یکشنبه ۵ آبان ۱۳۸۷ - ۱۵:۱۶
۰ نفر

گروه ورزشی: قهرمانی پرسپولیس با گل عجیب و غیرمنتظره سپهر حیدری به یک خاطره ماندگار در تاریخ لیگ‌برتر مبدل شد.

شادی بزرگ هواداران این تیم حاصل اتفاقی بود که در آخرین ثانیه‌های لیگ انتظارش را می‌کشیدند. برای سپاهان اما همه چیز مثل یک کابوس بود. اصفهانی‌ها در آخرین لحظات پایانی لیگ صدرنشینی را به رقیب واگذار کردند و با حسرت شاهد برپایی جشن باشکوه قهرمانی بودند.

پرسپولیس 28 اردیبهشت 87 در دقیقه 97 قهرمان لیگ برتر فوتبال کشور شد، ‌با عبور از سد سپاهان اصفهان که تا آخرین دقایق لیگ صدرنشین باقی مانده بود و با امید به کسب یک تساوی مقابل یکصدهزار هوادار پرسپولیس قرار گرفت.

با گذشت 5 ماه و هفت روز ملاقات این دو باز هم در ورزشگاه آزادی شکل می‌گیرد؛ ‌خالی از حساسیت فینال فصل گذشته و همراه با نوستالژی اتفاقات دقیقه 97.  زردپوشان اصفهانی پرسپولیس را شایسته قهرمانی نمی‌دانستند و مصاحبه‌های جنجالی آنها در پایان مسابقه سر و صدای زیادی به پا کرد. سپاهان در بازگشت به آزادی تنها به انتقام می‌اندیشد هرچند هیچ نتیجه‌ای نمی‌تواند تلخی شکست در آخرین ثانیه‌های فینال لیگ را جبران کند.

 مدعیان خاموش

 قهرمان و نایب‌قهرمان فصل گذشته رقابت‌های لیگ در فصل جاری چهره متفاوتی از خود نشان داده‌اند و فاصله زیادی با تیم‌های صدرنشین دارند.

پرسپولیس با 18 امتیاز در جدول پنجم است و سپاهان با 14 امتیاز در مکان دهم قرار دارد. سرخ‌ها در طول 11 هفته 3 باخت داشته‌اند و سپاهان در 10 بازی 2 باخت و 5 تساوی به دست آورده که برای این تیم به هیچ‌وجه نتیجه مطلوبی به نظر نمی‌رسد.

سپاهان بعد از جدایی بوناچیچ افت چشمگیری داشت. ویرای برزیلی در هر 3 جام ناکام ماند و از کار برکنار شد. حالا فیرات آلمانی سرمربی زردپوشان است و البته نماینده اصفهان به هیچ‌وجه چهره مدعی جدی کسب عنوان قهرمانی را ندارد. این جدال نبرد مدعیان خاموش لیگ خواهد بود که به جبران نتایج ضعیف هفته‌های گذشته و کاهش اختلاف امتیازات با تیم‌های صدرنشین امید دارند.

سپاهانی‌ها البته مدعی هستند قضاوت‌های نادرست در نتایج این تیم تاثیرگذار بوده است. شکست 4 بر 2 این تیم در بازی هفته گذشته مقابل پیکان هم با اعتراضات شدیدی نسبت به داور بازی همراه شد.

پرسپولیس اما برخلاف میهمان اصفهانی‌اش بازی قبلی را با پیروزی پشت‌سر گذاشته و از نظر روحی در شرایط بهتری قرار دارد. قرمزها رقابت نزدیکی با استقلال دارند و با تفاضل گل کمتر نسبت به رقیب سنتی در جایگاه پنجم ایستاده‌اند. از دست دادن امتیاز در این بازی باز هم تیم قطبی را از جمع مدعیان دور خواهد کرد.

شهرآورد  تهران – اصفهان

 سپاهان و پرسپولیس همشهری نیستند اما سرمربی سرخ‌ها می‌گوید این بازی برای او حکم یک دربی را خواهد داشت و به همین اندازه پیروزی در این مسابقه ارزشمند است.
سرمربی پرسپولیس در خصوص بازی حساس امروز مقابل تیم سپاهان، گفت: «همانطور که قبلاً هم گفته‌ام این بازی برای ما به مانند یک دربی است، زیرا فصل پیش با پیروزی مقابل این تیم به مقام قهرمانی رسیدیم و آن بازی حکم فینال لیگ را داشت. ضمن اینکه قرار است
2 تیم از بهترین‌های لیگ برتر برابر هم بازی کنند و باید بهترین بازیکنانشان را به میدان بفرستند چراکه این مسابقه برای هر دو تیم پرسپولیس و سپاهان بسیار سخت، مهم و حساس خواهد بود.»

وی افزود: «بدون شک تیمی که بتواند با تلاش و جنگندگی اما تمرکز بیشتر، کار کند، موفق‌تر خواهد بود. ما باید سعی کنیم که در برخوردها و همچنین استفاده از توپ‌های دوم، خوب عمل کنیم تا نبرد را از سپاهانی‌ها ببریم. معتقدم ما باید هنگام بازی از بالا تا پایین تیم در کار دفاعی شرکت کنیم و همچنین روی تلاش بدون توپ در زمان دفاع دقت بیشتری داشته باشیم و فضاها را ببندیم. فکر می‌کنم پرسپولیس اکنون به بازیکنان کارگر بیشتر از بازیکن ستاره، نیاز دارد.»

وی افزود: «خاصیت بازیکنان ستاره این است که کمتر حرکت می‌کنند و بیشتر می‌ایستند و می‌درخشند. البته در صحبت‌هایی که با بازیکنان داشتیم، تمامی بازیکنان اصلی پرسپولیس متعهد شدند که در هنگام حملات تیم حریف، به سرعت برگشت به عقب داشته باشند و به خط دفاعی تیم کمک کنند. آنها برای این مسئله متحد و یکدل شدند و البته در بازی مقابل تیم برق‌شیراز هم عملکرد خوبی در این رابطه داشتند.»

تغییرات در ترکیب پرسپولیس

 علیرضا محمد، مدافع کناری که مورد اعتماد قطبی قرار دارد 3 اخطاره شده و این بازی حساس را از دست می‌دهد. زارعی مصدوم است و شیری هم به خط میانی منتقل شده.
با توجه به مجموعه این تغییرات قطبی در خط دفاع تیمش ترکیب 4 نفره متفاوتی را به میدان می‌فرستد. سپهر حیدری قرار است در این بازی برای اولین بار به عنوان مدافع سمت راست بازی کند. پژمان نوری باز هم در سمت چپ خط دفاعی قرار می‌گیرد و آتسو در کنار باقری‌ها زوج میانی خط دفاع را شکل می‌دهد.

بزرگترین مشکل این روزهای پرسپولیس ناهماهنگی 2 مدافع میانی این تیم است. قرمزپوشان در 3 هفته گذشته 8 گل دریافت کرده‌اند و قطبی باز هم مجبور است خط دفاعی تیمش را با ترکیب تازه‌ای وارد زمین کند. سرعت مهاجمان سپاهان خصوصاً عماد رضا و جمشیدیان که ستاره‌های تیم فیرات در هفته‌های اخیر بوده‌اند می‌تواند برای مدافعان پرسپولیس و البته افشین قطبی نگران‌کننده باشد.

در خط میانی شیری کنار مازیار زارع بازی می‌کند و مثلث تهاجمی خط میانی با حضور باقری، پتروویچ و کریمی شکل می‌گیرد. قطبی در استفاده از دی‌کارمو و نیکبخت به عنوان مهاجم اصلی همچنان دچار تردید است هرچند با توجه به درخشش نیکبخت در بازی با برق احتمالا ستاره شماره 10 در نوک خط حمله قرار خواهد گرفت. قطبی البته از هواداران تیمش درخواست کرده از مهاجم برزیلی هم حمایت کنند و در انتظار درخشش دی‌کارمو باشند.
ابراهیم توره دیگر مهاجم پرسپولیس هنوز به ایران بازنگشته، البته این بازیکن فعلاً در ترکیب قرار نمی‌گیرد. قطبی گفته است با توجه به غیبت طولانی‌مدت توره فعلاً این بازیکن را نیمکت‌نشین خواهد کرد.

فرشاد بهادرانی هافبک دفاعی سپاهان به دلیل اخراج در بازی مقابل پیکان در این بازی محروم است و به نظر می‌رسد فیرات، ابوالهیل را به جای او در مرکز زمین قرار دهد.

کد خبر 66614

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز