وزیر دفاع روسیه تاکید کرد: راه اندازی دومین آبشارسانتریفوژ ایران تحت نظارت کامل آژانس بین المللی انرژی اتمی بوده است.

به گزارش خبرگزاری «ریا نوواستی»، سرگی ایوانف، معاون نخست وزیر و وزیر دفاع روسیه اعلام نمود که وی در خصوص توانایی ایران برای دست یابی به اورانیوم نظامی، هیچ ترس و نگرانی ندارد.

ایوانف روز جمعه 27 اکتبر در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: «من در این نگرانی ها باشما شریک نیستم، برای اینکه با وضعیت آشنا هستم. راه اندازی دومین آبشارسانتریفوژ ایران تحت نظارت کامل آژانس بین المللی انرژی اتمی بود».

وی با تاکید بر اینکه صحبت درباره غنی سازی اورانیوم در ایران، زودهنگام است، افزود، سانتریفیوژها بطور آزمایشی کار می کنند و در آن ها هیچ فعالیتی برای غنی سازی اورانیوم انجام نمی شود.

وزیر دفاع روسیه در خصوص چشم انداز آتی توسعه برنامه هسته ای ایران، تاکید نمود: مهم این است که در آینده نیز تمامی کارها در زمنیه تولید اورانیوم در این کشور تحت نظارت آژانس بین المللی انرژی اتمی باشد تا سبب حیرت و کژفهمی سایرین نشود.

به نوشته این خبرگزاری، محمد البرادعی، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی خبر راه اندازی دومین آبشار سانتریفیوژ غنی سازی اورانیوم و تزریق گاز به آن را تایید و متذکر شده است که تمامی فعالیت ها در این زمینه تحت کنترل آژانس بوده اند.

کد خبر 6689

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز