رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران در مورد مصاحبه اخیرش پیرامون زنانه و مردانه شدن بوستان‌های پایتخت گفت: در تمام دنیا فضای مخصوص مادر و کودک وجود دارد و حالا عده‌ای با غرض ورزی می‌خواهند این کار مفید را سیاه نمایی کنند.

سید محمد آقامیری

به گزارش همشهری آنلاین، حجت الاسلام آقامیری در صحن علنی شورای شهر تهران در تذکری در مورد زنانه و مردانه شدن بوستان‌های تهران که به نقل از او در رسانه‌ای عنوان شده بود، گفت: لازم است که در این خصوص توضیحاتی را ارائه کنم و باید عنوان کنم که شهرداری تهران یک طرحی تحت عنوان بوستان مادر و کودک دارد که در ۳۵۲ بوستان محلی از ۲۲۰۰ بوستان تهران آن را اجرایی می‌کنند که براساس این طرح یک فضای مناسب از بوستان به مادران و کودکان اختصاص داده می‌شود که مادران بتوانند با حجاب راحت‌تر با کودکانشان بازی کنند. همچنین اتاق مخصوص تعویض لباس و پوشک کودک و همچنین وسایل بازی برای آن‌ها در نظر گرفته شده است که بدون مزاحمت بتوانند در این فضا مادران و کودکان بازی کنند و مابقی فضای پارک در اختیار عموم مردم باشد.

او  با بیان اینکه در تمام دنیا این فضای مخصوص مادر و کودک وجود دارد، گفت: حالا عده‌ای با غرض ورزی می‌خواهند این کار مفید را سیاه نمایی کنند و گفته‌اند که بوستان قرار است زنانه و مردانه شود و من تعجب می‌کنم که سابقه دیوارکشی چقدر می‌خواهد تکرار شود؟ این اصلاح طلبان چقدر می‌خواهند این را تکرار کنند چرا که قبلا می‌گفتند می‌خواهند پیاده رو را دیوارکشی کنند اما آیا دیوارکشی شد؟ خجالت نمی‌کشند که مدام این مسائل را تکرار می‌کنند و خوراک برای رسانه های بیگانه تهیه می‌کنند؟

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه بوستان زنانه و مردانه نداریم و تنها برای ارج نهادن به زنان ۹ بوستان را مناسب سازی کردیم و پنج بوستان دیگر نیز مخصوص بانوان قرار است ساخته شود، گفت: من پیشنهاد می‌کنم که این تعداد بوستان‌ها به ۴۰ بوستان برسد و مردان در بقیه بوستان‌های شهر ورزش کنند.

آقامیری با بیان اینکه تمام تلاش‌مان این است که شهری با آسایش و آرامش داشته باشیم، افزود: رسانه‌ها باید اخبار خوب و امیدوارکننده منتشر کنند و مطمئن باشند که تأثیر جعل این گونه خبرها که آرامش مردم را بهم می‌زند و به زندگی شما برمی گردد.

پرویز سروری نایب رییس شورای شهر تهران نیز در واکنش به این تذکر گفت: یک قسمت از بوستان برای مادران و کودکان مناسب سازی شده و مابقی در اختیار عموم مردم است و نمی‌دانم یک عده این نکته مثبت را چگونه می‌بینند که سرش بلوا راه انداختنه‌اند.

کد خبر 668831

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 3
  • نظرات غیرقابل انتشار: 5
  • kave IR ۱۴:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۱
    4 0
    در ذهن ایشان اصلا تصویری از پدر و کودک وجود ندارد. در پارک تعداد زیادی کودک با پدرشان و یا خانوادگی میان. اخر این تصمیم گیری ها کجای تخصص ایشان است؟
  • IR ۱۵:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۱
    2 0
    به جای جزیره ساختن، فضای شهر را برای همۀ اعضای خانواده ایمن کنید؛ حضور همزمان اعضای خانواده ایرادی دارد؟ ضمناً یک مثال هم از «تمام دنیا»! بیاورید لطفاً.