کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل (UNHCR) روز یکشنبه اعلام کرد بیش از ۳.۸ میلیون نفر که حدود ۹۰ درصدشان زن و کودک هستند، از پس از حمله یک ماه پیش روسیه از اوکراین گریخته‌اند.

Ukraine

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از خبرگزاری فرانسه ارقام جدید این آژانس پناهندگان سازمان ملل نشان می‌دهد جریان آوارگان بسیار کند شده است. 

UNHCR اعلام کرد که ۳۸۲۱۰۴۹ اوکراینی از این کشور گریخته‌اند که افزایشی ۴۸۴۵۰ نفری نسبت به ارقام روز شنبه نشان می‌دهد.

حدود ۹۰ درصد ابن آوارگان زن و کودک هستند. از میان افرادی که از اوکراین خارج شده‌اند، ۲.۲ میلیون نفر به لهستان گریخته‌اند و بیش از نیم میلیون هم وارد رومانی شده‌اند. اغلب بقیه آوارگان به مولداوی، مجارستان، اسلواکی، جمهوری چک  سایر کشورها رفته‌اند. بیش از ۳۰۰۰۰۰ اوکراینی وارد روسیه و شمار اندکی کمتر از ۷۰۰۰ وارد بلاروس شده‌اند.

بحران آوارگان اوکراین بدترین بحران در نوع خود در اروپا از جنگ جهانی دوم تاکنون است. با ۶.۵ میلیون نفری که تخمین زده می‌شود، درون اوکراین آواره شده باشند، شمار کلی آوارگان به بیش از ۱۰ میلیون نفر می‌رسد.

UNHCR شمار تلفات غیرنظامی را از هنگام حمله روسیه به اوکراین در ۲۴ فوریه (۵ اسفند) تا ۲۶ مارس (۵ فروردین) را هم ۱۱۱۹ مورد اعلام کرد که ۱۵ دختر و ۳۳ پسر و ۵۲ کودک با جنسیت هنوز معلوم‌نشده هم در میان این کشته‌شده‌ها هستند.

کد خبر 666506

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha