چهارشنبه ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۷
۰ نفر

صدرالدین زاهد که در حال تمرین نمایش دکتر نون زنش را بیشتر از مصدق دوست دارد به کارگردانی‌هادی مرزبان بود، امروز اعلام کرد که از ادامه کار انصراف داده است.

صدرالدین زاهد

به گزارش همشهری آنلاین، او که ده ماه پیش بازی در نقش دکتر مصدق را در این نمایش شروع کرده بود، در اینستاگرامش به طور رسمی‌ اعلام کرده که دیگر در این نمایش نقشی نخواهد داشت. او نوشته است: «من روز شنبه بیست و یکم اسفند ماه انصراف خود را از بازی در نمایش دکتر نون زنش را بیشتر از مصدق دارد، که در آن نقش دکتر محمد مصدق را بازی می‌کردم، به گروه بازیگران این نمایش اعلام کردم. در تشریح این امتناع لازم می‌دانم از گروه بازیگران این نمایش که می‌دانم در این شرایط سخت بازیگری در تئاتر چگونه تن به این کار داده‌اند، عذرخواهی کنم.»

صدرالدین زاهد که از بازیگران قدیمی ‌و از اعضای کارگاه نمایش بوده، در ادامه نوشته است: «من به پیشنهاد تلفنی ‌هادی مرزبان بعد از خواندن اقتباسی که توسط دلارا نوشین و محمد وفایی از رمان شهرام رحیمیان انجام داده بودند، بعد از خواندن خود رمان و به دلیل علاقه و ارادت بسیاری که به شخص دکتر محمد مصدق داشتم، قبول کردم. تمرین‌ها با مهدی  فخیم‌زاده در نقش دکتر اسفندیار نون به نتیجه رسید که اقای امین زندگانی جایگزین ایشان شدند. مدتی هم با ایشان بر صحنه تئاتر شهر تمرین می‌کردیم که باز هم تمرین‌ها بعد از نیامدن ایشان چند جلسه‌ای با آقای فرهاد آییش انجام شد...که به این جلسات هم به دلیل گرفتاری‌های عدیده آقای آییش به تمرین‌های جدی تر نرسید تا این که بالاخره قرعه فال به نام آقای حامد کمیلی افتاد که تا چند روز دیگر در فروردین ماه ارائه نقش می‌کند.»

«دکتر نون زنش را بیشتر از مصدق دوست دارد» که بر اساس داستانی از همین نام از شهرام رحیمیان اجرا می‌شود، ماجرایی عاشقانه و سیاسی دارد و در خلاصه داستان آن آمده: «اسفندیار و ملک‌تاج از کودکی چنان به هم علاقه‌مند بودند که دقیقه‌ای از یکدیگر جدا نمی‌شدند و عشق آتشین آن دو به ازدواج انجامید. حال در کودتای ۱۳۳۲از اسفندیار (دکتر نون) که از یاران نزدیک و وفادار دکتر مصدق است، خواسته می‌شود مصاحبه‌ای ضد نخست وزیر انجام دهد که با مخالفت او مواجه می‌شود. اسفندیار به زندان می‌افتد و ساواک برای انجام مصاحبه به انواع شکنجه متوسل و هر بار با مقاومت دکتر نون رو به‌رو می‌شود تا اینکه پای ملک‌تاج به میان می‌آید و جدال میان عشق و وفاداری به نخست وزیر آغاز می‌شود.» پیش‌ترهادی مرزبان اعلام کرده بود این نمایش از هفته اول فروردین سال ۱۴۰۱ در تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر روی صحنه خواهد رفت.

کد خبر 664680

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha