حمله موشکی به پایگاه اسرائیل در اربیل عراق، پیامی به هر کشور دیگر بود که ایران حضور پایگاه‌های خرابکاری صهیونیست‌ها را در منطقه تحمل نمی‌کند.

آثار حمله موشکی بر مقر موساد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از کیهان، تارنمای خبری عربی ۲۱ در مطلبی به قلم «عمر هواش» به تحلیل پیام‌های حمله موشکی سپاه پاسداران به پایگاه‌های رژیم صهیونیستی در اربیل پرداخت و نوشت: هشدار به همسایگانی که دنبال عادی‌سازی روابط با اسرائیل هستند، از جمله پیام‌های این حمله بود.

تهران برای اولین‌بار رسما و به صراحت اعلام کرد که مواضع اسرائیلی را در عراق هدف گرفته، این تحول می‌تواند جنگ پنهان بین ایران و اسرائیل را وارد فاز دیگری کند، گرچه تنش‌ها هنوز به رویارویی مستقیم منجر نشده است. جنگ سایبری بین دو طرف، جنگ کشتی‌ها و هدف قرار دادن متقابل کشتی‌های ایرانی و سایر کشتی‌های مرتبط با اسرائیل، از جمله این تنش‌ها بوده، بی‌آنکه هیچ‌یک از طرفین رسما مسئولیت آن را برعهده بگیرد.

اما این‌بار با اقدام و اعلام علنی سپاه، این جنگ وارد فاز جدیدی شده، به گفته برخی رسانه‌ها، سپاه این حمله را در واکنش به حمله ماه گذشته اسرائیل از اربیل به یک مرکز تولید پهپاد در کرمانشاه در ماه گذشته انجام داده است. ایران با حمله به اقلیم کردستان عراق می‌خواهد پیام هشدار این حمله را به گوش کشورهای همسایه از جمله امارات و بحرین که در مسیر عادی‌سازی روابط با اسرائیل گام برداشته‌اند، برساند و به آنها اعلام کند که اگر روزی پایگاه حمله اسرائیل و تعرض آن به امنیت ملی ایران شوند، خاک خود را عرصه میدان رویایی تهران با تل‌آویو بدانند. رسانه‌های ایران بارها پیش از این از وجود پایگاه‌های جاسوسی اسرائیلی در دوبی سخن گفته‌اند.

این اولین‌بار نیست که موشک‌های ایران اهدافی فراتر از مرزهای این کشور را هدف می‌گیرند، ولی ایران این‌بار خواسته تأکید کند که این سیستم موشکی بخشی از قدرت تهران است که برای دفاع از امنیت ملی در اختیار دارد.

اگر حمله ایران به اربیل به تلافی حمله اسرائیل به تاسیساتی در کرمانشاه صورت گرفته باشد، باید در هفته‌ها یا ماه‌های آتی منتشر ضربه نظامی دیگری از سوی ایران در منطقه بود، زیرا سپاه وعده داده کشته ‌شدن دو نیروی خود در سوریه را بر اثر حمله اسرائیل به حومه دمشق، تلافی می‌کند.
 

کد خبر 664833

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 14
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 9
  • 4489402228 IR ۱۱:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
    48 10
    هرکه خواسته باشه با دم شیر بازی کنه نابودیش حتمیه
  • مراد IR ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
    14 8
    انشالله ریشه صهیونیسم را با عزم و اراده سپاه خواهیم کند
  • ناصر IR ۱۴:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
    20 8
    اگرنزنی میخوری نه یکی دوتا نابودت میکنند پس هرجا لازم بود سپاه باید واردشود
  • حسن IR ۱۴:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
    12 10
    وقت نابودی اسرائیل رسیده چیزی نمانده ما جرقه را میزنیم.از داخل خودش هم پاشیده شده.ملت های آزادیخواه هم منتظر فرصت هستنند حتی آنها هم بخاطر فلسطین در نابودی اسرائیل شریک خواهند شد عربستان هم خودش کشید کنار با چین میخواد هم پیمان بشه.حزب الله لبنان از یک طرف یمن از طرفی دیگر سوریه و عراق حشت الشعبی خلاصه خیلی از کشورها با اشغالگری اسرائیل مخالفند حتی خود مصر.حق به حقدار روزی می‌رسد.انشااله
  • اصغر خیبری IR ۱۵:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
    15 7
    دوستت دارم سردار حاجی زاده میسپارم به خود سردار خوب کارشو بلده دهن اسراییل رو. سردار سرویس میکنه میدونم
  • بهرام IR ۱۵:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
    16 9
    دورد خدا بر برادران سپاه
  • IR ۱۵:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
    11 8
    دمش گرم سپاه ماافتخارمیکنیم به سپاه
  • علی مطلق IR ۱۶:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
    18 9
    سردار سلامی انشاالله تا نابودی اسراییل رئیس باشی زنده باشی امیر باشی اقا باشی با اقتدار باشی من هم شاهد
  • انوشیروان عاشق ایرانم IR ۱۷:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
    6 3
    درود بر نیروهای مسلح و جان بر کفان ارتش و سپاه ایران زمین، اقتدار نیروهای مسلح باید زبانزد خاص و عام در سطح جهان بشه ما باید ثابت کنیم در مورد امنیت و حفظ تمامیت ارضی ایران عزیز با هیچ کس شوخی نداریم و سریعاً وارد عمل میشیم یکی بزنی ده تا میخوری از هوافضای سپاه و سردار حاجی زاده ی عزیز سپاسگذاریم پاینده ایران جاویدان ایران ⚘🇮🇷❤
  • یاعلی IR ۱۷:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
    4 9
    آی صهیونیست غاصب اینجا ایران است،مهدشیران است.ماشاءالله به سپاه پاسداران و نیروهای مسلح،آی اسراییل خیبرخیبر بنیادت را به یاری خداوندتبارک وتعالی،برمیکنیم،یاعلی،یاحسین،یامهدی سلام الله علیهما اجمعین الطیبین طاهرین
    • IR ۲۲:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
      3 0
      ان شا الله اسراعیل و آمریکا نابود بشن و قبل اینا خود رو سازای داخلی
  • US ۲۲:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
    1 1
    خدا قوت جوانمردان ایران زمین
  • بهنام. IR ۲۳:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
    2 2
    انتقام.بگیرید.ماازکشته.شدن.نمیترسیم
  • IR ۰۴:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۷
    0 0
    ماشاالله به برادران شیردل ایرانی سپاه گل سرسبدسردارحاجی زاده