مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان ایلام گفت: در راستای برقراری عدالت اجتماعی، خاموشی‌ها در دستگاه‌ها حتی در مراکز خدمات‌رسان مانند بیمارستان‌ها هم اعمال می‌شود.

نيروگاه برق

به گزارش همشهری به نقل از ایسنا، هادی شیرخانی با بیان اینکه امسال نیز مانند سال گذشته با ناترازی تولید و مصرف روبه‌رو هستیم، اظهار کرد: سال‌‎های ۹۸ و ۹۹ با مشکل ناترازی روبه‌رو بودیم، اما با به کارگیری مدل‌های مختلف بحران پشت سر گذاشته شد، اما سال گذشته، مشکلات جوی و بارش‌های کم صنعت برق را با چالش روبه‌رو کرد که امسال نیز به میزان خشکسالی در کشور افزوده شده و مقدار کم تولید در بخش برق آبی از دست رفته است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان ایلام افزود: برای اینکه خاموشی‌های چند روزه نداشته باشیم ناچار به اعمال خاموشی‌های با برنامه و کوتاه مدت در راستای پایداری شبکه هستیم و در این راستا نیازمند همراهی مردم و دستگاه‌ها هستیم.

وی با تاکید بر اینکه براساس اعلام وزارت نیرو، حداقل ۱۵ هزار مگاوات کسری خواهیم داشت، تصریح کرد: سهمیه استان در میزان خاموشی‌ها مشخص شده و شرکت توزیع برق برخلاف سال‌ها گذشته  برای برقراری عدالت اجتماعی اقدام به اعمال خاموشی در سراسر استان حتی در دستگاه‌های خدمات رسان و بیمارستان‌ها می‌کند.

شیرخانی ضمن درخواست همکاری از مدیران دستگاه‌ها و همراهی با صنعت برق، بیان کرد: دستگاه‌ها باید مجهز به مولد برق یا ژانراتور برای بهره‌برداری در مواقع اضطراری باشند تا در ارائه خدمت به جامعه هدف با مشکل روبه‌رو نشوند. کما اینکه بسیاری از دستگاه‌ها مجهز به مولد برق اضطراری هستند ولی راه‌اندازی نشده‌اند.

وی از استاندار ایلام تقاضا کرد تا قبل از موعد مقرر، دستورهای لازم را  نسبت به کاهش ساعات ادارات ابلاغ کند.

شیرخانی همچنین از تمامی مدیران و مسئولان دستگاه‌ها به‌ویژه مراکز خدمات‌رسان خواست ، واحدهای تحت مدیریت خود را به مولدهای برق تجهیز کنند تا در ارائه خدمت با مشکل روبه‌رو نشوند چرا که یقیناً خاموشی‌ها اتفاق خواهد افتاد و اگر همراهی مردم و مسئولان نباشد با چالش‌های اجتماعی  نیز روبه‌رو خواهیم شد.

کد خبر 668010

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha