همشهری آنلاین: کره شمالی هشدار داد، در صورت ادامه "سیاست مقابله" از سوی سئول، کره جنوبی تبدیل به "ویرانه" خواهد شد.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، ارتش کره شمالی با صدور بیانیه‌ای اعلام داشت: بهتر است مقامات مزدور کره جنوبی این مساله را در مغز خود فرو کنند که حملات بازدارنده و پیشرفته به ما همه چیز را تبدیل به ویرانه خواهد کرد و فقط به آتش کشیدن آنها بسنده نخواهیم کرد.

در این بیانیه هم چنین آمده است: این مساله (سیاست کره جنوبی) تبدیل به یک جنگ خواهد شد تا در نتیجه آن کشوری مستقل که از نو به هم ملحق شده است، ساخته شود.

در این بیانیه آمده است: کره شمالی دارای فن‌آوری انجام حملات پیشگیرانه قدرتمندتری نسبت به کره جنوبی است که پیشتر به دنیا اعلام کرده است.

کره شمالی هشدار داد: در صورت ادامه جار و جنجال مقابله جویانه کره جنوبی و پخش اعلامیه‌های ضد پیونگ یانگ و جوسازی به وسیله مدارک جعلی، ارتش کره شمالی دست به اقدامی عملی و قاطع خواهد زد.

در این بیانیه هم چنین آمده است: حملات بازدارنده و پیشرفته به سبک کره شمالی، بر پایه حملات پیشگیرانه و خارج از حد تصور است که قدرت آن از سلاح هسته‌یی بیشتر است.

 آسوشیتدپرس  نیز گزارش داد: کره شمالی هشدار داده است در صورت ادامه توزیع اعلامیه‌های تبلیغاتی در طول مرز دو کشور، اتباع کره جنوبی که در کره شمالی مشغول به کار هستند از این کشور اخراج خواهند شد.

مقامات ارشد ارتش کره شمالی در ملاقات مرزی خود با همتایان کره جنوبی این مساله را اعلام نمودند.

کلنل لی سانگ چئول، از مقامات ارشد وزارت دفاع کره شمالی گفت: این هشدار در مذاکرات یک ماه پیش به مقامات کره جنوبی داده شده بود تا در صورت ادامه پخش اعلامیه‌ها اتباع این کشور که در یک پروژه عمرانی مشترک در کره شمالی مشغول به کار هستند، اخراج خواهند شد.

این پروژه شامل یک پارک صنعتی در شهر مرزی کائسونگ و یک تفریحگاه در نزدیکی کوه دیاموند است.

دو کره در سال 2004 توافق کردند تا به جنگ تبلیغاتی چند دهه‌ای علیه یکدیگر پایان دهند. این جنگ تبلیغاتی شامل اعلامیه، سخنرانی و برنامه‌های رادیویی می‌شد. با این وجود، فعالان سیاسی در کره جنوبی هنوز به ارسال اعلامیه‌های ضد پیونگ یانگ به کره شمالی ادامه می‌دهند. کره جنوبی نیز اعلام کرده است به خاطر آزادی بیان از انتشار این اعلامیه‌ها جلوگیری نمی‌کند.

کد خبر 66918

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز