چهارشنبه ۱ آبان ۱۳۸۷ - ۰۵:۱۶
۰ نفر

گروه ورزشی: استقلال با شکست پاس در آغاز هفته یازدهم رقابت‌های لیگ‌برتر به صدر جدول مسابقات نزدیک‌تر شد و در همدان به موفقیت‌های هفته‌های اخیر تداوم بخشید.

بگوویچ فصل گذشته استقلال را مغلوب کرده بود اما دیدار با شاگردان امیر قلعه‌نویی در فصل جدید با شرایط بازی‌های گذشته متفاوت به نظر می‌رسید.قلعه‌نویی با توجه به تساوی تیمش مقابل برق در هفته گذشته رقابت‌های لیگ‌برتر استقلال را با ترکیب متفاوتی
 به میدان فرستاد.

برخلاف هفته‌های گذشته این بار علیزاده در ترکیب اصلی قرار گرفت و برهانی روی نیمکت نشست،‌ تغییری که برای مربیان پاس قابل پیش‌بینی نبود.در خط میانی اکبری جای خودش را به حسین کاظمی داد و در دفاع با توجه به غیبت کوشکی که 3 جلسه از حضور در رقابت‌های لیگ‌برتر محروم شده مثلث دفاعی آبی‌پوشان با حضور شکوری، ‌منتظری و قربانی شکل گرفت.

نیمه نخست این بازی با درگیری ‌هافبک‌های دو تیم در میانه میدان آغاز شد. خطوط میانی استقلال و پاس بازی نزدیک و فشرده‌ای  انجام دادند که در این بین نقش مهاجمان دو تیم را کمرنگ کرده بود. در طول 25 دقیقه ابتدایی بازی تنها یک موقعیت جدی روی دروازه‌ها شکل گرفت. پرتاب بلند علیزاده می‌توانست استقلال را در دقیقه 8 بازی به گل اول برساند. غیر از این فرصت که حاصل یک اوت دستی بلند بود هیچ موقعیت جدی دیگری روی دروازه‌ها شکل نگرفت. پاس البته در این دقایق بیش از استقلال به دفاع از دروازه می‌اندیشید هرچند برنامه وینگو برای حفظ دروازه تیمش بی‌نتیجه ماند. در دقیقه 29 پاس زیبای سیاوش اکبرپور، علیزاده را در موقعیت تک به تک قرار داد و مهاجمی که با اعتماد قلعه‌نویی در ترکیب اصلی قرار گرفت با یک ضربه دقیق دروازه را گشود.

گل استقلال روند بازی را دگرگون ساخت و در طول 15 دقیقه باقیمانده از نیمه نخست موقعیت‌های زیادی روی دو دروازه خلق شد. پاسی‌ها برای جبران نتیجه دروازه استقلال را بارها هدف قرار دادند و تا پایان نیمه‌اول موقعیت‌های مناسبی به دست آوردند. طالب‌لو چند موقعیت مناسب را از سبزپوشان گرفت و چند فرصت دیگر با بی‌دقتی مهاجمان پاس از دست رفت. در مقابل جباری هم روی یک ضدحمله خطرناک می‌توانست از فاصله دو متری دروازه را بازی کند اما توپ را به آسمان کوبید. نیمه نخست با تنها گل علیزاده به سود آبی‌ها تمام شد.

گل زود هنگام پاس

پاس در نیمه دوم خیلی زود به خواسته خودش رسید. محمد غلامی تعویض طلایی وینگو در آغاز نیمه‌دوم وارد زمین شد و روی یک ضربه کرنر در دقیقه 48 با ضربه سر دروازه میهمان را گشود.

این گل باز هم بازی را به تعادل کشاند. این بار البته دو تیم احتیاط را فراموش کردند تا با گل دوم نتیجه را به سود خودشان تمام کنند. با این وجود پاس و استقلال توان عبور از حریف را در مرکز زمین نداشتند و باز هم بازی به مرکز زمین کشیده شد. استقلال و پاس توان ایجاد موقعیت جدی روی دروازه حریف را نداشتند و همه چیز بازی در سانترهای بلند از میانه‌های زمین و بازی مستقیم خلاصه می‌شد. استقلالی‌ها جدی‌ترین فرصت را در دقیقه 62 به دست آوردند. باز هم توپ‌های بلند علیزاده استقلال را صاحب موقعیت کرد.

اکبرپور می‌توانست دروازه را به راحتی باز کند اما شکوری پیش از او به توپ ضربه زد و این موقعیت هم از دست رفت. چند دقیقه بعد منیعی از جناح چپ وارد محوطه جریمه شد و ضربه سنگین این بازیکن با عکس‌العمل زیبای صفا به کرنر رفت. منیعی ضربه کرنر را با یک سانتر دقیق روی دروازه ارسال کرد  و شکوری از داخل شش قدم با یک ضربه سر ضعیف  این توپ را به اوت فرستاد.

استقلال باز هم در این دقایق جریان بازی را به سود خودش تغییر داد و فشار زیادی برای رسیدن به گل‌برتری وارد آورد. تلاش آبی‌ها بالاخره نتیجه داد و جباری که دو فرصت بسیار خوب را از دست داده بود در دقیقه 71 گل دوم تیمش را به ثمر رساند. پاس دقیق جان واریو جباری را در موقعیت گلزنی قرار داد و این بازیکن با یک ضربه دقیق گوشه دروازه سامان صفا را هدف گرفت. پاس باز هم از میهمان عقب افتاد و بازهم برای جبران نتیجه بازیکنان سبزپوش به دروازه آبی‌ها نزدیک شدند. این بار اما استقلال فرصتی به حریف نداد. جباری در یک ضدحمله خوب این بار از پشت محوطه باز هم با یک ضربه دقیق دروازه را گشود و پاسی‌ها را برای جبران نتیجه ناکام گذاشت. استقلال در خانه حریف 3 بر یک پیش افتاد و آبی‌ها انتقام سختی از بگوویچ گرفتند.

پاس بعد از این گل جریان بازی را به حریف واگذار کرد و بازیکنان جوان تیم میزبان تحت تأثیر نظم خط‌میانی استقلال قرار گرفتند. در همین شرایط قلعه‌نویی برهانی را به جای علیزاده وارد زمین کرد تا با سرعت این بازیکن باز هم از دفاع سراسیمه پاس عبور کند. جباری در دقیقه 80 باز هم با یک شلیک سنگین دروازه پاس را هدف قرار داد و این‌بار صفا به سختی توپ را راهی کرنر کرد. برهانی اما در دقیقه 90 روی اشتباه خط‌دفاع پاس، ‌گل چهارم استقلال را به ثمر رساند.

حنیف عمران‌زاده هم در دقایق تلف‌شده با یک ضربه زیبا دومین گل پاس را زد تا آبی‌پوشان به یک نتیجه رویایی دست یابند. در سایر دیدارها ذوب‌آهن 2 بر صفر مقاومت سپاسی را شکست داد. دربی مشهد با گل دقایق پایانی پیام به سود این تیم به پایان رسید و صبا و راه‌آهن به تساوی یک بر یک دست یافتند.

کد خبر 66419

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز