آتش‌نشانی جزو مشاغل سخت و پرمخاطره است. بیشتر از هر حرفه‌ای با آتش، حادثه و خطر سر و کار دارد و سرتاسر پر از خاطراتی است که اغلب تلخ و گزنده‌اند.

آتش‌نشانی

همشهری آنلاین- پریسا نوری: در روزهای پایان سال مهیب‌ترین و دلهره‌آورترین حادثه سال را از «جلال ملکی» سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران جویا شدیم.

مهیبترین حادثه سال

سهمگینترین و مهیبترین حادثه امسال که حداقل طی ۳ دهه اخیر بیسابقه بوده، حریق پالایشگاه تهران بود. برای مهار آن حریق قریب به ۲۰۰ مأمور و ۸۰ خودرو ویژه آتشنشانی از تهران، رباطکریم، دماوند، کرج، فیروزکوه و ورامین آمده بودند و ۳ شبانهروز درگیر مهار آتش بودند. در ساعات اولیه حریق، هر لحظه امکان داشت که مخازن منفجر شوند و آتش تا کیلومترها دورتر شعلهور شود. همه از آن محدوده و حتی صدهامتر دورتر فرار میکردند، اما چون پای حفظ سرمایه ملی وسط بود، آتشنشانان مثل همیشه با وجود ریسک بالای کار بدون واهمه جانشان را کف دستشان گذاشتند و به دل آتش زدند تا آن را مهار کنند.

دلهرهآورترین حادثه سال

دلهرهآورترین حادثه سال حریق خانهای در یکی از محلههای جنوبی شهر بود؛ خانهای در طبقه سوم آتش گرفته بود. در خانه همسایه مادری از فرط اضطراب و استرس کنار پنجره ایستاده بود و میخواست ۲ کودک خردسالش را از پنجره بیرون بیندازد تا همسرش که پایین بود، آنها را بگیرد. این در حالی بود که آتش در خانه همسایه بود و خطری او و بچههایش را تهدید نمیکرد. آن لحظات بسیار دلهرهآور بود. هر لحظه نگران بودیم که بچهها از دست مادر رها شوند. او را قانع کردیم که خطری آنها را تهدید نمیکند و به سرعت نردبان گذاشتیم و بالا رفتیم. بچهها را از دست مادر گرفتیم و صحیح و سالم به پایین رساندیم.

خوشبختانه آن ماجرا ختم به خیر شد، اما به شهروندان توصیه میکنم هنگام وقوع حادثه یا حریق آرامش خود را حفظ کنند و پس از حضور مأموران آتشنشانی به حرف آنها گوش بدهند و دست به اقدام خطرناکی نزنند.

کد خبر 664396

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha