یکی از مسئولان دانشگاه علوم پزشکی استانی در جنوب ایران از افزایش ۲ برابری بیماران شناسایی‌شده و ۳ برابری بیماران بستری مبتلا به کرونا در این استان نسبت به روز گذشته خبر داد.

کرونا در ایران - خوزستان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، دکتر سید محمد علوی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به آخرین وضعیت شیوع کرونا و پیک بیماری در استان خوزستان اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته میزان مراجعات مراکز منتخب بهداشت، کلینیک‌های تنفسی و بیمارستان‌های استان خوزستان نسبت به روز گذشته حدود ۲۰ درصد کاهش داشته است.

 وی افزود: در این مدت بر اساس تست کرونا ۱۶۱ بیمار شناسایی شده‌اند که تقریبا تعداد بیمار شناسایی‌شده‌ ۲ برابر روز گذشته بوده‌اند. در این مدت ۱۷ بیمار در بیمارستان‌های خوزستان بستری شدند که تعداد موارد بستری جدید نسبت به روز قبل ۳ برابر شده است.

علوی گفت: شاید بخشی از این افزایش موارد مربوط به مسافران نوروزی باشد که در خوزستان حضور دارند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بیان کرد: خوشبختانه در ۲۴ ساعت گذشته خوزستان روز بدون فوتی را گذراند.

وی با بیان اینکه تاکنون ۷ میلیون و ۱۵۰ هزار دوز واکسن در خوزستان تزریق شده است، افزود: بدین ترتیب پوشش نوبت اول واکسیناسیون در افراد بالای ۱۲ سال ۸۵.۲ درصد و نوبت دوم ۷۳.۳ درصد و نوبت سوم در افراد بالای ۱۸ سال ۳۲.۳ درصد است. پوشش نوبت اول واکسیناسیون دانش‌آموزان خوزستانی ۹۶ درصد و نوبت دوم ۷۷ درصد است که برای آموزش حضوری، مطلوب و قابل اعتماد است.

کد خبر 665502

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha