بوستان‌های قطب گردشگری پایتخت به ویژه بوستان چیتگر، بعد از ٢سال محدودیت به دلیل شیوع بیماری کرونا در روز طبیعت، میزبان جمعیت بی‌شماری از شهروندان تهرانی بود و خوشبختانه باتوجه به حفظ و صیانت از طبیعت توسط گردشگران، این نقاط گردشگری و تفریحی کمترین میزان تخریب محیط‌زیست را داشت.

منطقه22

همشهری آنلاین- ثریا روزبهانی : براساس آمارهای میدانی در نخستین روز طبیعت در قرن جدید، صدها هزار نفر در مکان‌های تفریحی منطقه ۲۲ شامل دریاچه شهدای خلیج فارس، بوستان‌های جنگلی چیتگر، لتمان کن، خرگوش دره، آبشار البرز، وردآورد و جوانمردان به عنوان مراکز فرامنطقه‌ای حضور داشتند. «وحیدرضا محمدی» شهردار منطقه٢٢ درباره این خبر می‌گوید : «طبق آمارها بیش از یک میلیون نفر در ایام نوروز از مراکز تفریحی منطقه ۲۲ بازدید کردند که این بازدیدها همزمان با روز طبیعت به اوج خود رسید، اما شاهد رعایت قابل توجه شهروندان در حفاظت از محیط‌زیست بودیم.

یک میلیون گردشگر، در بوستان‌های جنگی منطقه ۲۲  | هیچ درختی در قطب گردشگری آسیب ندید

در همین راستا بخش قابل توجهی از شهروندان پسماند خشک وتر را در محل اتراق‌شان تفکیک کرده و خودشان نیز اقدام به انتقال آن به مخزن مورد نظر کردند.طبق پایش‌های صورت گرفته از سوی معاونت خدمات شهری و محیط‌زیست منطقه ۲۲ حجم زباله‌های‌تر به دلیل تفکیک پسماند شهروندان با توجه به جمعیت بسیار زیاد شهروندان در تفرجگاه‌ها کمتر بوده است.

همچنین در برخی از مکان‌های تفریحی به‌ویژه در بوستان‌های چیتگر، لتمان کن و جوانمردان شاهد این بودیم که شهروندان به صورت خود جوش در روزی که به نام طبیعت است اقدام به جمع‌آوری پسماند رها شده در طبیعت کردند که جا دارد از این شهروندان تقدیر کنیم.»

یک میلیون گردشگر، در بوستان‌های جنگی منطقه ۲۲  | هیچ درختی در قطب گردشگری آسیب ندید


به گفته او یکی از تفاوت‌های روز طبیعت امسال با سال‌های گذشته در ارائه خدمات مدیریت شهری به شهروندان فراهم کردن جای پارک خودرو در اطراف تفرجگاه‌ها بود که خوشبختانه با یک برنامه‌ریزی این امر محقق شد.

محمدی در ادامه توضیحات بیشتری ارائه می‌دهد و می‌گوید : «یکی از اقدامات قابل تقدیر شهروندان در این‌روز توجه به فضای سبز بود، چرا که طبق ارزیابی‌های اداره فضای سبز منطقه ۲۲تخریب درختان و خسارت به فضای سبز برای برپایی آتش صورت نگرفته است و این نشان از فرهنگ بالای شهروندان دارد. خوشبختانه در روز طبیعت سال جاری هیچ گزارشی مبنی بر اطفای حریق در بوستان‌های جنگلی گزارش نشده است، که نشان از توجه ویژه شهروندان در حفاظت از محیط‌زیست دارد. »

یک میلیون گردشگر، در بوستان‌های جنگی منطقه ۲۲  | هیچ درختی در قطب گردشگری آسیب ندید


کد خبر 667302

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha