بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس می‌گوید غرب باید به اعتیادش به انرژی روسیه پایان دهد و او اکنون آماده می‌شود تا به عربستان سعودی برود تا تولید نفت و گاز را افزایش دهد.

بوریس جانسون

به گزارش همشهری آنلاین، نخست‌وزیر بریتانیا به روزنامه دیلی‌تلگراف گفته است که رهبران غربی با اجازه دادن به ولادیمیر پوتین از الحاق کریمه در سال 2014 و متعاقبا «وابستگی بیشتر» به منابع انرژی روسیه، مرتکب «اشتباهی وحشتناک» شدند.

او گفت که «اعتیاد» به سوخت روسیه، پوتین را جسور کرده است تا برنامه‌اش در اوکراین را پیاده کند و این درحالی است که او از افزایش قیمت جهانی نفت و گاز سود می‌برد.

اشتباه مرگبار غرب از دید بوریس جانسون | این اعتیاد باید به پایان برسد

جانسون افزود: «ما نمی‌توانیم اینطور ادامه دهیم. جهان نمی‌تواند در معرض این باج‌‍گیری مستمر قرار گیرد.»

نخست وزیر بریتانیا ادامه داد: «تا زمانی که غرب از نظر اقتصادی به پوتین وابسته است، او تمام تلاش خود را برای سوء استفاده از این وابستگی انجام خواهد داد و به همین دلیل است که این وابستگی باید اکنون پایان یابد.»

کد خبر 664267

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • احمدغیبعلی زاده IR ۱۱:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
    3 3
    جناب جانسون حالا کسی پیداشده که پوزه کثیفتان به خاک مالیده دم ازانسانیت وحقوق بشر می زنید ما ایرانیها که شما هاراخوب میشناسیم کشتار نصف جمعیت ایران باشکنجه گرسنگی وبیماری توسط شما درجنگ جهانی اول یادتونه پس انسانیت کجا بود اونموقع
    • ایرانی IR ۲۰:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
      1 0
      شما که مدعی هستید تاریخ کشورمان را خوب میدانید باید آگاهی داشته باشید که ظلم و خیانت و چپاول روسها در طول تاریخ معاصر نسبت به کشورمان بسیار بیشتر از انگلیسها بوده است