یک بررسی در شیلی نشان داد واکسن کرونای شرکت چینی سینوواک در پیشگیری از عفونت در کودکان سه تا پنج ساله ۳۸.۲ درصد اثربخشی دارد.

vaccine

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز یافته‌های این بررسی که هنوز داوری همتا نشده است، در تضاد در با بررسی‌های قبلی است که نشان داد بود واکسن این شرکت در پیشگیری از عفونت‌ها در کودکان ۶ تا ۱۶ ساله در هنگام غلبه سویه دلتا ۷۴.۵ درصد موثر است.

کشورهای به طور فزاینده‌ای در مواجهه با سویه در گردش اُمیکرون دوزهای یادآور یا تقویتی واکسن‌های کرونا را تجویز می‌کنند که به گفته سازمان جهانی بهداشت می‌تواند تا حدودی از حفاظت ناشی از واکسن‌های موجود بگریزد. البته اغلب واکسن‌ها هنوز در برابر عفونت‌های شدید موثرند.

این بررسی در شیلی همچنین نشان داد که واکسن سینوواک در پیشگیری از بستری شدن ۶۴.۶ درصد و در پیشگیری از پذیرش در بخش مراقبت‌های ویژه به علت کووید ۶۹ درصد اثربخشی دارد.

یک بررسی بوسیله پژوهشگران در نیویورک در ماه فوریه نشان داد که واکسن شرکت فایزر در میان موج کرونای اُمیکرون توانایی‌اش در پیشگیری از عفونت در کودکان ۵ تا ۱۱ ساله را از دست داده است. این بررسی نشان داد که دو دوز واکسن فایزر/بیونتک در میان کودکان ۵ تا ۱۱ ساله فقط ۳۱ درصد اثربخشی دارد، در حالیکه اثربخشی آن در کودکان ۱۲ تا ۱۵ ساله ۵۹ درصد بود.

در حال حاضر فقط واکسن فایزر/بیونتک مجوز سازمان جهانی بهداشت و سازمان غذا و داروی آمریکا را برای کودکان ۵ سال به بالا دارد.( واکسن مدرنا مجوز این دو سازمان را برای کودکان ۱۲ ساله به بالا گرفته است.)

کد خبر 664732

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha