سه‌شنبه ۲۳ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۹
۰ نفر

ایلام تنها استانی است که طبق استانداردهای جهانی سالن تخصصی سینما، نگارخانه، پلاتو، مراکز آموزشی و هنری ندارد. هرچند در سال‌های اخیر ۵ پروژه تالار و پردیس سینمایی در استان تعریف و شروع به ساخت شده اما اتمام آنها معطل تامین اعتبار است. به همین دلیل ایلام محروم‌ترین استان در زمینه زیرساخت‌های فرهنگی و هنری محسوب می‌شود.

محمدعلی قاسمی، رئیس حوزه هنری ایلام به همشهری می‌گوید: از سال۹۳به‌دنبال ایجاد برج هنر بودیم و سرانجام سال۹۶زمینی برای ایجاد سازه اختصاص یافت تا برج هنر ایلام به‌عنوان تنها مرکز فرهنگی و هنری هنرهای هفت‌گانه کشور در سطح استانداردهای بین‌المللی ساخته شود. درصورت تخصیص اعتبار، برج هنر ایلام سال ۱۴۰۲به بهره‌برداری خواهد رسید.

قاسمی گفت: علاوه بر برج هنر حوزه هنری، پردیس سینمایی امید شهرداری و سینما قدس بخش خصوصی، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام هم برنامه‌هایی را برای افزایش سرانه‌ها در دستور کار دارد که اجرای آنها هم همانند برج هنر معطل تامین اعتبار است. ساخت تالار شهر و مرمت سالن‌های موجود ازجمله سینما سراب و هنر آبدانان، کلهر ایوان و فرهنگ ایلام از جمله این برنامه‌هاست. 

گزارش: رضا سمائی‌نیا، سیده زهرا عباسی

تدوین: مهدی کشوریان

کد خبر 669291
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تی وی همشهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • AU ۰۶:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۴
    7 0
    استان ایلام کمترین جمعیت را در کشور دارد ، حتی میشود ایلام را پیر ترین استان از نظر جمعیت دانست ، در حالی که بیشترین آمار مهاجرت در جوانان استان‌ها از ایلام است چه انتظاری دارید که هنر هفتم جایی داشته باشد ؟