دوشنبه ۶ آبان ۱۳۸۷ - ۰۷:۲۰
۰ نفر

همشهری آنلاین : بلندپروازی‌های هوفن‌هایم همچنان ادامه دارد.

هفته نهم رقابت‌های بوندسلیگا روز جمعه (3 آبان) با انجام یک دیدار آغاز شد. تیم بایر لورکوزن در دربی منطقه راین، رقیب دیرینه خود، اف ث کلن را با گل‌های فریدریش و گکاس، ۲ بر 0 شکست داد. 

در دیدارهای روز شنبه نیز مونیخی‌ها توانستند تیم پرتوان وولفسبورگ را ۴ بر ۲ شکست دهند و به سومین پیروزی پیاپی خود دست یابند. البته بازیکان وولفسبورگ در نیمه نخست، تیم برتر میدان بودند و در عرض سه دقیقه توانستند دو بار دروازه مونیخ را باز کنند. گرافیته در دقیقه ۳۱ از نقطه پنالتی گل اول، و جکو دو دقیقه بعد برای دومین بار دروازه مونیخ را گشود. فرانک ریبه‌ری، ستاره فرانسوی بایرن مونیخ با گل خود در دقیقه ۴۱ سبب شد که تیمش با فاصله‌ای کم نیمه نخست را به پایان ببرد.
 
در نیمه دوم مارک فان بومل، کاپیتان هلندی بایرن مونیخ و همچنین تیم بوروسکی و باستیان شواین‌اشتایگر با گل‌های خود در دقایق ۵۴، ۶۳ و ۸۰ سومین پیروزی پیاپی را برای بایرن به ارمغان آوردند.

در حالی که بایرن مونیخ با این پیروزی گامی به جلو برداشته، شالکه و وردر برمن، دو تیم صاحبنام بوندسلیگا، هفته‌ای نه چندان موفق را پشت سر گذاشتند.
 
شالکه در زمین خود ناگزیر شد پس از ۹۰ دقیقه به تساوی بدون گل در برابر تیم ضعیف آرمینیا بیله‌فلد بسنده کند و برمن نیز در زمین هانوفر تنها به تساوی ۱ بر ۱ دست یافت. در دقیقه ۹، کریستیان شولتز هانوفر را یک بر صفر جلو انداخت و در دقایق پایانی نیمه نخست، هوگو آلمیدا، مهاجم پرتغالی برمن گل تساوی را برای تیمش به ثمر رساند.
 
یکی دیگر از برندگان نهمین هفته ، اینتراخت فرانکفورت بود که در زمین انرژی کوتبوس به پیروزی ۳ بر ۲ دست یافت و سه امتیاز مهم کسب کرد. تیم پرسابقه بوروسیا مونشن‌گلادباخ نیز با سرمربی جدید خود، هانس مایر، موفق شد با تک گل پائووه در دقیقه ۵۱ یک بر صفر بر کارلسروهه پیروز شود .

عصر یکشنبه هم سه دیدار باقیمانده هفته نهم برگزار شد. حساس‌ترین دیدار میان هامبورگ و هوفن‌هایم، تیم‌های دوم و سوم جدول رده‌بندی بود. هوفن‌هایم که در این فصل به لیگ دسته اول قدم گذاشته، با برتری کامل هامبورگ را با نتیجه ۳ بر 0 به زانو درآوردهفت دقیقه از شروع بازی نگذشته، اوباسی برای اولین بار دروازه هامبورگ را گشود و شش دقیقه بعد ایبیسوویچ دومین گل هوفن‌هایم را به ثمر رساند. در دقیقه ۳۵ اوباسی برای بار دوم باز هم گلزنی کرد و گل سوم تیمش را وارد دروازه هامبورگ کرد.
 
هوفن‌هایم با این پیروزی مهم توانست با کسب ۱۹ امتیاز از ۹ بازی، صدر جدول رده‌بندی را فتح کند و به شگفتی‌آفرینی‌های خود ادامه دهد. تیم هامبورگ در مقابل، به رده سوم جدول تنزل کرده است. مکان دوم جدول در حال حاضر از آن بایر لورکوزن است.
 
دیگر دیدار عصر یکشنبه، میان بوروسیا دورتموند و هرتا برلین برگزار شد که این پیکار با نتیجه تساوی یک بر یک خاتمه یافت. سیسرو، هافبک هرتا برلین در دقیقه ۳۶ از نقطه پنالتی دروازه دورتموند را گشود و سباستیان کل، کاپیتان دورتموند با زدن گل تساوی در دقیقه ۷۱ سبب شد که تیمش بتواند دست کم یک امتیاز حفظ کند.
 
در سومین دیدار باقیمانده بوندسلیگا، تیم اشتوتگارت موفق شد در زمین خود با نتیجه ۲ بر 0 از سد بوخوم بگذرد. 

چهره برتر این دیدار، ماریو گومز، مهاجم ملی‌پوش اشتوتگارت بود که در دقایق پایانی بازی کار حریف را یکسره کرد. گومز در دقیقه ۸۰ اولین گل اشتوتگارت را به ثمر رساند و سه دقیقه بعد با زدن گل دوم، شکست بوخوم را قطعی ساخت.

کد خبر 66739

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز