«نازنین زاغری»که به جرم جاسوسی برای انگلیس در ایران دستگیر شده بود، با پایان دوره محکومیت ۵ ساله خود و در ازای آزادسازی ۵۳۰ میلیون دلار اموال بلوکه شده ایران و آزادی یک ایرانی به تیم انگلیسی تحویل داده و به همراه آنان سوار هواپیما به‌منظور پرواز به سمت انگلستان شد.

نازنین زاغری

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از فارس، «نازنین زاغری»که در پوشش خبرنگار برای انگلیس در ایران جاسوسی می کرد و به همین جرم دستگیر شده بود، با پایان دوره محکومیت ۵ ساله خود و در ازای آزادسازی ۵۳۰ میلیون دلار اموال بلوکه شده ایران و آزادی یک ایرانی با گذراندن تشریفات اداری به تیم انگلیسی تحویل داده شد.

بنا بر این گزارش، بر اساس اعلام منابع رسمی، تبادل زاغری هیچ ربطی به مذاکرات برجام ندارد و تنها در ازای  آزادسازی ۵۳۰ میلیون دلار اموال بلوکه شده ایران و آزادی یک ایرانی مبادله شده و اساسا در مذاکرات برجامی هیچ بحثی درباره تبادل زندانیان صورت نگرفته است.

کد خبر 664742

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • IR ۱۹:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    1 0
    نازنین زاغری خبرنگار نبود
  • سعید IR ۰۰:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
    0 0
    جاسوس بود
  • هموطن IR ۱۱:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
    1 0
    این وظیفه خبرنگاران است که بپرسند که آن خانم با چه کسی مبادله شده است واین خوانندگان روزنامه هستند که شمابایدبه آن ها بگویید کدام ایرانی عزیزی است که آزاد شده است ودر موردش خبر تهیه کنید.آن ها پنج سال است گوش مردم را با خبر زندانی شدن این خانم پر کرده اند ولی شما خبرنگاران یک سطر هم برای نوشتن نام کسی که مبادله شده ندارید.