نقدهای زیادی به بازگشایی مدارس از ۱۴ فروردین وارد است و ظاهراً عزمی جدی برای بازگشت به آموزش‌های حضوری در سال جدید را باید شاهد باشیم.

دانش آموز

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایران، یکی از تغییرات جدی ۱۴۰۱ را باید در حرکت به سمت بازگشایی مدارس جست وجو کرد. مدارسی که عملاً پس از ورود کرونا به کشور بسته بودند و تنها روزهای محدودی آن هم به تشخیص مدارس روی دانش آموزان را به خود دیدند. حالا بعد از تأثیر سه سال تحصیلی از کرونا، دیگر همه نگرانی جدی از روند افت تحصیلی در آموزش‌های مجازی دارند. با این همه نقدهای زیادی به بازگشایی مدارس از ۱۴ فروردین وارد است و ظاهراً عزمی جدی برای بازگشت به آموزش‌های حضوری در سال جدید را باید شاهد باشیم.

حالا همزمان با اعلام وزارت آموزش و پرورش به دنبال مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا درباره بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها از ۱۴ فروردین ماه، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از تشکیل کمیته پایش و هماهنگی عملیات ترافیکی ویژه مدارس آموزشی خبر داده و گفته است: باتوجه به مصوبه شورای ترافیک شهر تهران، قرار بود که ساعات طرح ترافیک پس از بازگشایی حضوری کامل مراکز آموزشی (مدارس و دانشگاه‌ها) به حالت پیش از شرایط کرونایی برگردد؛ بر همین اساس مقرر شده که در روزهای ابتدایی بازگشایی مراکز آموزشی وضعیت ترافیکی پایش شود و چنانچه مراکز آموزشی به صورت کامل بازگشایی شده بود، ساعات طرح ترافیک به پیش از کرونا باز گردد؛ یعنی در نیمه نخست سال ساعت ترافیک از ۶:۳۰ تا ۱۹ خواهد بود.

مجتبی شفیعی با بیان اینکه معمولاً در ماه مبارک رمضان، طرح ترافیک یک ساعت زودتر به اتمام می‌رسد، افزود: قرار شده که جزئیات تغییر نحوه ساعت کاری در جلسه‌ای پس از تعطیلات نوروزی بررسی و به اطلاع عموم برسد.

شفیعی درباره تمهیدات ترافیکی شهرداری تهران در نخستین روز کاری پس از تعطیلات نوروزی و همچنین نخستین روز بازگشایی حضوری مراکز آموزشی بیان کرد: این بازگشایی تغییراتی در حجم تقاضای سفر در مدهای مختلف حمل و نقل شهری تهران ایجاد خواهد کرد. تلاش شده است که تعداد ناوگان مدهای مختلف از طریق تعمیرات افزایش یابد و همچنین شیفت‌های کاری رانندگان بیشتر شود همچنین تلاش می‌شود سرفاصله زمانی اعزام ناوگان به حداقل زمان ممکن برسد تا ظرفیت سیستم در روزهای ابتدایی بازگشایی حضوری مراکز آموزشی به حداکثر توان ارائه سرویس برسد.

وی بیان کرد: در کنار اقدامات مربوط به توسعه خدمات حمل و نقل عمومی، موضوع ایمن سازی محیط اطراف مراکز آموزشی بویژه مدارس در دستور کار قرار گرفته است. تمامی مناطق شهرداری تهران موظف هستند نسبت به تکمیل و بهسازی علائم و تجهیزات ایمنی اطراف مراکز آموزشی بویژه مدارس اقدام کنند.

وی از شهروندان درخواست کرد که در این روزها کمتر از خودروی شخصی استفاده کنند و از طریق حمل و نقل عمومی یا روش‌های غیر موتوری (پیاده‌روی و دوچرخه سواری) به جابه‌جایی بپردازند.
فعالیت ۲۰۰ پیمانکار سرویس مدرسه

همچنین اسماعیل‌بگی مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران درخصوص تهمیدات سازمان تاکسیرانی شهر تهران از ۱۴ فروردین به ایسنا گفت: هماهنگی‌هایی با آموزش و پرورش درخصوص نحوه فعالیت سرویس مدارس و نرخ کرایه داشتیم که نهایتاً در این زمینه به تفاهم رسیدیم و مقرر شد کرایه سرویس مدارس بر مبنای نرخ ۱۴۰۰ محاسبه شود.

وی با بیان اینکه ۲۰۰ پیمانکار در حوزه سرویس مدارس ساماندهی شدند اظهار کرد: در چند روز گذشته رایزنی‌هایی با وزارت آموزش و پرورش داشتیم تا در مورد سرویس مدرسه با کمترین مشکل روبه‌رو باشیم.

مهدی شایسته اصل مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه نیز گفت: از ۱۴ فروردین ماه قطعاً شاهد افزایش قابل ملاحظه مسافران مترو خواهیم بود. فاصله حرکت قطارها در خطوط مترو در حد امکان کاهش خواهد یافت و در ساعات اوج مسافر، پیش‌بینی شده است تا قطارهای فوق‌العاده‌ اعزام شوند تا سفرهای مردم مدیریت شود.

اینها همه در حالی است که آموزش و پرورش نیز با اعلام اینکه مدارس آمادگی کامل برای پذیرایی از دانش‌آموزان دارند در این مدت به بیان نکاتی برای آمادگی آموزش حضوری پرداختند.

صادق ستاری‌فرد سخنگوی آموزش و پرورش در صفحه شخصی‌اش در توئیتر به موضوع ‏آمادگی برای آموزش حضوری مدارس اشاره و بر ضرورت رعایت نکات ذیل از سوی مدارس تأکید کرد: تأکید بر رعایت بهداشت فردی و محیط، استفاده از ظرفیت شورای مدرسه برای کاستن از زمان حضور در کلاس و مدرسه، تماس با والدین برای سرویس تردد دانش آموزان، عدم حضور دانش‌آموزان مبتلا یا دارای علایم یا بیماری زمینه‌ای، حضور نیروهای اداری در مدارس برای تقدیر از معلمان و محصلان.

در دستورالعمل اعلامی به مدارس نیز قید شده است که همه عوامل اجرایی، تربیتی و آموزشی مدارس مطابق ابلاغ و جدول برنامه هفتگی در مدارس حضور یابند. همچنین تمام فعالیت‌های تربیتی و آموزشی مربیان، آموزگاران، دبیران و هنرآموزان در همه مقاطع تحصیلی و تمام دروس به صورت حضوری (با رعایت بهداشت فردی و بهداشت محیط، استفاده مناسب از ماسک و تهویه کلاس‌های درس) انجام شود. ظرفیت‌های مجازی در صورت نیاز صرفاً به عنوان ابزار مکمل تربیت و آموزش مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

بنا بر اظهارات صادق ستاری‌فرد، «تأکید ستاد ملی کرونا این بوده که دانش‌آموزان به صورت حضوری و روزانه در کلاس‌ها حضور یافته و تأکید بر این است که همه دانش‌آموزان در پنج روز هفته امکان استفاده از آموزش‌های حضوری را در مدارس داشته باشند، اما برنامه‌ریزی برای رعایت پروتکل‌ها و نحوه حضور دانش‌آموزان، جزو اختیارات شورای مدرسه است.»

هرچند مسئولان آموزش و پرورش مدام بر واکسیناسیون توصیه می‌کنند اما چون آموزش حضوری حق همه دانش‌آموزان است، مبتنی بر همین موضوع هیچ شرطی برای حضور دانش‌آموزان در مدارس پیش‌بینی نشده و هیچ شخصی هیچ شرطی برای ممانعت از حضور دانش‌آموز در مدرسه نمی‌تواند بگذارد. همچنین ستاد کرونا هم این شرط را پیش‌بینی نکرده است.

نگرانی‌هایی که از بازگشایی مدارس وجود دارد ابتلای دانش‌آموزان و به دنبالش رشد صعودی آمار کرونا در کشور است که دکتر نادر توکلی معاون درمان ستاد کرونا استان تهران در گفت‌وگو با ایسنا، درباره وضعیت کرونا در تهران با گذشت تعطیلات نوروزی، گفت: در حال حاضر خوشبختانه وضعیت بیماری مناسب شده و روند کاهشی شده است.

وی درباره تأثیر سفرهای نوروزی بر روند بیماری کووید ۱۹ بعد از تعطیلات، گفت: در فاصله ۱۵ تا ۳۰ فروردین ماه باید روند وضعیت بیماری را پایش کنیم. ممکن است به دلیل افزایش سفرها و شرایطی که در نوروز داشتیم، درصدی افزایش در بیماری داشته باشیم که امیدوارم قابل توجه نباشد.

کد خبر 667263

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 143
  • نظرات در صف انتشار: 274
  • نظرات غیرقابل انتشار: 160
  • IR ۰۹:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
    570 6
    والا این ستاد چه مدلی تصمیم میگیره خدا بخیر کنه
  • رحمانی IR ۰۹:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
    مجازی شوند
  • IR ۰۹:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
    آیا مسوولان کشور هم با وسیله حمل و نقل عمومی و یا با دوچرخه و حتی پیاده در داخل شهر تردد میکنند یا با اسکورت؟؟؟!!!!
    • جفر IR ۱۹:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
      88 16
      داداش منظور دولت همه گیری عمومیست . دنبال چی میگردی
  • IR ۱۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
    اصلا به فکر بچه های مردم نیستن
  • IR ۱۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
    بدترین موقع مدارس بازگشایی شد چطور مدرسه میتونهد۳۰۰دانش آموز رو مواظب باشه مطمئنا همه مریض میشن حداقل میزاشتین از اول مهر با ۱ یا ۲ماه مشکل حل نمیشه اوضاع وخیم تر از این حرفهاست باید یکسال دانش آموزان به عقب برگردن بچه ای که ۷فصل کتاب رونفهمیده چطور تو ۲ماه میخواد کل کتاب رو بفهمه
    • خداهست IR ۱۰:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
      بیشتر نگرانی والدین به خاطر اینکه خودشون تا حالا در انجام و ارسال تکالیف بچه ها فعالیت داشتند و الان نگران این هستند که توی مدرسه بچه ها باید چیکار کنند، والا کرونا تمام شد رفت
    • آیهان IR ۱۳:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
      اصلا ب فکرسلامتی بچه هامون نیستین منم پسرمونمیفرستم
    • IR ۱۸:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
      نه به حضوری
    • لیا IR ۲۰:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
      مردم خودشون مگه ب فکر خودشون و بچه هاشون هستن ؟ همه جا میرن فقط مدرسه و وسایل نقلیه کرونا داره؟؟
  • حمید IR ۱۰:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
    با توجه به اینکه بیشتر کلاسها غیر حضوری بود و با یک ماه و نیم کلاس حضوری چیزی عوض نمیشه - وبیشتر دانش اموزان و اولیا استرس می گیرن همچنین درسی که مجازی درس داده شده چطور حضوری امتحان گرفته می شود و اینکه ایا ستاد کرونا این را بررسی کرده که یک بچه 7 ساله چطوری 5 ساعت با ماسک داخل مدرسه بمونه و چیزی نخوره
  • ...... IR ۱۱:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
    مدرسه ها باید مجازی بشه من جون بچهمو از سر راه نیاوردم منی که ۲سال مسافرت وبیرون نرفتم باید بسوزم تر وخشک با هم دارن میسوزن تو این یک ماه بچه ها میخوان پرفسور بشن
    • IR ۱۳:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
      302 6
      عزیز دلم دختر من الان دبیرستان هستش نمیتونه با ماسک تحمل کنه اونم با دوتا ماسک ک در اسفند ماه دخترم اومیکرون گرفت اینم از رعایت کردن هرچی ماها میخوایم رعایت کنیم بقیه رعایت نمیکنن الان مدارسو باز کردن ک چی بشه امسال همه رفتن مسافرت ،تفریح و یک هفته ی دیگه معلومشون میشه همه الان ناقل هستن
  • یسنا IR ۱۱:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
    خوب
    • زهرا IR ۱۵:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
      190 4
      واقعا یا ساعت مدرسه را کم کنید بچه ها با ماسک اذیت میشن بعضی مشکل تنفس دارن
  • مادر IR ۱۱:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
    تو این ۴۵ روز می خوان دانشمند تولید کنن
    • مریم IR ۲۲:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
      بله اولش که باید میرفتن تا یاد بگیرن نرفتن دیگه هم فایده نداره قربون دهنت که درست گفتی
    • RezA IR ۱۰:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۵
      101 8
      اره حق گفتی 😶✌️
  • محمد IR ۱۲:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
    آقا باز کنین مدارس رو .مگه فقط کرونا داخل مدرسه س همجا باز .فردا ای نسل جدید همه پخمه وبی سواد میشن
    • IR ۱۹:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
      دمتون گرم
  • IR ۱۲:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
    نه به اموزش حضوری
    • ماریا IR ۱۵:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
      جون بچت مهم نیست بفرست بره من عمرا پسرمو بفرستم بره. نفست از جای گرمت در میاد ها.
    • کاربر IR ۱۸:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
      دقیقا مدرسه باید باز شه کسایی که نمیفرستن بچه هاشونو فقط به خاطر تقلبه و تمام
    • IR ۱۹:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
      چه حرفیه آخه واقعا فکر میکنم شما یا بچه مدرسه ای نداری یا متوجه نیستی معلمی که با چهل تا بچه توی یه کلاس باید هم قدم باشه چه جوری جون سالم به در میبره از تین شرایط کتابای درسی هم توی مجازی تموم شده اگه به قول شما پخمه هم شده باشن الان دیره برای جبران نگران هم نباشین شاید پخمه شدن و آینده ی خوبی داشتن
    • پریا IR ۱۱:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۵
      121 9
      نه اینکه ما ها که کلی. درسهای جمهوری اسلامی خوندیم پرفسور شدیم.
  • امیر IR ۱۲:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
    اصلا هم درمدرسه دخترم رسیدگی نمیکنن ماسک نمیزنن رعایت فاصله ندارن بدتر میشه چون درایران کرونا تمام نشده
    • معلم IR ۲۲:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
      56 10
      دقیقا کرونا کی تموم میشه ؟
  • IR ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
    تو مدرسه ما هیچ کی بچه اش نفرستاده بود هرکلاس دویا سه نفرخخخخخ
  • TR ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
    183 8
    کرونا دکان خوبی برای ستمگران شده!!!
    • دنیا IR ۱۳:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
      102 4
      مدرسه شما کجاست واسه ماکه حدودا از یه کلاس ۴۰ نفره ۱۵ نفر اومده بودن میخواستن توی اون کلاس ۱۲ متر ۴۰ نفر فاصله یک و نیم متری رو رعایت کنن
  • مادر IR ۱۳:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
    198 4
    من مخالف حضوری شدن کلاس درس بدون رعایت فاصله ی اجتماعی هستم
  • US ۱۳:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
    من که می دونم دوباره تعطیل میشه حالا چه دیر چه زود
  • پریسا IR ۱۴:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
    من در این شرایط که کلاس ۴۲ نفره در یک کلاس باشن واقعا مخالفم و به هیچ وجه دخترم رو نمیفرستم مدرسه
  • ناشناس IR ۱۴:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
    والا ما تو این ۱۰ سال تحصیل چیزی درست از این درس ها یاد نگرفتیم نه معلم خوب نه سیستم خوب
  • مهرداد IR ۱۴:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
    با حضوری شدن مدارس مخالفم
    • ناشناس IR ۱۴:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۵
      49 4
      دمت گرم خوب گفتی
  • ناشناس IR ۱۴:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
    ۴ساعت و نیم بچه های کوچیک با ماسک واقعا طاقت فرساست نمیدونم چطور تصمیم میگیرن که سلامتی یه سری بچه ی بیگناه رو به خطر میندازن هر بچه ای بخواد درس بخونه مجازی و حضوری نداره اینها همه فرمالیته ست
  • lg IR ۱۴:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
    شما خودتون 24ساعته تو مکانهای شلوغ و عمومی هستی پس چرا چیزتون نشده‌ وقتی از مدرسه حرف میزنند خطر داره اونهایی که تنبل هستند به خاطر خوابیدن صبح میگن مدرسه خطر داره
    • IR ۲۳:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
      دقیقا
  • مادر تنها IR ۱۴:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
    من که امروز دخترمو نفرستادم جون بچم برام مهمه .بفرستم در کلاس ۴۸ نفری وبل ماسک وبدون فاصله گذاری هر کسی بچشو فرستاده ازجونش سیر بوده. نه به حضوری
    • هم وطن IR ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۵
      50 4
      ما اصلا تو مکان شلوغ نیستیم .بعد یه کلاس کوچیک ۴۰ نفره هر نیمکت ۲ الا ۳نفر نشسته چطور میخوان ۵ ساعت اینا تحمل کنن تو این فصل گرم من که اصلا نمیفرستم حالا این یکی دوماه بچه فیلسوف نمیشه
  • . IR ۱۴:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
    لطفا مجازی کنید ببینید الان همه هم رفتن مسافرت و بیرون همه مریض هستن از اینم که بگذریم بچه ها رعایت نمیکنن داخل زنگ تفریح ماسک را بر میدارن . با ماسک چند ساعت سر کلاس بودن واقعا ما اکسیژن کم میاریم و این ماسک خودش باعث خیلی از مریضی ها میشه همین کمبود اکسیژن حالا داخل این ۱ ماه آخر سال کسی دانشمند نمیشه لطفا مجازی کنید ببینید واقعا خیلی سخته تا چند ساعت ماسک روی صورت باشه واقعا سخته درک کنید مجازی کنید.
  • ناشناس IR ۱۴:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
    تمام بچه ها به تعداد ۳۰ نفر تو یه کلاس بدون حداقل امکانات بهداشتی حتی یه مایع دستشویی در مدارس بعد تیتر میزنن حضور دانش آموزان با رعایت پروتکل های بهداشتی!!!! متاسفم برای این مدیریت
    • IR ۲۰:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
      92 2
      منم مادرم اصلا به حضوری بودن مدرسه راضی نیستم سلامتی مهمتره مدرسه یک محیط بسته ۳۰۰ یا ۴۰۰ یا۵۰۰ نفر ی هست که انتشار ویروس زیاد هست بچه ها همون مجازی درسشان رو بخوبی دنبال میکردن یک دفعه بعد از سال با وجود ویروس و ..حالا یک دفعه حضوری شود حداقل اول مهر حضوری اش میکردین که شاید ویروس هم ریشه کن میشد وما هم نگران نباشیم من بچه ام رو نمی فرستم هر اتفاقی میخواد بیفته اصلا رد بشه بهتره تا بچه ام از دستم بره
  • IR ۱۵:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
    164 8
    سلام فقط و فقط بچه هاتونه نفرستید مدرسه تا مجازی بشه
    • معلم IR ۲۳:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
      در آینده چقدر دکتر مهندس بی سواد داریم که مادراشون نگذاشتن مدرسه برن اصلا از اون اول نباید آموزش مجازی رو مد می کردند من یک معلم کلاس اول هستم با ۳۰ سال سابقه تدریس اصلا آموزش مجازی رو تدریس نمی دونم تدریس باید تعاملی بین معلم و دانش آموز باشه و مدرسه ۷۰ درصد نیازهای روحی و اجتماعی دانش آموز رو تامین کنه
  • توجه کنید IR ۱۵:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
    جان دانش اموز مهم تر هست یا تحصیل؟ مخصوصا دبستانی ها که بازیگوش هستن و رعایت نمیکنند
  • IR ۱۵:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
    خواهش میکنم مدارس رو ببندید.تو این گرما کی میتونه ماسک بزنه؟
  • ناشناس IR ۱۵:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
    108 8
    فاجعه بود مدرسه همه بچه ها تو دهن همدیگه بودند با اینکه تو دوره ی دبیرستان هستندبه هیچ عنوان رعایت نمیکردند واقعا نگران کنندس لطفا آنلاین کنید مدارسو دوماه ارزش ریسک واسترس رو نداره.اصلا اوضاعه خوبی نیست تو مدارس حداقل مثل سابق دو روز در هفته باشه خیلی بهتره .مدارس غیر دولتی هفته اول مدارس رو تعطیل کردند بعد از تعطیلات این چه بی فکریه که مدارس دولتی از فردای روز تعطیل همه روزه دایره
  • محمدبابایی IR ۱۵:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
    119 8
    بچه من شاگرد اول کلاس خودشونه ولی ماکه جونشونو ازسرراه پیدا نکردیم قربانی تصمیمات عجولانه وغلط برخی مسئولین بکنیم اگه نمیخوان آنلاین ادامه بدهند اصلا وعبدا نمیفرستم تواین یکماه نمیخوان دانشمند بشن نمیفرستم جون بچه درمقابل مدرک تحصیلی ارزشش قابل مقایسه نیست
  • IR ۱۶:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
    103 5
    آخه با دو ماه چی عوض میشه به غیر از اینکه استرس به جان مردم میوفته کمی انصاف داشته باشید چقدر اذیت میکنید مدارس افتضاح بود امروز فاصله گذاری صفر رعایت پروتکل بهداشتی از سوی دانش آموزان صفر همه تو هم میلولیدند مدارس آنلاین بشه این چه وضعیه
  • مریم IR ۱۶:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
    96 3
    دوستا ن فرستادن بچه هاتون یعنی قربانی کردنشون. یعنی دستی دستی به استقبال کرونا میفرستی شون. من که پسرم کلاس هفتم نفرستادم بره. نفرستی. میخوان بچه هاتونو قربانی کرونا کنن. یسال غیر حضوری بود حالا که همه خرید عید رفتن و خوشگذرونی و مسافرت و ناقل هستن میگن بچه ها باید حضوری بیان. بیخود. بایدی در کار نیست. بیسواد باشن بهتر از اینکه بکام مرگ بکشونیمشون
  • IR ۱۶:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
    86 1
    با دوتا ماسک داخل یه کلاس ۱۲ متری با ۳۸_۴۰تا دانش آموز آخه انصافه؟ چه اجباریه چه وضعیه حداقل هفته ای دوبار بود کمی بهتر بود .چکار کنیم بچه هامون ترک تحصیل کنند؟ بچه هایی با معدل ۱۹/۸۹ یا معدل ۲۰ ترک تحصیل کنند خیلی بهتره تا اینطوری با استرس و بدون رسیدن اکسیژن به مغز درس بخونن
  • IR ۱۶:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
    88 4
    آقای محترم ستادمبارزه باکرونا بچه ی کوچک 8 ساله رفته مدرسه استرسی که داشته نتونسته چیزی بخوره سردرد گرفته بلدنیست چطوری بهداشت رابخوبی رعایت کنه مدادش میوفته زمین بعدمینویسه حالا اگه خدای نکنه این بچه ها بیمارشدند توباید جواب گوباشی که مسئولیت بیماری باشماست.اگه توخونه بودمسئولیت درس وسلامتی برعهده مابودولی الان آخرهای سال تحصیلی شمامسئولین برعهده گرفتین ...
  • محمد IR ۱۶:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
    82 5
    امروز مهدکودک ها رو هم باز کردن تا خردسالان دچار افت تحصیلی نشن!!!!!!!!!!
  • زینب چراغی IR ۱۶:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
    72 2
    واقعا متاسفم ک مدارس حضوری شده آخه تو کلاس چهل نفری وشلوغ کجا سلامتی و یاد گرفتن سواد هست لطفا حضوری حذف بشه این یک ماه و بصورت آنلاین ومجازی بشه
  • IR ۱۶:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
    77 4
    لطفا بزارید کرونا تموم بشه بعد حضوری کنید باز اینطوری میدونیم که بچه ام سالم
  • بنده خدا IR ۱۶:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
    79 3
    فقط یک سوال دارم از آقایون تصمیم گیرنده آیا همه مشکلات آموزشی حل شده و فقط حضوری شدن مدارس باقی مانده آیا واقعا یک کلاس ۳۵نفری برای بستر آموزش حضوری کافیه والله در کلاس های آنلاین راحت تر به جواب سوالات میرسیم تا حضوری چه کسی پاسخگو هستش ما دهن روزه چطور ۹۰دقیقه تو کلاس هر زنگ بشینیم ساعت کاری ادارات ۱ساعت کم شده و مدارس ۲ساعت زیاد واقعا چه کسایی برای ما تصمیم میگیرن خودشون دانش آموز ندارن
  • مادر سه فرزند IR ۱۶:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
    77 4
    من بچه هامو نفرستادم دوتا ابتدایی دارم یکی کلاس هشتمی و تا اخر سال هم نمیفرستم هیچکس حق نداره بچه ها رو از اموزش محروم کنه موطفن به همون روش قبل ادامه بدن.
  • پدر IR ۱۶:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
    78 5
    بنده با آموزش حضوری بااین شرایط مخالفم مخصوصا مقطع ابتدایی، بچه ها نمی تونن ماسک بزنن هوا هم دیگه حالا گرم میشه واقعا مشکله به فکر سلامتی بچه ها و خانواده ها باشید خواهشا
  • مژگان IR ۱۶:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
    63 2
    شما که میگید کرونا بعدا خودشو نشون میده از کجا معلوم که در بدن بچه ها نباشه
  • IR ۱۶:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
    62 4
    باعرض سلام وخسته نباشید اگر حضوری باشه خدای نکرده بچه ها مریض بشن حضوری که نمیتونن برن که هیچ از مجازی هم میشن
  • ناشناس IR ۱۶:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
    69 1
    والا من متاسف هستم واسه اموزش پروش چرا درک نمیکنه ک هنوز کرونا هس .حداثل از سال اینده حضوری کنین
  • IR ۱۷:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
    95 1
    نه به حضوری مگه از جون بچه هامون سیر شدیم خدا ازشون نگذره با این تصمیم نا بخردانه
  • IR ۱۷:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
    42 16
    سلام من دوتا بچه ی مدرسه ای دارم میدونم سخته شونه ولی همش تو خونه نمیشه بمونن باید بتونن بیرون از خونه کاراشونو بکنم صبر و تحمل داشته باشن مگه زمان ما هم سخت نبود
  • ناشناس IR ۱۷:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
    44 20
    سلام تو این یک ماه کسی دانشمند نمیشه بخدا باید از اول مهر حضوری میشد که نشده پس ول کنین حضوری رو مجازی کنید انشاالله در تابستان گرم میشه کرونا هم میره از اول مهر حضوری کنین تورو خدا مجازی کنید ولی امتحان را مثل نوبت اول حضوری بگیرید با حضوری شرن مدارس مخالفم وقط مجازی لطفااا رسیدگی فرماییید
    • IR ۲۳:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
      48 4
      موقع تحصیل شما کرونا نبوده حتما کرونا نگرفتی ک درک نمیکنی بچه ۹ ساله چطور ماسک رو ۶ ساعت نگه داره اکسیژن ب معزش میرسه ک چیزی یاد بگیره متاسفم برات
  • مادر نگران IR ۱۷:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
    61 3
    نه به حضوری شدن مدارس من که دخترم رو نمیفرستم مگه از جونش سیر شدم
  • IR ۱۷:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
    64 2
    من به هیچ عنوان فرزندم رانمی فرستم دریک کلاس 36دانش اموزهست چطورفاصله رعایت میشه
  • IR ۱۷:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
    65 5
    من فرزندم رو مدرسه نمیفرستم دارو گرونه پول درمان ندارم
  • نگین IR ۱۷:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
    64 2
    متاسفم به خاطر این تصمیم عجولانه ،منم بچم رو نمیفرستم
  • IR ۱۷:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
    72 3
    اجازه میدادین امسال مجازی باشه براسال بعد تصمیم میگرفتین چقدر مردم باید به خاطر کرونا جون بدن؟
  • IR ۱۷:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
    59 4
    والا ما بچه هامون از سر راه نیاوردیم ما دو سال مسافرت نمی ریم مدرسه ها باید مجازی باشن اینجوری بهتر بعدشم اون همه بچه چطوری می خوایین مواظبت کنید هاا
  • IR ۱۷:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
    51 5
    بچه ابتدایی اصلا نمیتونه ماسک روبیشتر از۲۰ دقیقه تحمل کنه دستشویی مشترک فضای ۲۰تا۳۰مترز برای ۳۰تا۴۰نفر و...واقعا هدفتون برای بازکردن مدرسه تواین یک ماه باقیمانده چیه چرا فقط استرس میدین به مردم
  • IR ۱۸:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
    70 2
    الان ۳نفرازدانش آموزانم کرونا داشتن ،سرفه وعطسه می کردند توکلاس
  • Sanaz IR ۱۸:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
    28 23
    درسته بیماری هس و شرایط خوبی الا نیس ک مدرسه ها باز بشه حتی الان ک یکم آمار کرونا کم شده ولی واقعا میگم من خودم کلاس هشتمم و امروز رفتم مدرسه و واقعاااا اینو میگم ک آموزش مجازی ب هیچ دردی نمیخوره واقعا و حضوری یچیز دیگس من امروز با ی جلسه رفتن تونسم بعضی از درسایی رو ک مشکل داشم و تو فیلمایی ک میفرستادن متوجه نمی‌شدم تو این ی جلسه یاد بگیرم سوالیم اگ داشتم راحت می‌پرسیدم ولی تو مجازی اول بايد ی فيلم 20 دیقه ای رو می‌دیدی بعدشم ک کلاس تموم میشد نمیتونستی اشکالاتتو برطرف کنی.
  • لیلا IR ۱۸:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
    43 21
    من امروز رفتم مدرسه هیشکی ماسک نداشت یکی از بچه ها کلاسمون هم داشت سرفه میکرد
  • وحید IR ۱۸:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
    52 3
    اخه ما بزرگترها واکسن زدیم همه جا میریم جاهای شلوغ میریم چیزمون نمیشه بچها که واکسن نزدن همشون زود کرونا میگیرن منم بچمو نمیفرستم
  • IR ۱۸:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
    47 3
    همه ی بچه ها قبل عید امیکرون گرفتن,الانم ضعیف هست بدنشون و مدام سرما میخورن, بد موقعی اجباری کردن حضوری شدن رو
  • IR ۱۹:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
    58 3
    این چه وضعشه خب وقتی ناراضی هستیم چطور بهتون ثابت کنیم؟؟؟مجازی کنید مدارس رو یا حداقل اگه خیییلی اصرار دارید اختیاری کنید مدارس رو ما بچه هامون رو نمیفرستیم مدرسه مجاااازی کنید
  • نفیسه IR ۱۹:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
    54 2
    فقط اگه تعداد دانش‌آموزا تو کلاس کمتر از ۱۵ نفر هستن بچه‌رو حضوری بفرستین در غیر این صورت بازی با جون بچه‌هاس
  • ناشناس IR ۱۹:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
    45 3
    خواهش میکنیم مسئولین محترم تصمیمشون رو تغییر بدن باور بفرمایید شرایط هنوز مناسب نیست که بچه ها برن مدرسه بعد با ماسک و گرمای شدید بچه ها چه یادگیری میتونن داشته باشن در ثانی کتابها تموم شده چه کاریه آخه بازگشایی الان درست بعد تعطیبات نوروز بیماری بیشتر میشه خواهش میکنیم سلامتی خانواده ها و عزیزانشون رو به خطر نندازین
  • IR ۱۹:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
    57 4
    نه به حضوری از دار دنیا یه دونه بچه دارم 😭😭😭
  • مریم IR ۱۹:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
    54 1
    منم ب شدت مخالف هستم چ از نظر بهداشتی وکرونا چ از نظر روانشناسی بچه ها از اول مهرمجازی درس خوندن حالا برای یک ماه هیچ گونه تحولی خوبی ک منتظر آن باشیم ب وجود نخواهد آمد شما مسولین اگر دلتون سوخته وقت بسیار زیاد هست. از مهر همین سال جدید درس ومدرسه روبچه ها کنار معلم ها با کیفیت مناسب شروع کنید واین 1 ماه جز استرس برای دانش آموزان و الدین چیزی ب همراه ندارد.
  • IR ۲۰:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
    55 4
    منم مخالف حضوری شدن مدارسم کرونا هنوز داره تلفات میده چطور بچمونو بفرستیم بره مدرسه
  • مهناز IR ۲۰:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
    50 4
    چرا با جان بچه مردم بازی میکنید من که از قتی که کرونا انده نه مهمانی میرم نه مسافرت عید هم که می‌شود به خدا هیچ جا نمیروم ونرفتم همه اش تو خانه هستیم چون دوسه بار کرونا گرفتیم والان با اجبار شماها فرزندانم را فرستادم مدرسه خدای نکرده طوری شود بد ببینم کدام یک از شما پاسخگو هستید خب می‌گذاشتند این دوماه هم تموم بشه چون بعضی بچه ها واکسن نزده‌اند اصلا برایتان مهم نیست بچه ها مشکلی برایشان پیش بیاید فقط می‌گوید حضوری انگار تو این دوماه می‌خواهند پروفسور شود بااین دبیران که در روستا ها درس میدهند
  • سوکند IR ۲۰:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
    51 5
    لطفاً تا شرایط وخیم نشده مدارس را غیر حضوری کنید
  • فاطمه IR ۲۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
    55 4
    توروخدااااااااااااااا ببنیدید اخه این چه کاریه بچه کلاس اولی تو مدرسه ۴۰۰نفری .گناه دارن بخدا با ماسک خفه میشن.😭😭😭😭
  • فاطمه IR ۲۰:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
    51 4
    این چه وضعشه امروز توی مدرسه ابتدایی پسرم بچه ها رو سر و کله ی هم ، ماسک شونو زده بودن پایین ! این چه تصمیم ناعاقلانه ایه؟ چرا نمی تونید یه تصمیم درست بگیرید ؟ دلتون بحال بچه ها نمیسوزه چون بچه ی خودتون نیس و براتون مهم نیس!!!
  • IR ۲۰:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
    49 9
    اون کسانی که میگن بعضی ها میترسن بچه هاشون برن مدرسه چیزی بلد نباشن و خودشون تکالیف بچه ها رو انجام میدادن ،،،احتمالا کرونا نگرفتن و نمی‌دونن طعمش چطوره بجای همه حرف میزنن
  • ممممممم IR ۲۰:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
    30 39
    والدینی که نگران هستند کل عید رو شمال دسته جمعی بودن فقط مدرسه کرونا داره باشگاه آرایشگاه مهمونی پارک و...... کرونا نیست
  • محمد علی کرمی IR ۲۰:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
    18 57
    تو را بخدا کارشکنی نکنید .و بگذارید لااقل این چند روز پایان سال مدرسه بروند.و عده ای دوست ندارند بچه ها چیزی یاد بگیرند
  • فرمهر سجادی IR ۲۰:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
    40 21
    عزیزان یک بچه چطوری میتونه از ساعت ۸ تا ۱۲ ظهر با ماسک بمونه یکمی فکر کنید.
  • وطنم ایران IR ۲۰:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
    50 5
    بهتره این چندهفته هم مجازی بشه مردمو سرگردان نکنید
  • عاطفه نظری IR ۲۰:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
    50 3
    من اصلا دوست ندارم بچه ام به مدرسه برود اگر مریض شود چه کسی پاسخ گو است
  • IR ۲۰:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
    36 7
    بابا کشتنمون. بریم مدرسه فوتبال بازی کنیم خخ
  • روژان IR ۲۱:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
    32 8
    فکر کنم ستاد کرونا یا وزیر اموزش پرورش خودشون بچه ندارن بخاطر همین براشون مهم نیست سر بچه های مردم چه بلایی میخواد بیاد با بازدن مدارس از ۱۴ فروردین
  • IR ۲۱:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
    51 5
    امروز پسرم رفت مدرسه 7 ساله هستش وقتی از مدرسه اومد پرسیدم خوب بود چطوری گذشت سریع جواب داد خیلی بد بود زنگ تفریح ما رو سرپا نگه داشتند همش می‌گفتند اینجا نرو کرونا هست اونجا دست نزن کثیفه دلم براش سوخت اولین زنگ تفریح رو با ناراحتی سپری کرده سر کلاس 45 نفر بودند ...نفرستم از درس عقب میافته .چون گفتن در شاد خبری از تکالیف نیست بفرستم عذاب و دلشوره دارم
  • روژان IR ۲۱:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
    46 7
    تو رو خدا نفرستید بچه هاتونو بذارید مجازی بشه
  • ... IR ۲۱:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
    37 5
    بچه های المپیادی سمپاد مجازین✋توکشور
  • حمید IR ۲۱:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
    36 5
    نه به حضوری بنده فرزندم را با بدبختی و سختی بزرگ کردم و پای درس غیر حضوری هستم و در بد ترین شرایط داره باز میشود .
  • IR ۲۱:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
    49 5
    واقعا چه فکری می کنند با سفرهای نوروزی که همه رفتند آمار دوباره بالا میرود از همه اینها مهمتر جون بچه ام از همه چیز مهمتر است
  • IR ۲۱:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
    46 4
    چجوری بچه های ابتدایی توی این تایم طولانی میشه گفت تمام مدت ماسک بزن نه به حضوری
  • م.م IR ۲۱:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
    23 26
    بندرعباس تو عیدی دانش آموزان حضور نداشتن؟ که ظرفیت تمام هتل و تفرج گاهها پر بود. فقط تو مدرسه کرونا هست؟ جمع کنید بساط تنبلیتون رو
  • ناشناس IR ۲۱:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
    41 19
    ما امروز رفتیم مدرسه اصلا رعایت نشد...با این مدرسه بازکردنتون
  • امیر IR ۲۱:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
    34 12
    توی نظرات دیدم که هیچ کس به افت تحصیلی اشاره ایی نداره درسته کرونا هست ولی درس و مدرسه هم پابرجاست من کلاس نهم هستم و امتحانات ترمم چه مدرسه برم چه نرم حضوری و هماهنگ استانی هست و این یک ماه خیلی برام مهمه به نظرم دوران ابتدایی به خاطر سن پایین و درصد کمتر رعایت پروتکل های بهداشتی میتونست مجازی بمونه ولی دبیرستان ۱ و ۲ دیگه باید حضوری باشه ما ترم دوم و پیش رو داریم !
  • ر IR ۲۱:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
    46 5
    تمام سیستم آموزشی شما جانب وزیر فدای یک تار موی بچه ها ی ما، بچه های ما موش آزمایشگاهی شما نیستن، تو این یک ماه چه اتغاقی قراره بیفته، ما به هیچ عنوان بچه های خودمون رو مدرسه با این تعداد دانش آموز نمیفرستم
  • ناشناس IR ۲۲:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
    56 6
    چطور دلتون میاد باجان این طفل معصومها بازی کنید این درسته
  • IR ۲۲:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
    38 3
    الان مدرسه پسرم کلاس سوم هستش نفرات کلاس تقریبا ۴۰ نفر مشن چطوری فاصله گذاری رعایت میشه
  • یاحق IR ۲۲:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
    37 2
    من نمی‌دونم کسی که این تصمیم رو گرفته اصلا فکر کرده ؟؟؟ چطوری ۴۴دانش آموز تو کلاس به مدت ۵ ساعت با ۲ماسک می‌تونه درس یاد بگیره ؟چرا ساعت آموزش رو کم نمیکنید بعدها بچه ها مشکل تنفسی میگیرند
  • IR ۲۲:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
    53 5
    اگه تعداد کسایی که جان فرزندانشان مهم هست اجازه ندهند بچه ها مدرسه بروند .دوباره آموزش مجازی شروع. میکنند.چندروز به صورت آزمایشی می‌بینند چه تعداد استقبال کرده و چه تعداد استقبال نکردند. من فرزندم رو نمیفرستم به مدرسه هنوز همه گیری تمام نشده
    • IR ۰۸:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۵
      29 4
      حرف حق جواب ندارد دمت گرم واقعا گل گفتی.
  • US ۲۲:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
    25 9
    وقتی همه بچه هاشون و می برن من میتونم نفرستم؟؟
  • ناشناس IR ۲۳:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
    39 8
    من خودم فرهنگی هستم ،،امروز کلاس دهم تجربی رفتم ۳۳ نفر داخل یک کلاس کوچیک ،یعنی صندلی های ردیف اول تا کنار میز معلم اومده بودن ،،،خیلی وحشتناک خدا بخیر کنه ،،،،،خودم بعد از سالها دوا و درمون خداوند به من یه دختر داده ،،کلاس چهارم هست ،امروز داخل یه کلاس ۲۹ نفری بودن ،،همه چسبیده به هم ،،،،دو تا ماسک زده ،میگه مامان من اینجوری نمیتونم نفس بکشم ،،،بخدا موندم چیکار کنم‌،،
  • الهام IR ۲۳:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
    45 4
    بچه کلاس اولی من باید تو کلاس ۴۰ نفر آموزش ببینه اخه؟! من با حضوری شدن مشکلی ندارم اما حداقل مثل قبل ساعتی بود وگروه بندی میشد نه که ۴۳ دانش آموز دریک کلاس واقعا از صبح هزار جا زنگ زدم هیچ کس جوابگو نیست
  • علیرضا دهقانی IR ۲۳:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
    45 2
    سلام وقت بخیر بنده مادر یه دانش آموز کلاس دوم دبستان هستم واقعا با عقل جور درمیاد پنج ساعت بچه با ماسک بدون امکانات بشینه توی ‌کلاس خدا را در نظر بگیرین یک ماه نخبه درنمیاد باید از اول سال جدید حضوری کنین نه الان فاجعه درست نکنین خواهشا خیلی از خانواده ها واقعا رضایت ندارن شخصا از زمان کرونا تا الان ما مسافرت نرفتیم خودم آسم دارم
  • A.M.Z IR ۰۸:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۵
    15 15
    بچه ها تون میخواین بفرستین میخواین نفرستین والا امروز شهر ما نود درصد دانشآموزان رفتن مدرسه شاد و شنگول هیچ مشکلی هم پیش نیومد والا توی کلاسای مجازی آی کیو بچه هامون قدر یه جلبک هم رشد نکرد
  • فرشاد IR ۰۸:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۵
    17 15
    باحضوری مخالفم خدانکنه بچه ام کوچیکترین مشکل پیداکنه.
  • بهار IR ۰۸:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۵
    22 1
    واقعا با این تصمیم شورش را در آوردن آخه بچه ها چطور ۵ساعت ماسک راتحمل کنن با کلی استرس
  • پدر نگران IR ۰۹:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۵
    24 2
    فقط مجازی همون شاد از همه بهتره بخدا
  • باقری IR ۰۹:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۵
    23 1
    باحضوری شدن مدارس کاملا مخالفم
  • مهدی IR ۰۹:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۵
    28 1
    من هم نمیزارم بچه ام برود مدرسه چون 500نفر تو مدرسه رعایت که نمیشه
  • کاربر IR ۰۹:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۵
    26 1
    واقعاً چرا ساعت مدرسه رو زیاد کردن و فاصله اجتماعی هم ندارن.. نه به آموزش حضوری
  • Mahtaab IR ۰۹:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۵
    32 1
    چطوری الان در این وضعیت قرمز کرونا میتونیم جگرگوشه هامون رو بفرستیم، با توجه به اینکه چهار الی پنج ساعت باید ماسک بزنن و میزان قابل توجه اکسیژن خونشون پایین می‌آید و یا بخواهند از سرویس های بهداشتی استفاده کنند..نه به حضوری
  • علی IR ۱۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۵
    33 1
    شما میگید که کرونا تموم شده پس چرا تو کلاس و یا مدرسه ماسک میزنیم؟
  • IR ۱۰:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۵
    11 23
    مهمونی، مسافرت، خیابان گردی، پارک، عروسی، عزا، ایناکرونا نداره فقط مدرسه داره؟؟؟؟.....
  • خدایی IR ۱۱:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۵
    7 33
    فکر کنم این نظرات نظر دانش آموزان که مدارس را غیر حضوری کنن. همه سازمانها اداره جات باشگاهها فعالند .ولی نوبت ماددارس که میشه کرونا هست .حضوری بودن مدارس باید از اولویت مردم باشد.
  • مجید IR ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۵
    18 11
    کرونا داره میره بالا، جهش‌های جدید، مرگ و میر بیشتر، صبر داشته باشید
  • ناشناس IR ۱۲:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۵
    24 1
    من هم پسرم رفت مدرسه یکشنبه الان تو. خونه افتاده از دیشب
  • شهروند IR ۱۲:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۵
    25 1
    تو رو خدا مجازی مدرسه بچه من ۶۰۰ یا ۷۰۰ دانش آموز داره تو هر کلاس ۳۵ بخدا نمیشه وجدان انصاف تو این ۱ ماه دانشمند نمیشن
  • امیر IR ۱۲:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۵
    24 30
    بچه ها همه جا میرن مسافرت بازی مهمانی فقط مدرسه هست که کرون میگیرن
  • محمد IR ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۵
    29 7
    نه به حضوری شدن. نه به امتحانات حضوری
    • نرگس IR ۱۳:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۵
      14 0
      دراین 1ماه چه تغییری قرارایجادبشه بیشتر درسهای کتابهای تدریس شده همون طورکه ترم اول برای امتحان رفتن مدرسه الان هم فقط برای امتحان برن مدرسه مسولین بچه های خودشون میرن مدرسه توی کدوم مدرسه میرن مدرسه شون مثلا مدرسه بچه های ماست الان مدارس حتی مایع دستشویی نذاشتن اگه اول سال بود این تصمیم میگرفتن حداقل میگفتیم خوبه توی این 1ماه هیچی یادنمیگیرن
  • هم وطن IR ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۵
    17 2
    الان کدوم شهر کشور رنگش ابیه الان همه زرد و نارنجی چطور میخواین جمعش کنید
  • نیلوفر IR ۱۳:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۵
    26 2
    آقای که مسئولیت بهداشت رو در دست گرفتید ..میدونید با باز گشایی مدارس چه فاجعه ای ببار میاد همه. تفریح رفتن به هر شهر روستایی....که با چه نو .ویروسی میاد داخل مدرسه خدا میدونه. بزرگهامون از بین رفتن.کافی نیس.تو رو خدا ....دوماه مونده میخاد چه تاجی زده بشه ..اونم آخر سال
  • حیات من IR ۱۳:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۵
    41 1
    ما خوزستانی هستیم،همه هم میدونن چه گرمایی داره و از چه موقع شروع میشه.مدرسه دخترم وپسرم نه کولر دارن ونه پنکه.۳۰ دانش آموز توی کلاس.زنگ تفریح هم همه رو میفرستن تو حیاط.اعتراض کردیم میگه دولت اجبار کرده واگه دانش آموز نیاد به عنوان ترک تحصیل هست.حالا شما بگید با این اوضاع چکار کنیم؟؟؟
  • IR ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۵
    24 1
    کاره بدی مدرسه هارو باز کردن ولی بچه ها اینجوری یاد نمیگیرن
  • IR ۱۳:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۵
    22 3
    تو رو خدا به ما رحم کنید ماه رمضان هست هوا گرمه چطور با ماسک هفت ساعت دو مدرسه وایسیم اگه بچه های خودتون بودن میزاشتین؟؟؟ لطفا مجازی باشه تو همین یه ماه فیلسوف نمیشیم تو رو خدااا 🙏🙏🙏🙏😢😢😭واقعا تو ماه رمضان با ماسک درس خوندن سخته😭😭
  • ناشناس IR ۱۳:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۵
    45 7
    من که یه معلم هستم مخالف هستم که مدرسه ها رو باز کردن من خودم کلاس درس میدم توی تهران توی مدرسه دولتی رعایت نمی کنن بچه ها یعنی نمی تونن رعایت کنن چون بچه هستن کدوم بچه میتونه از ساعت ۷ صبح تا 1 ظهر ماسک بزنه من که بچه خودم امروز رفته مدرسه الان تازه اومده خونه و به من میگه گلو درد دارم منم میگم چرا میگه امروز توی حیات مدرسه هیچ کس ماسک نزد بچم میگه تازه توی کلاس از ۳۷ نفر که با معلم میشیم ۳۸ نفر ۱۵ نفر اومده بود که من گلو درد دارم اگه کله کلاس بیاد ببین چقدر آدم مرز میگیره الان یک ماه مونده مدرسه ها تموم بشه اگه این یه ماه رو باز نمی کردم چیزی می‌شود ا من که معلم هستم توی یه ماه میتونم بچه رو دانش مند کنم چرا آموزش و پرورش بی توجه هس بچه هاتون رو کلاس نفرستین جون بچتون مهم تر از مدرسه هس من خودم ۲ تا بچه هایه کلاسم امروز گلو درد گرفتن این واکسن ها هم که به همه مردم زدن هیچ کاری نمیکنه الاکی هس چند سال دیگه درد و مرز این واکسن ها که به زدن توی بدن ما نشون داده میشه من خودم که معلم هستم تموم کتاب ها رو درس دادم و تموم شده برای چی این
  • Mobina IR ۱۳:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۵
    42 6
    #نه به آموزش حضوری
  • مادر دو دانش آموز IR ۱۳:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۵
    37 1
    من یادم زمان جنگ هم مدارس تعطیل شو و اون موقع روزی نیم ساعت از طریق تلویزیون درس خوندیم . پس همه پخمه هستیم بچه اول باید زنده بمونه بعد بره مدرسه نابغه بشه. خواهشا تجدیدنظر کنید
  • هرچی IR ۱۴:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۵
    27 3
    آزمایش و خطا در بین ایرانیان مشهور است
  • IR ۱۴:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۵
    22 1
    اقا حضوری هم هست تایم کلاس رو کم کنید هم روزه ایم هوا گرم. ماسک هم بزنیم