریفی‌مقدم» است که پیش از این بخش خبری همین شبکه با عنوان «تیتر امشب» را اجرا می‌کرد و حالا این دو بخش خبری شبکه دو سیما و شبکه خبر با هم ادغام شده‌اند.

کد خبر 662760

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رادیو و تلویزیون

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 24
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 20
  • حرفشنو IR ۲۲:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
    48 11
    اصلا" میدانید صدا و سیما چند شبکه دارد ؟من 24شبکه سیما (عیر از مراکز استان ) و 18 شبکه صدا شمرده ام.این همه شبکه یعنی هزینه های بالا .بابا جان شبکه های سیما رابکنید 5 شبکه و پرمحتوا و آموزنده .
  • Nm IR ۲۲:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
    49 6
    چون دیگر به منتقد نیاز ندارند
    • AU ۰۱:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۸
      22 2
      عالی گفتی
  • رحمان IR ۲۲:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
    47 11
    یادمه وقتی کوچک بودم بزرگترا اخبار که میگرفتن حوصله ماها سر میرفت باید وا میستادیم تا اخبار تموم شه یه سریالی فیلمی ببینیم همه اش میگفتم پس این اخبار آخرین قسمتش کی میاد تموم شه ؟ حالا اخبار 22و30 آخرین قسمتش رسید آخیش خدارو شکر حالا منتظر آخرین قسمت اخبار 21 شبکه 1 هستم
  • IR ۲۲:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
    37 8
    یه ربع اخبار جمع و جور میگفت بدون کش دادنهای بی‌محتوا.
    • IR ۲۲:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۸
      0 1
      خخخخ
  • IR ۰۷:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۸
    22 9
    اخبار تلویزیون باید خبرهای روز را پخش کند بعضی خبرهایش تکرار خبرهای چند سال گذشته هست بیشتر شبیه مستندهای تاریخی هست.
  • IR ۰۷:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۸
    36 4
    بهتر ........... 3 تا شبکه کافیه اخبار هم یکبار در روز پخش بشه این همه هزینه برای چی ؟ برنامه های به درد نخور
  • حسن IR ۱۰:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۸
    47 4
    وقتی میخوای یه فیلم نگاه کنی سه ساعت شبکه عوض میکنی یه فیلم درست و حسابی ندارن اخبار هم ۵۰ ساعت نگاه میکنی یه اخبار درست و واقعی نمیگن فقط مغز آدم رو آب پز میکنن
  • حسن IR ۱۱:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۸
    40 0
    کاهش تعداد برنامه های خبری بی محتوا بسیار عالیه ولی بهتره در بقیه شبکه های خبری، استاندارد های پخش خبر رعایت شود. در شبکه های خبری صدا و سیما بعضا اصل خبر پخش نمیشود ولی حاشیه ها و تفسیرهای جهت دار و تکذیبیه ها پشت سر هم ردیف میشوند.
  • IR ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۸
    9 4
    ایشالله همه اخبارها را حذف کنند و فقط. یک شبکه. در یک ساعت. مشخص. اخبار کامل را. پخش کنه. همین موضوع. باعث شده گویندگان خبر. در چند شبکه. اخبار را مجریگری کرده. و پولهای کلانی. به جیب زده ان و به موقع. از کشور خارج. میشوند و پس از گرفتن گرین کارت. کشورهای. اروپا و امریکا. انجا. مجری شده و آب به اسیاب دشمن. میریزند.
  • ناشناس IR ۱۵:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۸
    13 3
    آخه دیدن محتوای خبری که نداره هیچ مخاطبی هم نداره!😂
  • علیرضا IR ۱۵:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۸
    21 4
    حیف از پول مالیات مردم که میدن به صدا و سیما اونم همش فیلم گریه و زاری و تکراری پخش میکنه
  • محمد حسین IR ۱۸:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۸
    8 0
    مگه ساعت 10 و نیم شب اخبار پخش میشد من که تازه متوجه شدم.
  • IR ۱۸:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۸
    7 2
    چرا یکی شبکه ایجاد نمی کنید که 24 ساعته در مورد ادبیات فارسی چه شعر و چه نثر صحبت کند که می شود شامل حافظ خوانی، شاهنامه خوانی، کتاب عبید زاکانی و..... مطمئن هستم بهتر از این افراد معادل ساز فارسی هستند
  • ... IR ۲۰:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۸
    2 1
    خیلی ازبخشهای خبری بایدحذف شه خیلی زیادن چخبره مگه
  • مجتبی IR ۲۰:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۸
    5 2
    امیدوارم اغلب شبکه های بدرد نخور و پرهزینه بزودی زود حذف شوند بویژه شبکه های استانی که باید مثل یک لامپ اضافه خاموش شوند.
  • IR ۰۰:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
    3 0
    تنها بخش خبری که با موضوعاتی در گفتگوی خبری مدیران را به چالش می کشید.
  • IR ۰۲:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
    5 2
    الان که بیشتر برنامه ها مهمان محور و یه دورهمی هستش و مسابقه ،این برنامه های دور همی الکی می‌خندن الکی دست میزنن
  • IR ۱۴:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
    2 0
    الان اکثر شبکه های تلویزیون تبدیل به واکسن پرستی و کرونا هراسی شده آیا از فروش واکسن ها چیزی به صدا و سیما هم می رسد؟
  • IR ۱۵:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
    1 0
    شبکه های بدون مخاطب رو حذف کنید شبکه ها هم اختصاصی بشن، خبر، سریال، سینمایی، کارتون،شبکه 1 هم دولتی باشه با برنامه های روتین خودش
  • IR ۱۷:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
    5 1
    این یک شبکه بود که درد و دل مردم را پخش میکرد این حذف شد
  • علی نجاران IR ۱۷:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
    0 0
    قصد بی احترامی ویا نادیده گرفتن زحمات شما را ندارم ولی خبر شده شک برایم
  • IR ۱۷:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
    0 0
    یه دونه شبکه خبر داریم که24ساعته خبر داره،اگه حساب کنیم یه خبر 6بار تکرار میشه،حالا برای تنوع هم شده ساعت 9شبم یه خبرم یکی از شبکهها پخش کنن