مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱ آبان ۱۳۸۷ - ۰۷:۱۹
۰ نفر

همهشری آنلاین: مراسم اختتامیه دومین مسابقه بین‌المللی کاریکاتور معضلات شهری برگزار شد.

قائم مقام سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گفت: توجه ما در سازمان این است که برای همه اقشار تهران برنامه داشته باشیم که طرح برگزاری اولین المپیاد هنری شهر تهران یکی از آنهاست. [مسابقه کاریکاتور معضلات شهری، سالانه شد]

به گزارش روابط عمومی شهرداری تهران، مجید سرسنگی در مراسم اختتامیه دومین مسابقه بین‌المللی کاریکاتور معضلات شهری با بیان این مطلب اظهار داشت: هنر کاریکاتور در حوزه تجسمی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و شاید یکی از نخستین اصول و مبانی این هنر جنبه انتقادی آن باشد.

وی افزود: کاریکاتوریست با دیدی وسیع، موضوعات مختلف جامعه خودش را بررسی کرده و به انتفاد می‌پردازد.

معاون هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با اشاره به نقش نقد در تعالی جامعه گفت: نقد یکی از شروط رشد و تعالی هر جامعه است و اگر از این موضوع غفلت کرده یا به هر دلیل روی برگردانیم،  قطعا در حوزه فرهنگی با توسعه روبرو نخواهیم شد یا فرآیند توسعه بسیار کند پیش خواهد رفت.

سرسنگی ادامه داد:  اعتقاد جدی ما بر این است که یکی از کارهای ویژه هنر در ابعاد مختلف نگاه نقادانه آن به مسایل اجتماعی است که می‌توان نقاط ضعف را بر ملا کند و با این عملکرد راهی را برای جبران نقاط ضعف پیشنهاد می‌کند.

قائم مقام سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به خصوصیات دیگر هنر کاریکاتور اشاره کرد و گفت: کاریکاتور با طبع ظریف و روحیه لطیف ارتباط برقرار کرده و انتقادش را به شکلی زیبا و دوست داشتنی  بیان می‌کند و این ویژگی‌ای است که کاریکاتور را در همه جای دنیا قابل تحمل و دوست داشتنی می‌کند.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت سازمان فرهگی هنری شهرداری تهران در توجه به هنر کاریکاتور اظهار داشت: سازمان سعی کرده در حد مقدورات به توسعه این هنر کمک کند، انتشار مجله تخصصی با موضوع کاریکاتور و تولید انیمیشن‌های کوتاه از جمله اقداماتی است که خانه کاریکاتور برای ترویج این هنر انجام می‌دهد هر چند می‌دانیم این قدم‌ها کافی نیست.

سرسنگی به حضور 68 کشور در این دوره از مسابقات بین‌المللی کاریکاتور معضلات شهری اشاره کرد و افزود: خوشحال هستیم که این دوره شاهد حضور جمع گسترده ای از هنرمندان ایرانی و غیر ایرانی هستیم.

وی ادامه داد: ما تلاش می‌کنیم با رسالتی که در حوزه مدیریت فرهگی داریم به معضلات و مسایل شهری توجه نشان دهیم.

در ادامه این مراسم، مسعود شجاعی طباطبایی دبیر مسابقه به بیان توضیحاتی در خصوص برگزاری دومین دوره این رقابت بین‌المللی پرداخت و در پایان از ده نفر از شرکت کنندگان و داوران مسابقه  تقدیر شد و سه نفر برگزیده لوح تفدیر، تندیس مسابقه و جایزه نقدی دریافت کردند.

کد خبر 66448

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز